159.den - hualien


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Hualien » Hualien City
July 6th 2018
Published: July 6th 2018
Edit Blog Post

Vcera som bohuzial musel zmenit svoje rozhodnutie a dnes opustam dulan.

Cs z taipei dojde do hualing uz doobeda v sobotu.

Objednal som rovnaky hostel za fajn cenu cca 90td. Preco taka nizka ? Pouzil som nazbierane body v agode co mi zrazili cenu cca o 210td.

Vcera prisla na izbu sikmacka ale ang nevedela nist.

Rano v lobby stretavam najkrajsiu z troch bab.

Na papier mi pise po cinsky hualin a idem smer ranajky.

Po par metroch ma dobieha, ze este nevidela nikoho stopovat tak ci sa moze pridat.

Na ranajky pork sendvic, ledvaj som ho do seba natlacil.

Po vyjdeny z ranajkarne sme na ulici zbadali par s batohmi.

Dalsi stopari, ona nemka (mama taiwanka, otec nemec), on anglan.

Tipujem okolo 20rokov.

Po zoznameni sa takticky presuvam dalej od nich i ked podla spravnosti by mali ist oni ale sam som to navrhol.

Po chvili sa otocim a uz ich nabralo auto. Cakacka ani nie minuta. To je vyhoda parov.

Ja este menim kontakt s 21rocnou babou i ked na vodicaku mala rok narodenie 86. Mi to vysvetlovala, ze tu sa roky pisu dako inak ale nepochopil som to.

Zrazu sa pre mna vracia auto co nabralo zmiesany par.

Sofer sa len tak vozi po okoli a vraj nas kusok odveze.

Moc ang nevedel ale bol stastny, ze nam moze ukazat rozne zaujimavosti po ceste (par krat sme odbocili z hlavnej cesty).

Najskor nas bere cez stary uzky (len jedno auto) japonsky tunel, ktory v skale hlbili rucne.

https://goo.gl/maps/Jg581MjEceE2

Po dongfu road pokracujeme dalej na sever zhruba 10.min.

Tu sa na jednom mieste pri moste maju nachadzat kvanta opic.

No su tu len dve, tak sofer trochu smutny.

Nazad cez tunel a okolo fajn ostovceka Sanxiantai, ktory je spojeny s pevninou paradnym mostom pokracujeme na sever.

Cesta grandiozna, na jednej strane hory, kanony, na druhej utesy, ocean. Je tu aj dost odpocivadiel s roznymi gycovymi vecami na fotenie ale z uzasnyni vyhladmi.

Obcas obehneme cyklistov.

Zhruba po hodine sme vysadeny.

Odpajam sa od paru a idem si lahnut na polhodinku do altanku.

Ono traja ludia stopovat na jednom mieste je dost nahovno.

Po odpocinku vytahujem papier s nazvom mesta a uz stojim na hlavnej.

Auta idu ale nic. Limit 15.min splnujem a uz sedim v cervenom hyundau.

Traja chalani sa pre mna otocili. Prebehli okolo mna a po par metroch zvrtli auto.

Ang nic moc. Idu do taipei pracovat.

Zuvali tie plody z ktorych su cervene zuby.

Kupili mi vodu. Naucili ma nove slovicko chiky chiky (malo by to znamenat trtkat)

Dalsia zastavka, vymena soferov a nakup piva.

Hned fasujem dve male plechovky.

Fajn chalani ma vyhadzuju na zel.stanici v hualien.

Mozno sa s nimi v tiapei stretnem.

Co sa tyka okolia, fakt by to tu stalo za to pobehat skutrom. Mozno zmenim plany a v hualien pozicam a pojdem nazad na juh.

Stanica sa preraba, po dokonceni bude super.

V okoli kopa pozicoven skutrov, len tak som sa pytal na cenu, vraj 500td. Normalne ma stat 300td.

Nuz prekvapka na vychodnom pobrezi pokracuju.

Som v resitke, zrazu ke mne dojde baba, pomaha mi objednat (mal som ang menu). Potom jej mama mi doobjednava dva doplnky, oni to platia.

Prisadaju si ku mne. Su z taitung, mama ma biznis s nudlami. Baba (dost pri sebe ale v tvari pekna) je inzinierka v taipei.

Davaju mi ananas, banan.

Fajn pokec a nakonec za mna zaplatili cele jedlo.

V taitungu vraj vzdy ked vidia cudzinca ako slape na zel.stanicu (asi6km) vzdy ho zoberu. Pytal som sa ci takto zbieraju aj domacich, vraj iba obcas.

S babou menim kontakt, v taipei sa hadam stretneme.

Na ubytku velmi ukecany recepcny.

Vsetci traja (dve baby) su tu na workingholiday. Taiwanci z univerzity.

Fasujem svoj 6dorm. Lepim fcst k svk vlajke na stene a len sedenie a zacanie planovania korei.

Inac s tym hokkaidom som to prepiskol, ubytko pod 25€ som veru zatal nenasol.

Na izbe mam taliana (samozrejme tu uci ang).

Ten si ide pozicat skuter, domaci ho maju za 300td, tak bere recepcnu nech mu to vybavi.

Po navrate ju uz z motorky nepusta a idu niekam na chiky chiky (to som si len domyslel).

Inac jak sme isli autom do hualeinu tak pred nim bol odporucany ocean festival, v okolo sami hipisaci (aj bili aj sikmooky).

Nuz behnutie na veceru, kupa smirnoff drinku a cakanie na futbal.

Dosol amik (opat ucitel, je ich tu jak nasranych).

Druha recepcna krajsia ako prva.

Je tu aj malajzijcan, taky divny clovek z cs.

Bol v taroku np na share taxi, spiatocka aj so zastavkami ho vysla na 400td. Boli 5 ludia.

Cul tu hra na gitare a spiva.

Dalej su tu 3 chalani (tipujem ucitelia) ale ti isli von.

Dnes uplne super den na zaujimave stretnutia. Ludia mali pravdu, vychod je pohostinnejsi.

Naklady :

Toast, vajco, pork, ladovy caj : 75td
Polievka s dumplinks : 70td
Vanila milk shake : 50td
Ice smirnoff : 55td


Advertisement



Tot: 0.092s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0676s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb