Conclusion of our Sri Lankan adventure / Conclusion de notre aventure Sri lankaise

Sri Lanka's flag
Asia » Sri Lanka
October 17th 2017
Published: October 17th 2017

ENGLISH
Our favourite place: We loved going to the top of the rock next to Sigiriya.

My favourite food: Rotti (sort of thick pancake, which can be eaten with savoury or sweet food) and Kottu.
His favourite food: Rice and curry, which Shaun thought were very unique. We ate an awful lot of them and I mostly lived off vegetable noodles. Shaun hasn't had his daily intake of meat several days in a row. It turns out that, although he doubted that fact, he survived!

The best experience: Taking the local buses and trains was a very good experience although a very sweaty and tiring one! When buses are full and everyone is cramped, people who are sitting down take the bags from the people standing on their laps. They don't ask each other (not thank each other for that matter), they simply do it. For me, this was the best instance of the sense of community and feeling of trust in the country. Imagine doing that in England!

The worst experience: Our first hours in Negombo trying to find our hotel which turned out not to exist were painful. It was hot, we were tired as we hadn't slept for a long time, and we were still very estranged to this country and culture.

Other backpackers we met:
Sam, from New Zealand, met in our Dambulla hostel and whom we climbed the rock next to Sigiriya with
Alice, from Austria, met in Dambulla hostel, took the train to Hatton with
Marcin and Kaine whom we met in Hatton and had lots of adventures with!
Raphael, from Switzerland, whom we met in the boat while whale-watching without whales!

FRENCH
Notre endroit préféré : Nous avons tous les deux beaucoup aimé monter en haut du Rocher à côté du Sigiriya Rock.

Mon plat préféré : J'ai beaucoup aimé le Rotti, une sorte de crêpe épaisse qui peut être mangée avec du sucré ou du salé. Le Kottu était également très bon !
Le plat préféré de Shaun : Le riz & curry, qu'il a trouvé vraiment différent. Nous en avons mangé plusieurs, et je me suis principalement nourrie de nouilles aux légumes !

Notre expérience préférée : Prendre les bus et trains locaux et avoir l'impression de faire partie d'une communauté. Ici, lorsque les bus sont bondés, les gens assis prennent les sacs des gens debout sur leurs genoux ! Ils ne posent pas de questions (et ne remercient pas non plus d'ailleurs !), c'est tout simplement naturel pour eux. Je trouve ça formidable de pouvoir avoir autant confiance en son prochain. Imaginez donc faire ça dans le métro parisien !

Le pire moment : Chercher notre premier hôtel à Negombo, qui s'est avéré ne pas exister. Il faisait chaud, nous étions fatigués car nous n'avions pas dormi depuis un certain temps, et le pays et la culture nous était encore étrangers.

Les touristes que nous avons rencontré :
Sam, de Nouvelle-Zélande, avec qui nous avons escaladé le Rocher en face de Sigiriya
Alice, d'Autriche, avec qui nous avons pris le train de Dambulla à Hatton
Kaine et Marcin, avec qui nous avons vécu plusieurs aventures !
Raphaël, de Suisse, avec qui nous avons été en "balade en mer pour voir les baleines" (sans les baleines).

Tot: 3.097s; Tpl: 0.041s; cc: 8; qc: 47; dbt: 0.0369s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.4mb