kandy

Sri Lanka's flag
Asia » Sri Lanka » Central Province » Kandy
February 19th 2015
Published: February 19th 2015

Hotellet vi har vært på de siste dagene har veldig bra standard men mangler svømmebasseng. Dette er til Michael sin store glede under bygging. Han sitter hele dagen å følger med på bygningsarbeiderne og kommentarer hvordan ting burde ha bli gjort. De har lagt ferdigplener rundt bassenget men på slutten gikk de tom for ferdigplen og hva gjør man da?? Jo da går man ut i haven til hotellet og graver opp litt plen her og litt der!

Ferdigplenen leveres ikke i ruller som hjemme men i små ruter på ca. 30x30 cm. Det ferdige sesultatet ser helt jævelig ut, men de er fornøyd så da er det sikkert bra!

Nå er vi ute på reisefot igjen. Startet kl. 05;00 med en biltur på 3 timer for å rekke toget kl. 09:20 fra Elle. Elle er en fjellandsby og det er dermed endel bratte stigninger, sjåføren hadde bestemt seg for å kjøre alle stigningene i 1 gir og det gikk bra. Men om motoren likte denne behandlingen er jeg ikke sikker på.

Bilturen var på 10 mil og tok altså 3 timer. Men det er raskt i forhold til toget vi nå sitter på. Det er en togtur på 16 mil og den tar ikke mindre enn 6 1/2 time. Dette er regnet som verdens vakreste togreise men kanskje de kunne økt farten litt!!

Nå er dagen reising over og vi kom oss 26 mil på ikke mindre enn 12 timer!!! Toget brukte ca. 7 timer til slutt og hadde nok en gjennomsnittsfart på ca. 22 km i timen. Her går ting så borte i gamperæva tregt!! Nå har vi kommet oss til Kandy, funnet hotellet og fått oss et par kopper ordentlig kaffe på Cafe Aroma Inn, som også et hotellet vi bor på.Har også avtalt med en lokal Tuk-Tuk kjører om at han skal kjøre oss rundt i morgen. Han skal ha 2500 rupi (NOK 150,-) for å kjøre oss rundt hele dagen 😊

19th February 2015

Ut på tur
Deilig å ligge i sofaen og føle at man er med på tur:-) PS.Jeg hadde IKKE ligget i telt i slangeland.Vi bodde i jordhytte i Kwazulunatal Sør Afrika en gang.Det var jaggu ille nok.Kos dere videre på tur:-)

Tot: 0.166s; Tpl: 0.009s; cc: 14; qc: 54; dbt: 0.0845s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb