8.den - siqueijr

Asia » Philippines
February 5th 2018
Published: February 12th 2018

Rano mensie prekvapko. Uber mi vyhodil sumu 350p, podla denisa je to odtialto normalne, keby vim vyuzijem kombi jeepney a pesibusu. Sem som platil cca 200p

Problem dva, moju ulozenu kartu to nechcelo zobrat. Denis mi radi aby som zvolil hotovost, o tejto moznosti som veru nevedel. Bol som v tom, ze sa da platit len kartou. Volim teda tuto moznost, neskoro, uber je fuc a ziadny v okoli.

Nuz teda denis bookuje cez svoj grab auto pre mna.

To prichadza a tmavou manilou sa vydavam na letisko okolo 5.rano.

Premavka uz dobre husta, na letisko prichadzame cca za pol hodinku.

Vyplacam sofera a smer hala. Tu pri kazdom vstupe dlhe rady na security ale ide to rychlo.

Podnikavy policajt mi ponuka expres vstup, za vsimne, ktore mam dat pikolikovy co ma prepcha dopredu.

Batohy na rontgen, prejdenie cez pipac a uz som v hale.

Security rovnako rychla ako vstup na letisku. Nebol ani problem s litrovou flaskou vody.

Zacina sou s hladanim gate, najskor ma to smeruje na 138, cakam, cakam, 20.min pred odletom a nic. Kukam na tabulu odletov a tam 118. Tak rychlo krokom presun ku gate. Tam rucne dane tabulky 4 letov ale boarding furt nic. Je cas letu, filipinka vytahuje vsetky destinacie a nahradza ich tabulkou change gate. No a ake cislo? Predsa 138.

Opat rychlo krok ku gate. Tam ukazujem boarding pass v mobile, pas ani nechce, takze v klude mohol letiet na moju letenku hocikto iny.

Nasadam do luxusneho busu, ktory nas odvaza k lietadlu.

Sedim v ulicke, vedla mna 2 filipinky, ktorym pomaham s batozinou. Su fakt prtave.

Let cca hodinu, meskanie asi pol hodinu.

Letusky uplne super, chodia a pytaju sa ludi ci je vsetko ok. Mne dokonca ponukli miesto pri exitoch ale to som odmietol, miesta na nohy dost, kratky let a vedla mna filipinky. Takze nebol dovod na zmenu.

Po pristati zacinaju hned ponuky od taxi resp tricyklistov 80-200p. To samozrejme odmietam a smerujem na blizku cestu.

V tom si vsimam ako moje susedky beru tricykel. Slovo dalo slovo a uz sa s nimi veziem do mesta dumaquete.

Vyskakujem pri odbocke k pristavu, soferovy davam 20p, z toho mi vydava 10p.

Mojim smerom idu aj dve grupy turistov, 3 chalani a jedna rodinka. Parada aspon ma navedu k lodi.

Cez prvu branu nas nepustaju, tak to musime cele obist cez trh.

Pri vstupe kontrola totoznosti, kupa listku od montenegro co odchadza o 10.00. V rovnaky cas odchadza este jedna spolocnost ale ta je o 20p drahsia.

V dalsom okienku treba zaplatit fee15p, kontrola listku a potvrdenia o zaplateni poplatku, security jak na letisku, rontgen,ram.

V odletovej hale, resp odpluvavucej je klima, kopa stoliciek, jedlo. Proste ako na letisku.

Opat dalsia kontrola listku a konecne smer lod.

Na lodi sa zapisujem do zoznamu pasazierov, do jedneho zoznamu som sa uz zapisoval pri kupe listka.

Nakoniec vyrazame 10.15. Plavba fajn, sedim vonku na lavicke, da sa aj dnu v klime.

V mori dost travy a odpadkov. Na malu chvilu nas sprevadzaju aj traja delfini.

Kusok odomna sedi francuzska rodinka s africkymi crtami. Maroko, azirsko tipujem.

Maju so sebou asi 4 rocne dieta, to im samozrejme ziskava vela pozornosti od cestujucich. Fotia sa s nimi a kecaju. Maju ubytko 69p na noc, to museli vycmuchat riadny error. Nazov ubytka a ani cez co to kupili vsak neprezradzaju.

Zhruba po hodine plavby vystupujem v siquijor.

Pri brane uz cakaju mototaxi, tricklysti a dodavkove taxi. Ponuky odmietam a presuvam sa na hlavnu cestu, ze tam odchytim jeepney.

Zastavka v obrovskej hrncarni. Nenormalne vela ludi, hlavne studentov, bo vedla je zakladna skola.

Pri hrnci cakam hadam aj 10.min. Davam si ryzovu polievku a nudle. Pribor (vidlicka, lyzicka) je umiestneny v nadobe s horucou vodou.

K stolu prichadza obsluha, na papier mi napise ucet, ktory sa vyplaca pri odchode.

Dal som si aj colu ale bola tepla.

Domaci ma naviguju na jeepney, no jaksi zle. Na pumpe teda opat zistujem stanovisko tejto dopravy. Porada a az ma idu naklada na motorku, ze ma tam gratis odvezu. To odmietam sak to je len par metrov.

Na ulici sa este pre istotu pytam skolaciek. Tie skoro utikli ked som ich pozdravil ale nasmerovali ma spravne na terminal. Ten je v ulicke oproti trhu.

Sofer tricyklu ma oslovuje ci smer san juan, ano, za 25p. V masine uz sedia traja ludia. Este sa ma pytal aka cast san juan, to keby som vedel 😊

Postupne sa do tricyklu natlaci 10 ludi + sofer. Moj novy rekord.

Podla gps vyskakujem na ulici s ubytkami, prve tri vytipovane plne. Tak pokracujen dalej po ceste. Kotvim v anita homestay pri ceste, z 500p zjednavam na 300p. V cene su aj skromne ranajky.

Izba s fanom, dvojpostel a share kupelna.

Ono to neni san juan ale cast lala-o

Podla knihy hosti su tu ubytovany cesi a brazilci.

Smer plaz cez cestu a obytnu zonu. Na plazi, skor malom piesocnom vybezku, sok. More uplne plytke, na brehu vyplavena kopa travy a este tu majstri buduju betonovy chodnik.

Tak spiatocka na cestu a smer mesto.

Popri ceste kopa restik, ubytovani, pozicovni motoriek a hrncovien.

Mestecko nic moc. Tesil som sa na kolaciky ale v ponuke slaby vyber.

Plaz tak isto nic moc.

Cestou nazad davam maleho red horsa, trochu tepli.

Padam do bieleho piesku, plavat sa neda, strasne plytko resp da ale treba slapat hadam aj 40m. Bohuzial tu neni ziadny tien ale slnko zvladam.

Po navrate na ubytko na terase uz dvaja cesi. No ani jeden z nich sa nevola karel. Meno si do knihy hosti vymysleli. Na ostrove su len dve noci, zajtra pokracuju dalej. Maju toho dost precestovaneho, z exotiky trebars etiopia.

Dostavam par rad co kuknut a co nie. Navnadili ma aj na sulawesi, tak zrejme tam asi pojdem.

Dalej plaz krakal.

Prichadza brazilsky par, kery sa po chvili straca v kupelni. Jeden cech(mena som uz zabudol) sa chce ist osprchovat ale nedari sa, bo podla zvukov z kupelne tam brazilcania trtkaju.

Ideme spolu na veceru do fajn restiky so super zabavnou filipinkou v nasich rokoch. Co nas prekvapuje este nema deti.

Pivo zacina tiect potokom, san miguel ( to piju cesi) je teply, tak anna prinasa lad. Pivo s ladom o moj boze. Este, ,ze red horse je studeny.

V restike je rozne osadenstvo, skoro vsetci tu boli aj vcera. Dve babi a chalan furt cumie do mobilu, potom je tu jedna samotna baba co pije milkshake. Prichadza polska rodinka, mama s dvojcatami. Na polky su ale vynimocne nepekne.

Sranda so stupajucim alkoholom graduje.

Posledne pivo uz nevladzem vypit, cesi pomahaju.

Kurva som vypil dvojnasobol co oni.

Po tme presun na ubytko.

Grab taxi cca 14km : 375p
Tricikel z letiska do dumaquete : 10p
Lod montenenegro dumaquete - siqueijr : 130p
Fee poplatok v pristave : 15p
Slize, polievka, cola 0,2l : 68p
Male pivo, 2 kolace : 40p
Ruza,,curry, 4 litrove piva : 550p ( 150 + 400)

Tot: 0.412s; Tpl: 0.016s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0246s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb