Kandy - Negombo

Sri Lanka's flag
Asia » Sri Lanka » Western Province » Negombo
February 21st 2015
Published: February 21st 2015

Dagen i Kandy ble som sagt tilbrakt sammen med en lokal Tuk-til sjåfør. Etter 4 lange mil i Tuk-turen kom vi frem til det som skulle være et elefant hospital. Dette var ikke noe annet enn enn en turistfelle og ikke tegn til syke eller behandling av syke elefanter. Fikk 10 minutter på ryggen til en elefant. Etter endt elefantridetur sto guiden nede ved elefanten og dro Michael i tåa og slapp ikke før han hadde fått nok tips!!

Etter dette besøket ble det en tur til en krydder hage. Her ble vi smørt inn med alle mulig slags oljer som skulle hjelpe mot det meste fra Michael sitt hårmangel på hodet til hårfjerning på leggene. Etter omvisningen ble vi lurt på all slags olje til den nette sum av NOK 1.000,- ble nok skikkelig lurt der - men får Michael tilbake håret på hodet er det kanskje greit!!!

Neste stopp på reisen var en te-fabrikk. Her fikk vi se hvordan prosessen med produksjon av Te foregår. Her klarte vi faktisk å få oss en kopp te gratis uten å kjøpe så mye som en te-pose!!

Vi hadde også en stopp ved et lite veiproduksjonsmuseeum, dvs. gammelt asfaltutleggingsutstyr! Vi avsluttet dagen med besøk på tog museet etter ønske fra Michael.

I dag har vi kommet oss fra Kandy til Negombo. Det er en avstand på 10 mil og det tok 3,5 time. Vi hadde bestilt en personbil med aircondition. Det kom da verden minste taxi av merket Tata uten aircondition. Leser nå at dette er verdens billigste bil...

Dette er en riktig ordentlig billig dritt bil. Den hadde nok ved en feil fått montert symaskinmotor i steden for vanlig bilmotor.

Den hadde toppfart på 55 km i nedoverbakker!! Denne kjøreturen var rett og slett ett mareritt... De eier jo ikke kjørekultur her og det er størst først som gjelder... Da kan dere tenke dere hvordan kjøreturen oppleves i en minibil!!

Setene i bilen var også av den billige sorten, trur faktisk ikke seter kan bli hardere!!!Om noen ønsker å se bilde av en Tata Nano så er det bare å søke den opp på i Internett da jeg antar den ikke er å finne i Norge. Trur heller ikke jeg kan anbefale noen å imponere denne typen bil til Norge!!

Må si det føltes deilig å ankomme hotellet... Men se for dere oss komme kjørende i denne Tata minien og blir satt av utenfor et 5 stjernes hotell... Harmonerer ikke helt kan man si. Hotellet er veldig fint og har et helt utrulig fint uteområde med et stort og fintSvømmebasseng. Men det beste er nesten at det noe så deilg som dyner i senga!! Etter 3 uker under et laken skal det bli deilig å krølle seg under dyna. Men som alle andre hoteller her nede er internettet veldig tregt!'

Tot: 0.212s; Tpl: 0.009s; cc: 15; qc: 65; dbt: 0.1383s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb