133.den - taipei


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Taipei
June 10th 2018
Published: June 11th 2018
Edit Blog Post

Samozrejme, ze macaocanka sa rano neukazala ale to nevadilo aspon som dohnal resty a dopisal dennik. Kopu veci som samozrejme zabudol, tak sa neskor budu vyskytovat v dalsich zapiskoch.

O 13.30 moje posledne cs stretko v taipei.

Kontaktoval som aj 3 predosle cs, jedna je prave v macau a dalsie dve uz maju iny program.

Pesibusom za mierneho dazda presun na metro dongmen exit 5.

Dazd nevadil bo furt som prakticky siel pod strechou.

Uz som bol aj dost hladny, tak reku skusim jeden retazec s kuratami (nie kfc) ale bola dlha cakacka.

Cs prichadza aj s kamosom. Ona moc ang nevi ale dopohody.

Zajtra leti na tyzdnovu dovolenku do nemecka, stutgard, tam ma kamosku (taiwanku).

Zapadame do velmi popularneho zmrzlinoveho retazca mango snowflake ice shop. Doporucuje ho dokonca cnn, tak s takym doporucenim som sa este nestretol.

Cs objednava jednu porciu mango zmrzliny kde je aj kopa manga, fakt obrovska porcia. Mame co robit aby sme ju zjedli traja. Jedna porcia stoji 210td.

Su tu aj ine obrovske porcie, odporucam tento podnik. Len si treba vystat dost velku radu.

Po zmrzke presun po ulici, kupena vajcova placka. Obaja boli z toho happy, si mysleli , ze to jem prvy krat.

Parkujeme v podniku kde oblubuju bruce lee (limo organic). Davame cerstvy dzus z dragon fruitu, neskutocne sladky.

Spusta sa dazd ale nastastie po pol hodine konci.

Rozlucka v metre a smer ubytko uz ale metrom.

Fajn dvojhodinove stravenie casu v meste s fajn ludmi.

Na ubytku si v mirkovlnke zohrievam cestoviny kupene v 711. Uplna slabota

Poobednajsi spanok. Furt som daky unaveny.

Na veceru vybehnutie do mesta. Tentoraz som siel az k Shin Kong Mitsukoshi Taipei Station Store.

Opat poprchalo ale skryti v podchodoch som to prezil v pohode.

Na ubytko kupujem dumpklins, navstevujem uz spominany obchodak. Supermarket ubohy ale mali lacnejsie pivo o 4td ako v 711, tak hned berem dve.

V lobby pozeranie fotr je lotr s cinskymi titulkami a pokec s taiwancom a neskor aj francuzom.

Francuz ide opat na filipiny, mesiac bol na siquejere a teraz ma v plane mesiac cebu resp malapascu island.

Taiwanec zajtra nastupuje do roboty ako ucitel ale ma este jeden pohovor, tam mesacny plat 2800€, dostal sa uz do tretieho kola zo styroch.

Je dost scestovany, 49krajin. Pracoval aj v europe.

Neskor ma oslovuje japonec, sprichst du deutch. Nein. Si myslel, ze som nemec, bo futsalovy dres mu pripomenul staru nemecku vlajku. Cierna biela cervena.

Dal na mna par ruskych fraz. Pri vete ja ta lubim som ostal v soku ale nastasti hned dodal, ze neni homos. Iba pozna tuto frazu.

Taiwanec a francuz odchadzaju do mesta zhanat klobuk. Ja ostavam v lobby a popijam pivka.

Tie mi dosli behom chvilky, tak smer 711 tu berem dve a chipsy. Predavac na mna nieco po cinsky. Ujko mi to preklada, ak zeberem tri mam zlavu. Tak beriem tretie a dostavam sa na sumu ako v supermarkete.

Neskor sa k stolu pridava zmiesany par, ona litovka on chorvat. Zili v jogje cca 3roky. Cul dosli z hanoja.

Po navrate nakupujucich maniakov co zistili, ze klobuķ je lacnejsie si objednat z aliexpresu zacina roznoroda debata.

Taiwanec si furt mysli, ze chorvat je francuz.

Dochadza americanka.

Ta by chcela ostat zit v azii na furt.

Taiwanec hovori o zazitku so starbucksom v usa. Vsetky pobocky boli na par hodin zatvorene ako znak ospravdlnenia cierny obcanom za ich velku urazku co sa stala v ich retazci.

Taiwanec to popisoval takto (vsetko info zo sprav, takze kopa zamlcovanych skutocnosti). 2 cirne huby sedeli v starbuckse, ten bol full, ludia si nemali kde sadnut, cernosi si vsak nic nechceli objednat len cakali na kamosov. Tak obsluha na nich zavolala policiu, ta ich odviedla v putach a drzala par hodin na stanici. Taiwanec bol z toho cely v soku ale podla mna ich bezdovodne isto nedrzali. Myslim, ze robili problemy tak ich policajti spacifikovalo ale to uz v spravach nepovedali.

Americanka vravela, ze vzdy ked je neaky problem okamzite sa vola policia. A je na nich ako situaciu zvladnu.

Okolo 2.00 to balim, bo mi doslo pivo. Pil som tu len ja.

Par poznamok co ma cul napadli.

Smetne kose je prakticky nemozne najst na ulici, su len v metre resp na bus zastavkach. Po otazke preco tomu tak je som dostal nasledovnu odpoved. Za smeti sa plati od poctu igelitovych saklov. No a kedze volakedy boli vonku verejne smetiaky, ludia ich hojne vyuzvali aby nemuseli doma platit za smeti, tak to vlada zatrhla a verejne smetiaky odstranila.

V taichingu by mala byt mhd do 10km zdarma ale treba si vzdy pipnut a odpipnut easy kartu
Naklady:

Nakup : 50td (kolac 25+studena kava 25l
Share mango ice: 70td
Vajcova placka : 30td
Dragon fruit dzus : 80td
Nakup : 106td (pivo 41 + jedlo 65)
Jedlo : 89td
3xdumplinks : 45td
2xpivo : 2.13€ (74td karta)
Jedlo : 74td
Nakup : 123td (3xpivo + chipsy)


Advertisement



Tot: 0.682s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 44; dbt: 0.3709s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb