139.den - jiji, sun moon lake

Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Puli
June 16th 2018
Published: June 18th 2018

Vcera ranajky neskoro dnes velmi skoro.

Po jedle, odovzdani karticky a docapovany free vody smer vlakova stanica.

Chcel som ist skratkou, co sa nakoniec ukazalo ako obrovska obkluka, bo stanicu rekonstruuju, tak prakticky vsetky priechody su zavrete az na jeden.

Xinmin ulica kade som sa trepal posiata ovozel stankami.

Samozrejme lenivy sikmaci nakupuju na skutroch, ne aby skuter odstavili na parkovisku ale oni sa drbu ku kazdemu stanku na nom.

Potom vznika chaos na ulici a pesi ludia nemaju sancu. Ono pesi som bol asi len ja a par domacich. 80percent vsetko nakupujuci na skutri.

Slnko opat palilo ako zerave.

Na stanici kvanta ludi.

Pipam kartu a uz cakam na vlak.

Prichadza nacas, narvany ludmi, nastastie vacsina vystupuje o dve zastavky tak si sadam.

Stary lude stoja ale deticky pekne sedia. Podla mna by to malo byt naopak, nuz iny kraj iny mrav. Samozrejme ja nikoho sadnut nepustam, i tak by si na moje miesto isto sadol nakonec volaky spratek miesto dochodcu.

Prestup mam na stanici ershui.

Vidiecka stanica, aj ludia su tu uz iny. Taky vidlackovejsi.

Prichadza vlak, sadam do vagona, kukam okolo seba, vsetko pomalovane postavickami a jaj detsky vagon. Nastasti zadne deti su tu neni. Vlak prazdny.

Ako postupujeme do mojho ciela, jiji, krajina sa pekne z kopcovituje.

Fakt parada, vysoke kopce, obcas policka, dedinky.

Kopce su obcas zahalene do hmly. Krasa.

V jiji vystupuje skoro cely vlak a dnu sa vali asi trojnasobok ludi.

Vonku teplo a dusno.

Kopa turistov (azijsky), co tu jazdia na bicykli resp na elektroskutri.

Zrejme tu jazdi aj turisticky vlacik, bo popri ceste je uzkokolajovka.

Prichadzam na ubytko Jiji Art Backpackers Hostel.

Vonku stary dedo, na ang sa nechyta. Vchadzam dnu, nikto nikde.

Po stenach kopa cinskych napisov na papiery, rozne umelecke diela, stetce, farby.

Vyuzivam zachod, berem heslo na wifi, batoh nechavam pri stole s napisom, ze pridem vecer.

Idem vybrat prachy do atm.

Vsetko natukam, vypluje mi to kartu a potvrdenku ale prachy nie. Hned ohlasujem predavacku (atm je v supermsrkete). Ta kuka na vypis ale nevi mi nic povedat. Dojde dalsi chalan, ten mi to preklada, nedostatok penez. Ja potvrdenke ale bolo ze mi to dalo prachy, nuz skusam mensiu sumu, ta uz ide.

Tentokrat to mam aj s 2percentnym poplatkom (revolut).

Nazad do ubytka prezut si topanky za slapky. Ubytko uz zavrete a nik dnu.

Ujo google mi neporadil ako sa dostat na sun moon lake, resp poradil ale bus za minutu resp za dve hodiny.

Nuz idem teda na hlavnu cestu skusit stopa.

Prve auto mi zastavuje do 5.min.

Rodinka ma berie do blizkeho mestecka shuili.

Ang nevedia. Ich dcera (asi 6 rokov), vytahuje ang ucebnicu, tak cestou cvicime zakladne slovicka. Mama, tato, sestra, farby.

Po opusteny vozidla si to kracam asi 10.min na vypadovku.

Obiehaju ma neake busy ale napisy v cinstine.

Zacinam stopovat, opat do 5.min mi zastavuje auto.

Mini nakladiak, chalan ma vsak bere iba po krizovatku na sun moon lake. Som mu vdacny i za to i ked to je mozno len 5km ale do kopca.

Trocha vie po ang ale zadna slava.

Po vystupeni sa este uistuje ci idem na dobru stranu cesty a odchadza.

Neskutocne slnko, tien ziadny.

Podla chalana tadeto chodi kopa aut, ma pravdu ale vsetci na mna seru.

Dokonca aj cyklisti. Jedna sikmacka si myslela, ze ju asi povzbudzujem ked som mal zdvihnuty palec, mi opatovala gesto pritom ja som stopoval auta.

Cyklistika je tu dost popularna co pozeram. Dokonca s jednou skupinkou slo aj doprovodne vozidlo s nahradnymi bicyklami.

Po polhodine sa konecne na mna usmialo stastie.

Zastavuje mi mini auto s mladym taiwanskym parom.

Sofer ang nevi, fajn baba hej.

V aute maju prenosnu klimu, taku mini skrinku.

Zacina stupanie do kopca, cesta genialna.

Pri klesani sa mi naskyta vyhlad na cast jazera sun moon.

Popri ceste je spravena separatna cyklo trasa, na nej kopa cyklistou a par pesich ludi.

Osadka ma vyhadzuje v centre dedinky shuishe pred bus stanicou.

Tu zistujem posledny bus do jiji. Ide o 17.30, listok sa da kupit klasicky pomocou easy karty v buse resp v pokladni.

Je nieco pred pol tretou, turistikovat nema zmysel, v kopcoch je hmla, pesi okolo jazera sa mi tez nechce, volba pada na bicykel.

Idem od bus stanice smerom vlavo dole kopcom (treba stat celom k stanici). Prva pozicovna, na cely den za 500td, na hodinu za 100td.

Druha pozicovna asi 20m od prvej je uz lepsia. Hned na supu mi baba vravi 100td do 18.00, to berem. Podla wikitravel to tak zhruba malo byt.

Platim 100td, ako zalohu nechavam pas, baba mi nadstavuje sedanku, dofukuje kolesa, fasujem mapu s podrobnym vykladom a mozem ist.

Ak bude neaky problem na vyznacenej trase je servis gratis. Staci zavolat.

Vyznacena trasa je vraj tak zhruba na 1.5hodinky (spiatocna cesta).

Bicykel je skoro ako liberta len so zadnym prehadzovanim a v predu mam aj nakupny kosik.

Ten sa hodi, aspon nemusim mat batoh s vodou na chrbte.

Podla instrukcii sa napajam na fajn cyklo chodnik.

Po lavej strane jazero, po pravej hory a cesta.

Vyhlady su fajn, len skoda, ze je zatiahnuta obloha.

Robim si kopu fotozastavok na odpocivadlach. Obcas predbehnem neakych spomalenych sikmacou.

Niektory pesi su totalne brzdy, clovek zbytocne vyzvana, uhinat sa zacnu az tesne pred zrazkou.

Na jednom useku treba zosadnut z bicykla, samozrejme niektory to nerespektuju. Tipujem to na cinske hovada.

Ako ked mam porovnat ludi s cinou, tak tu sa mi zdaju ludia civilizovanejsi ale zatal som bol len vo velkych mestach, uvidime dalej.

Dostavam sa az k obriemu info centru Xiangshan. Parkovisko plne aut a busov.

Info centrum sa stale doraba, z terasy je fajn vyhlad na jazero, pagodu, kopce.

Taktiez sa tu dostavuje aj cyklo chodnik vo fajn lesiku.

Prvy krat zapinam prevod na najnizsi stupen, stupanie a nasledne klesanie.

Pri hradzi odstavene kempingove auta, ludia tu chytaju ryby a dovolenkuju. Ono je tu predlzeny vikend, dragon boat festival.

Postupne sa dostavam k schodom, tu konci bezplatny servis pozicovne.

Lepim predposlednu nalepku fcst.

Pri schodoch pada rozhodnutie, idem dalej.

No ono schody su len v strede cesticky, po bokoch pasy pre cyklistov.

Skusam to vyslapat ale koncim po 2m, keby som mal aj prednu prehadzovacku tak to dam.

Tlacim si bicykel vo fajn lesiku do kopca, neskor rovina a klesanie.

Vynaram sa az na hlavnej ceste pri tuneli. Cesta tu stupa, povodny plan ist do blizkeho pristavu teda rusim a idem nazad.

Ono keby mal clovek lepsi bike v pohode to da ale tento je robeny prioritne na rovinku a mensie stupanie.

Pri tuneli este pustam skupinku cyklistou, zrejme si davaju tour okolo jazera, biky na to maju aj oblecenie.

Na moje prekvapenie ich na horskej premii skoro vsetkych predbieham, oni dokonca tlacia bicykle. Ah tito aziati, nist nezvladnu.

Inak stupanie bola dobra makacka.

Mensia zastavka na vyhliadke. Do dialky moc vidiet neni ale fajn.

Postupne sa dostavam na safety cyklo trasu, opat fajn povrch, fajn mostiky, pekna priroda.

Na jazere lodky, kajaky.

V mestecku mam este cas asi 45.min do odchodu busu.

Tak s bikom na blizky kopec ku kostoliku.

Vyhlad na pristav plny vyletnych lodi.

Este posledne zabery cez ulicku kde je samy hotel a restika.

Odovzdavam bike po 2.5hod, spravil som 18.5km

Nevim ci som mal stastie ale po odovzdani som pocul ako sa pytaju ludia na cenu, 150td/hod. Tak fakt nevim ci cenu davaju podla sympatii ci co.

V okoli bolo kopa pozicovien, na den od 380td, hodina od 100tdm.

Do odchodu busu este pol hodinka. Zistujem ceny pohladnic 20td, neskor mi donisla za 10td ale to bol otras.

Bus do taichungu napratany.

Moj do jiji, konecna stanica xitou, je iba mini bus.

Pipam kartu a uz sa valime.

Cestou dve zastavky.

Vyskakujem pri zel.stanici.

Tu je kopa jedla a dalej po ulici aj nocny trh.

Najskor si davam studenu pochutinu. Drveny lad, fazula, orechy, neaka hmota.

Objednavka klasicky, ukazanie na zakaznikov.

Opat po pozdrave mi chalan pchal do ruk cinsky formular na objednavku. Samozrejme v cinstine.

Zmrzka, ak sa to da tak nazvat, bola fajn.

Na nocnom trhu par stankov so zaujimavymi jedlami.

Kotvim na nudle, vajco a steak.

Prinasaju mi to na horucej panvici. Fasujem aj vidlicku a nozik.

Jedlo super. Dost lokalov(?) to tu jedlo.

Po vynikajucom jedle este dokupujem mensi dezert v podobe vyprazanych guliciek.

Ulicou si to zeniem k ubytku.

Z cesty sa mi naskyta priamy vyhlad do obyvaciek domacich. Ziadne zaclony alebo rolety.

Kazdy ma zapnuty tv a skoro vsetci maju rovnake vybavenie. Starodavno vyzerajuce drevenne stolicky a kresla.

Na ubytku konecne aj majitel. Ang nevi, tak vytahuje mobil a spusta google translator. Dost dobre to preklada z cinstiny do ang. Domaci povie do mobilu vetu, mobil to povie po ang a samozrejme aj vypise.

Vonku zacalo prsat, fasujem daznik a idem do blizkeho supermarketu nakupit poziven na zajtrajsiu turistiku.

Zbadal som tu aj plechovkovy plzen ale nie je chladeny, tak nakonec koncim u najlepsieho taiwanskeho piva 18days.

Pytam sa ci sa da platit kartou. Mlada predavacka (ono setky baby tu vyzeraju mlado, nevim odhadnut vek) si prezera kartu, priklada ju k citacke a nist. Ono mi to pripadalo ako keby prvy raz videla mastercard.

Na ubytku mobilovy pokec s domacim.

Ponuknuty caj a 53percentny alkohol. Skoda, ze len jeden pohar.

Prichadzaju 3hostia, nemka, cech a sikmacka. Je to jedna partia z kaosiangu. Ale moc sa se mnu nesocializuju. Nemka so sikmackou (taiwanka abo americanka) ohovaraju kolegov.

V 4dorme mam nemku, cech so sikmackou maju sukromnu izbu.

Ako ubytko za tuto cenu fakt nahovno oproti tym co som mal.

Je tu aj pracka, da sa zdarma oprat, len problem so susenim.

Naklady :

Vyber 3000td = 88.19€
Vlak taichung - jiji : 92td (kredit)
Nudlova velka polievka : 60td
Bicykel 2.5hod : 100td (cena bola od 14.30-18.00)
Bus shuishe - jiji (17.30hod) : 51td (kredit)
Fazulova zmrzka : 50td
Nudle, maso, vajco : 130td
Vyprazane gulky : 30td
Nakup : 294td

Tot: 0.69s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 52; dbt: 0.4453s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb