197.den - sokcho


Advertisement
South Korea's flag
Asia » South Korea » Sokcho
August 13th 2018
Published: August 14th 2018
Edit Blog Post

Nad ranom ma budi dazd, no nist pokracujem v spanku.

Ono von nevidim, bo okno je situovane do steny druheho domu, vzdialenost do 1m.

Idem do samoobsluznej kuchyne.

Na vyber klasicky sendvicovy chleba, dzem a vajicka. Tie si ale musim pripravit sam.

Varic mi pomaha spojazdnit korejska rodina zo soulu. Ono asi vsetci turisti su zo soulu v tomto mestecku.

Davam dve vajicka a smer bus zastavka na hlavnej ceste pri 711.

Bus mi ide az za 25min.

Je tu digitalna obrazovka s odchodmy a polohami busov. Ale tusim moc nefunguje, bo jeden bus dosol o 10.min skor.

Mavnutim ruky zastavujem bus, hadzem 1.2k w do skrinky a usadzam sa.

Som rad, ze som sa zbavil drobakov, bo tie sa prakticky mimo busov nikde nepouzivaju. Vsetky ceny su zaokruhlene na tisicky, samozrejme este mimo obchodov ale tam platim kartou.

Bus nastasti prazdny s dvoma cudzincami.

Neskor naberame grupu korejcov co idu lozit na skaly a grupu cudzincov.

Pred vstupom do parku zrazu ideme opacnym smerom, jeden cudzinec sa vystrasil ale vodic ho upokojil.

Prichadzame na dost plne parkovisko a smer pokladna.

Ano tento np je spoplatneny ale stoji to za to.

Vstup sa kartou platit neda ale je tu atm.

Po odtrhnuty listku sa dostavam do obrovskeho arealu, ludi je tak normalne.

Plan je vyliezt na najpopularnejsi spot ulsanbawi.

Najskor sa predieram klasickym sirokym chodnikom lemovanim restikami, obieham sochu velkeho budhu, cez most okolo fajn chramoveho komplexu sinheungsa. Ten mam v plane navstivit na spiatocnej ceste.

Chodnik sa tiahne medsi strommy. V pohode by sa dalo ist v slapkach.

Opat fajn most cez rieku, dalsi chram.

V pozadi paradne vysoke skalnate vrcholy.

Klasicky chodnik konci a nastupuje mix prirodneho chodniku a drevennych schodov potiahnutych gumovym pasom.

Po pravej strane fajn potok.

Zacina schodove stupanie, je pod mrakom ale vlhkost je dost velka.

Opat tricko aj kratase ako keby som vysiel z bazena.

Pauza pri fajn chrame gyejoam.

Nuz fajn, ono sa tu modlil jeden mnich, dobre to znelo.

Po skalach rozny kamenny muzici a jeden obrovsky bavlan, ktory sa snazili ludia odtlacit.

Na velkej skalnej stene vytesane rozne korejske napisy, ono tieto napisy boli prakticky vytesane vsade v tomto komplexe.

Po oddychu smer po schodoch do neba.

Fakt vela schodov, ktore boli uchytene o skalu.

Nenormalne vyhlady, na niektorych miestach nizka oblacnost a nad oblakmmi vrcholi skal.

Po hodine a pol som na vrchole (podla mapy mi mala cesta trvat 2hod).

Tu su tri vyhliadky.

Z prvej vyhlad na infocentrum ale to nebolo vidiet bo nizka oblacnost, no i tak bomba. Domaci mi davaju nektarinku, vau, tak to som necakal, ang nevedia.

Druhy vyhlad a treti vyhlad na vychodne more, ale to kvoli oblakom neni vidiet avsak su vidiet grandiozne vrcholy okolo.

Ako som tu jedol pribehla vevericka (sysel?), vobec sa to nebalo.

Nasleduje zostup po schodoch dole.

Prihovara sa mi jeden maly chalan. Ale vie len povedat hi, my name is and i m from seoul.

Cesta nazad bola rychla.

Prechadzam fajn drevennym chramom, v blizkej rieke si mocia nohy sikmaci.

Kedze mam este kopu casu do zapadu slnka a relativne dost sil planujem dalsi vystup.

Rozhodoval som sa medzi trasu k Geumganggul Cave alebo k towangseongpokpo observatory.

Prvu moznost som nakonec zavrhol, bo obtiaznost bola najvyssia, ono keby uz nemam nieco v nohach dal by som to. Takze idem na moznost dva.

Pri lanovke uz kopa ludi, zvacsa vsak len kvazi turisti co sa vyviezli iba lanovkou na blizky vrchol. Bolo to vidiet aj na ich obleceni ako keby sli na nakupy.

Nuz po fajn chodniku postupujem s dost ludmi k pvemu mini vodopadu Yukdampokpo Falls.

Chodnik sa meni na mierne stupanie po kamenoch, neskor uz len schody a drevenny mostik, samozrejme pokryti gumovym pasom.

Vodopad mini, pred nim si ludia mocili nohy v rieke i ked to bolo zakazane.

Okolita priroda fajn, pekne vysoke skaly.

Po vysiacom moste pokracujem k Biryongpokpo Falls.

Ten je uplne obrovsky, nie na silu ale na dlzku resp vysku.

No ak ho chce clovek spatrit musi sa vystverat asi po 500 ked nie viac schodoch.

Bola to makacka ale tu vo vyssej nadmorskej vyske neni aspon taka vlhkost ako dole.

Hore stretavam holandana a francuza z busu resp z ulsanbawi.

Je tu korejska sportova rodina, tato mi ukazuje fotky ako v mladosti liezol po okolitych skalach, syn je plavec.

Nuz ale nazad k vodopadu, ten je fakt super ale videl som ho iba chvilu, bo dosli oblaky.

Vyhlad tak z prveho vrcholu i z tohto nadherny, i ked ako spominam dosli oblaky ale zas bolo vidiet len vrcholce ostatnych kopcov.

Dolu to slo rychlo.

Zastavil som sa pri rieke kde kopa velkych kamenov a dost ludi na nich.

No ja som sa na ne nedostal, bo akurat dosol jeden zo zamestnancov np a vsetkych odtial vyhanal pistalkou.

Blizi sa zavercna a zamestnanci np sa vydavaju po trialoch. V ruke take dlhe klieste, ktorymi zbierali odpadky.

Na bus zastavke kopa ludi.

Tentoraz si listok kupujem tmoney kartou. Ono prachy som tam mal len na jednu jazdu.

Bolo to lacnejsie o 120w. Musim si ju volade dobit.

Bus napraskany ale sedel som.

Pri ubytku v 711 kupujem obed.

Na ubytku relax.

Prisli dvaja 25rocny studenti resp 24 podla normalneho pocitania.

V koreii ked sa clovek narodi uz ma automaticky jeden rok.

Som sa ich pytal na spolocnu veceru ale nic z toho nebolo, bo si sli fotit dedinku.

Nuz ja sa teda vydavam kupit pivo a pracliky.

Tak ako vcera na fajn hradzi pri hoteli spisovanie dennika, pitie piva, nasavanie morskeho vanku a sledovanie okolochodiacich.

Dnes opat rodiny s malymi detmi resp s nastrocnymi, nesmeli chybat zalubene pary.

Co som si vsimol oproti soulu, tu su baby neni az tak moc namalovane.

Ono v prvy den to bolo, ze vau ale dalsie dni uz nic moc. Tym padom korejcanky padli az na 4miesto i ked postavicky maju pekne.

Nuz ale tu fakt baby minimum mejkapu. Nevim ci to je tym, ze maju frajera resp deti. Uvidime ako to bude v dalsich mestach.

Hehe zas sa mi ozvala cs (5xstretko to je moj rekord, zvacsa vzdy len raz resp par krat 2x).

Tak jej posielam moj itinerar, ze nech sa pripoji. No neda sa, bo od stredy do soboty robi a potom sa uz bali do finska.

No navrhla mi nech dojdem do mestecka wonju. Ma tam rodicov. Tak jej piseme, ze dojdem (musel by som sa vracat nazad) ale mam podmienku, budeme spat spolu. Vraj ok, len nevie co by na to povedali rodicia keby pocuju z izby divne zvuky 😊

Samozrejme to bolo myslene v ramci srandy. Vracat sa nazad nebudem, no ale ak by……😊

Vecera v cu (rovnake ako 711). Vonku na stolikoch bordel, fakt zlate japonsko, taiwan.

Na ubytku booknuty cez agodu gh v mestecku andong. Plan je tam ostat dve noci, ak to bude fajn ostanem dlhsie.

Naklady :

Bus 7-1 (9.18 hod) - 1.2k w
Vstup do parku : 3.5k w
Nakup : 3.68€ (4.74k w karta)
Nakup : 2.72€ (3.5k w karta)
Nakup : 2.75€ (3.55k w karta)
Nakup : 5.35€ (6.9k w karta)


Advertisement



Tot: 0.522s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.298s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb