Liefde, vaarwel en aankomst in Bangkok

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
May 13th 2019
Published: May 13th 2019

Ik wil vandaag beginnen met iedereen thuis te bedanken. Ik heb in de laatste weken echt heel veel liefde van alle kanten gevoeld. Die is er altijd al geweest, maar komt op een of andere manier echt naar boven als je zo'n beslissing als ik maak.

Het daadwerkelijke afscheid op Schiphol ging dan ook niet zonder traan, maar toen mn ouders uit het zicht verdwenen waren, was het tijd om vooruit te kijken naar de leuke dingen die er allemaal te wachten stonden.

Het was verrassend druk op Schiphol, dus toen ik eindelijk door de doane was had ik niet veel tijd om nog in de winkels rond te kijken, ik haalde enkel een flesje water en een koekje en toen het vliegtuig in.

De vlucht was goed verzorgd, we kregen 2 keer een maaltijd, een broodje, wat nootjes en ze kwamen vaak genoeg langs om wat te drinken aan te bieden. Ook was er een groot aanbod aan films, wat goed uitkwam gezien ik heel slecht kan slapen, ook in een vlucht van 11 uur. Maar toen was ik eindelijk in... Xiamen, China. Een grote stad met veel wolkenkrabbers, gebouwd op een aantal eilanden aan de kust, een grote haven met veel vissersboten en omringd door groene heuvels. Toch leuk wat je allemaal kan zien vanuit je vliegtuigraam. Maar ja, dit was alleen mijn overstap. Ik kreeg iets van 4 keer een security check, inclusief vingerafdrukken, maar het ging allemaal vrij vlot. Wel was ik een keer de verkeerde kant op gelopen voor het inchecken van mijn vlucht naar Bangkok, maar dat was allemaal snel opgelost.

Na nog een grote kom Beef Noodle Soup ging ik aan boord van de vlucht naar Bangkok, gelukkig maar 3 uur. Deze vlucht was niet zo luxe als de eerste, maar ik kreeg er alsnog 1 maaltijd, nootjes en wat drinken aangeboden. In deze vlucht heb ik gelukkig wel wat geslapen.

Eenmaal in Bangkok aangekomen ging alles redelijk vlug en vond ik mijn reisleider ook snel. Met deze vriendelijke Thaise jongen genaamd Arthur, ging ik met een taxi naar het hotel. Ondanks de vermoeidheid keek ik mijn ogen uit naar deze drukke, grote stad met veel hoogbouw. En toen was ik er eindelijk echt. De reis kon nu echt beginnen!

Na mezelf ff op te vrissen ging ik naar beneden om met een aantal medereiziger kennis te maken. Er gezellig allemaal. Ik nam nog ff een duik in het zwembad en ging toen een klein beetje door de straat lopen. Na maar een klein stukje lopen werd ik door een groep Thaise mensen aangesproken of ik Engels met ze wilden spreken. Ik had toch wat tijd te doden, dus ik dacht waarom ook niet. Het was best gezellig en was ook gewoon puur voor hun om te leren. Toen liep ik nog een stukje door de straat, haalde een biertje en ging weer bij een paar mensen van de groep zitten.

Na een beetje met ze gepraat te hebben gingen we naar een gratis muay thai box wedstrijd. Dat gaat er best hard aan toe. Het is een combinatie van schoppen en stoten uitdelen onder begeleiding van muziek. Eén van de spelers bloedde al snel bij zijn oor, maar hij won wel de wedstrijd.

Toen was het tijd om met de rest van de groep kennis te maken bij de introductie en gingen we Indiaas eten. Ii nam er een cocktail en een paar biertjes bij en de groep was erg gezellig, maar ik zag er vanavond toch maar ff af om daarna nog mee uit te gaan. Ik was echt te moe. Maar de vakantie was begonnen!

Tot: 2.789s; Tpl: 0.071s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0432s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb