140.den - xitou


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Nantou County
June 17th 2018
Published: June 20th 2018
Edit Blog Post

Povodne som chcel dnes vyrazit uz o pol osmej ale nechcelo sa mi vstavat.

Na stole ma cakali ranajky, banan, sojove mlieko a plnena ryzova placka.

Po jedle byebye mojim spolunoclaznikom a smer zel.stanica.

Byebye sa tu na taiwane pouziva pri kazdej rozlucke co som zatial postrehol.

Na zastavku prichadza rovnaky minibus aj s rovnakym soferom ako vcera.

V buse sme tri osoby, do finalnej destinacie prichadzam len ja.

Cesta opat perfektna, same kopce, hmla, vyhlady.

Obcas sme zastali v mini kolone, je nedela a kopa domacich sem ide na vylet.

Pocasie nic moc, hmlisto.

V pokladni si kupujem listok za 200td , cez tyzden je cena 150td.

Prirodne chodniky su tu veru neni. Vsetko kamenne, betonove alebo drevenne cesticky resp jedna hlavna asfaltka.

Za vstupom kopa ludi.

Vidavam sa hned na prvej odbocke doprava cez most na University pound trial.

Vysokanske stromy, hmla, uplna paradicka. Obieham dost skupiniek sikmacov so sprievodcom.

Sem tam sedi na lavicke osamely clovek, sleduje prirodu pri pustenom radie z ktoreho ide prijemna uspavacia cinska muzika.

Cez cestu obcas prebehne vevericka alebo neaky ten vtak.

Na konci trialu sa napajam na asfaltku. Tu kopa ludi. Vacsina ich cakala na zastavke na vacsie golfove auticko, ktore ich povozi po lese.

Nachadza sa tu aj fajn klenuty bambusovy most, detske ihrisko, pekne jazierko s obrovskymi rybami.

Zacina poprchat, skovavam sa pod pristresok, vytahujem mapu co som vyfasoval a planujem dalsi postup.

Cez dalsi most a prakticku prazdny trial sa po kamennej cesticke dostavam Prof.shen memorial pavilonu.

Tu traja odpocivajuci domaci, citali si tu obrovske noviny.

Jeden sa pustil so mnou do reci. Ang vedel vynikajuco.

Po prijmnom mini pokeci nazad lesom, opat asfaltka a prechod na Forest shower trial.

Tu testujem na zaciatku malu lanovu drahu, idem opatrne, vsetko je mokre a smyklave.

Ludi minimum, vacsina sa nechava vozit autickami resp idu len po hlavnej asfaltke a bocne trialy ignoruju.

Schody, schody a schody ale v pohode.

Co stretavam vacsinou su to dochodci.

Les je uplne super, vysoke stromy obrastene machom, velke lopuchy. Len skoda pocasia.

Trial ma vyhadzuje pri atrape hradneho opevnenia Meadow. Tu su ludia pod dlhou chodbou rozlozeny, bud jedia alebo spia.

Spusta sa dazd, no nevadi davam si obednu pauzu, konzervu s rozkami (sladke).

Po odpocinku pokracujem dalek po sirokej asfaltke plnej ludi k Sky walk.

Nasadzujem prsiplast a pustam sa na chodnik v korunach stromov.

Oproti taman negara je to malicke a lahucke, ziadne lanove mostiky ale pevny most.

Vyska tipujem asi 20m.

Za mierneho dazda idem po asfaltke k Giant tree.

Cakal som zivy obrovsky strom, kdezto ma tu caka len obrovsky kmen.

Fotit moc nefotim kvoli dazdu. Je tu aj restika a fajn odpocinkovy plac a samozrejme kamery.

No nist napajam sa na Rainbow bridge trial. Vysoke stromy ustupili, vystriedali ich klasicke.

Cez duhovy most prekracujem roklinu kde je mini riecka.

Opat asfaltka ale len na chvilu.

Hiking trial a ide sa na prudke schodove stupanie.

Stretavam dochodcu s radiom na plne gule.

Dazd silnie, opat asfaltka a pristresok.

Tu preckavam dost silny dazd a rozhodujem sa pokracovat este 900m k
Astronomical observatory.

Prsiplast veru neni dobry napad, som totalne spoteny.

Schody ma sprevadzaju cca 600m.

Uz ich citim v kolene.

Opat kusok asfaltky a neprijemna sprava. Moja planovana spiatocna cesta je uzavreta a pod drobnohladom kamier.

No nic pokracujem po dalsich schodoch dalej k cielu.

Tieto schody su uz neni kamenne ale je to cca 250m dlha konstrukcia.

Pri kupole dve skupinky ludi, boli zrejme az na vrchole vo vyske 2000m, ja pre nedostatok casu koncim na 1750m.

K vrcholu je to cca 1.5km ale nechcem riskovat, ze mi utecie posledny bus a v dazdi sa fakt nahovno stopuje.

Vyhlad prakticky ziadny, kvoli hmle ale za slnecneho pocasia to tu musi byt super.

Nazad veru uz nejdem po schodoch ale po asfaltke Phoenix logging road.

Dazd prestal, na malu chvilu povoli aj hmla a mam pekny vyhlad na okolie.

Odbocujem k Giant rock. Opat nic obrovske. No ale zrejme to bolo obrovske, podla popisu pocas zemetrasenia v 90tich rokoch sa odtrhol kusisko skaly a cul je z toho atrakcia.

Opat obrovsky strom a Giant tree trial.

Vysoke stromy strieda bambusovy les a Bamboo cottage.

A som na konci, Picnic area. Tu kopa odpocivadiel, lehatok ale vsetko mokre.

Nastevujem turecky zachod, zrejme konzerva zaucinkovala.

Este mini prechadzka v areali a finito.

Endomondo mi nameral 17km za 5hod cisteho casu.

Po opusteny arealu, prechadzka mini ulickou plnou ludi, jedla a atrakcii.

Bus mi odchadza cca za 45.min

Na moje prekvapenie prichadza klasicky dialkovy bus so super sedackami. Jeho ciel je sun moon lake.

Som jediny cestujuci, vyskakujem o zastavku skorej v jiji.

Nocny trh asi nebude, bo furt poprcha.

V restike davam jedlo, v supermarkete kupujem pivo a relax na ubytku.

Tu som uz sam v celom dome. Hlavne, ze na agode ked som to bookoval to vyhadzovalo posledna volna postel.

Neskor prichadza majitel aj s kamosom.

Hned mi davaju piva a 53percentny alkohol (len jeden poharik).

Komunikacia pomocou google translatora.

Dozvedam sa,ze na taiwane je rozvodovost 75percent (teda ak to prekladac dobre prelozil). Majitelovy sa velice lubila nemka zo vcera (nic moc) a skoda, ze som nedosol o den skor, to tu mal peknu korejku.

Este mi ukazuje na mobile ceckate zeny, ze take sa mu neluba.

Okolo polnoci smer postel. Klima sa sama od seba vypla a zapat ju nevim, stlacal som vsetky gombiky ale nic.

Ono ovladac je cely v cinstine.

Naklady:

Bus 6801 jiji - xitou (9.35hod) : 70td ( kredit)
Vstup np xitou : 200td
Bus 6801 xitou - jiji (17.30hod): 70td (kredit)
Nudlova polievka s masom : 80td
Nakup : 79td (pivo,chipsy)


Advertisement



Tot: 0.127s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.1011s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb