Galle

Sri Lanka's flag
Asia » Sri Lanka » Southern Province » Galle
February 7th 2015
Published: February 11th 2015

I går fant vi ut at vi måtte være litt kulturelle og finne på noe annet enn å ligge på solsenga. Vi dro derfor inn til Galle by og gikk ut til Galle fort. Dette er et fort som hollenderne bygde på 1600 tallet. Det er nærmest som en by omringet av festningsmurer. Utrolig flott arkitektur i kolonistil. Alt det gamle er befart, men samtidig masse små butikker og kafeer. Veldig koselig. Når vi gikk derfra kommer det opp en mann til oss og brøler: Hallooo, remember me from yesterday? Me making food for you. Did you like the food? Aldrig sett mannen før vi. Men han hadde sikkert noe veldig fint å selge oss vil jeg tro....

Etterpå tok vi en tuk-tuk tilbake til heimen, for så å gå på en VELDIG bra strandresturant med UTROLIG god pizza.

I dag har vi i grunnen ikke gjort noenting annet enn å gå en tur på stranden, ca 600 meter. Resten av dagen har vi ligget på solseng og lest bøker (med noen kalde attåt selvfølgelig).

I morgen reiser vi videre til en ny destinasjon rett i nærheten av nationalparken Yale der vi bla skal på geopard safari (og så har jeg jævlig lyst ti å reise ut på havfiske, men det vet ikke Marit om)

I kveld skal vi spise middag her på huset, og i forbindelse med det må jeg bare nevne hvordan det fungerer her vi bor nå: Det finnes ingen meny, ønsker mann å spise middag om kvelden må man si ifra om ettermiddagen da kommer husfar opp med forslag som eks: Fish? da svarer man bare ja på det, så tryller matmor frem fisk med de herligste tilbehør. Jeg overdriver ikke når jeg sier at maten er helt fantastisk og selvfølgelig hjemmelaget.

Det er heller ikke slik at det er noe bar eller restaurant her, her går man bare til husfar med en handleliste med hva mann ønsker, så stikker han å handler å setter det i kjøleskapet der vi så bare går og forsyner oss.

Michael

Tot: 0.124s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 59; dbt: 0.0661s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb