129.den - Sagada,rakvy,podzemna rieka


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Sagada
January 13th 2013
Published: April 17th 2013
Edit Blog Post

Po skorom zaspati a neutichajucom karaoke som sa zobudil uz o 3/45. Zaspal som ale len na hodinku,budicek kvoli zime,opat nasadenie ponoziek a mikiny,spanok do 7/30.

Ako som sa chystal na turu do echo valley dosla recepcna a dala mi dalsi kluc od vchodu. Su tu dva vchody jeden cez recepciu,ta je zavreta,a dalsi cca 15m od restiky,ten zamykaju o 23/00,no vtedy ja uz davno spim.

V pekarni som zas testoval dalsie vyrobky. Fajnovy kolaci ale ten som si nechal az na turu i ked ma furt lakal. V mojej restike oproti pekarne,dnu su len 4 stoly,nemali tuniakovy sandvic. Skoncil som teda u cheesburgeru. Tetula mi este doniesla vodu ale tu som preventivne nepil.

Inak ovozel trh co bol vcera v centre mesta dnes uz neni,byva zrejme len v sobotu.

Konecne svieti slnko. Moja cesta k podzemnej rieke zacala pri miestnom kostole. Kostol uplne jednoduchy zvnutra,ziadna mega vyzdoba. Pri kostole je basketbalove ihrisko,kopa deti zas hrala tento popularny filipinsky sport. Pri kostole je aj bus stanica do baguia.

Od kostolu som siel smer cintorin kde zacina cesticka k rakvam a k podzemnej rieke. Pofotil som tu klasicke hroby a prisiel az ku kraju kopca,nadherny vyhlad. Potom som zahajil zostup do udolia,furt rovno,no chyba,slepa ulicka,tak zas kusok nazad a pokracovanie v klesani. Klesanie bolo fakt prudke. Obcas som dostal smyk ale v pohode.

Dalsia krizovatka,opat som siel rovno za nosom. To je najlepsia navigacia aka moze byt. Cesta sa riadne zhorsila,same blato,neuveritelne sa to smykalo. A potom to prislo,bum a uz som bol na zemi. Batoh od bahna a ruky. Topanky komplet,nohavice zahadzane po kolena. Na sklae nalov som videl par rakiev na skalach.

Cestou necestou som sa dostal az k rieke co tiekla do jaskyni. Pokracoval som dalej,bo toto este nebola ta prava podzemna rieka. Pred sebou som zbadal 2 ludi a spirevodcu. Chalan bol viedencan,jeho priatelka filipinka. Spolu s nimi som sa dostal k podzemenej rieke. Mega otvor do ktoreho vteka rieka. Posilnil som sa kolacom,zas zistene,ze baterka lezi doma,sakra. Rakusan sa ma pytal ci idem s nimi. Nesiel som,neako ma to nelakalo,zas sa brodit vodou. Skusal som najst inu cestu navrchol ale nedarilo sa ,tak som to zvrtol a siel nazad.

Bahenne kupeli boli fajnove,oproti mne sa rutili 2 korejske tour a jeden samostatny chlapik. Vsetci tiez riadne zablateny.Dostal som sa na rzacestie. Tentoraz som zahol dolava a dostal sa uz k pravym turisticky najfotografovanejsim rakvam. Tieto boli lepsie nez tie vcera ale bolo ich zasa menej.

Pri vystupe k cintorinu som si vsimol partiu ludi co tu liezla po skalach. Na cintorine som nasmeroval dve filipinky k rakvam a siel sa prezliect a ocistit do ubytka. Asi si fakt kupim redukciu na mobil,bo zas ho nemam kde nabit.

Pri nemocnici abo niecom podobnom bol stanok s ladovou drtou a ovocim. Hned som si to dal. Tetula mi ukazovala aby som si to riadne premiesal. Lahko sa to povi,horsie zrealizuje. Naspodu pohara bolo ovocie,drt a to cele poliate zrejme kond.mliekom. Bolo to fajnove.

Na ubytku som teda susil veci a cistil topanky.Neuveritelne kvanta blata. Po ociteny topanok som zacal cistit sprchovy kut,nakonec sa mi to podarilo a po blate ani znamky. Plan ist k nedalekemu jazeru pada,zas sa zacina mracit a poprchat. Tak len relax na terase. Fakt smola,ze mi nepraje pocasie. Hadam sa to zlepsi a prikloni sa to na moju stranu. POkracujem v citani Lustrum,dost vela slovickam nerozumiem ale domyslam si.

Po dazdi som sa vybral k Lemon Pie,mal som ulozene heslo na wifi,tak pri restike som stiahol maily a neake info z wikitravel ohladom viganu. Bo rozmyslam,ze serem na baguio a idem priamo tam,len problem je tam s ubytkom,co som kukal najlacnejsie je za 500p. No uvidime este.

Cestou do ubytka ma odchytil taliansky pizzamajster,vraj mam dojst vecer na dalsiu pizzu,mi nachysta daku specialnu.

V pekarni som si kupil dalsi mega kolac,moj obed,setrim na pizzu. Este som potreboval dokupit vodu,obchod s lacnou bol zavrety,no hadam,zajtra otvoria.

K narodkam mi nakonec blahozelal vselikto len jedna osoba od ktorej som to cakal najviac ,nie.

Vcera vecer ako som siel po ulici,tak ma chytilo za ruku zasrane detsko a nechcelo ma pustit,normalne ma tahalo.Som ho musel silou odhodit,hajzel maly,co si to dovoluje. Malo to hadam 4 roky.

Furt prsi. Toto je uz druhy raz co som to posral s planovanim a nebral na zretel pocasie. Jaj len nech na palawane svieti slniecko,sice aj v indii planujem ostat 5 dni na plazi ale predsa filipiny su filipiny.

Zas sa spustilo karaoke asi ma drbne.

Kupil som magnetky,z kl posielam balik ale este musim dokupit dake suveniry.

V posteli oddych a ucenie sa ang.slovicok Ked som bol na ture tak sa mi cez chodnik prehnal zeleny had,skoro som sa posral od strachu.

Na veceru som behal teda k talianovy. Talian tu zije uz 4 roky,pred tym mal pizzeriu v san fernandu ale ochorel a potom mu to tam cele padlo,vraj ani domaci ho tam moc nemuseli.Skusa stastie teda tu. Prakticky on len komanduje,v pizzerii robi filipinsky par. Pod slovom pizzeria si tu treba predstavit dva stoly v takej malej kolnicke. Konecne mi spravil pravu pizzu,kopa syru,prosuto,olivy,uplne bomba pizza,nie ako ten odpad co som mal vcera. Hovoril,ze filipinci su blby,im je jedno aka je pizza,hlavne nech to ma v nazve pizza.Ju jedia aj studenu,no proste nevedia co je dobre. Dosol sem aj jeden nemec,ten je kuchar,cestuje uz 4 mesiace vkuse.Inak ma toho pochodeneho uz kopu z predoslich tripov.

Odporucal Sumatru,Borneo a odtial lodou na filipiny. vraj ziadny problem s lodou, i ked ho dost ludi od toho odhovaralo. Vraj to ho este viac posilnilo a just islo lodou. Porozpraval mi par zazitkov z indie. Sedel v restike,ta plna,dosol maly chalan a vystal sa do umyvadla a v klude odisiel. Info mam hlavne cerpat z fora na http://www.indiamike.com/ . Urcite nema vynechat hampi a zastavit sa aj v Alleppey. V goa arambol je to vraj samy hipik,taj mahal neodporuca,vstup 15 euro. Na to im teda zvysoka serem. V turecku mam ist do tracie.

Majitel pizzerie nam este zbehol pre dvoch san miguelov do obchodu cez ulicu a rozlucil sa s nami. Nemec hovoril,este kopu zazitkov. Odporucil som mu batad,ale tam nepojde,staci mu banaue,bo nema rad salpanie do kopca. Rozmysla nad Viganom tak ako ja,ale vraj je to tam fakt drahe co sa tyka ubytka.

Po rozhovore som nakonec kupil lacnu vodu a zrejme spanok. To pivo mi dako buchlo do hlavy.Uz sa tesim na ajtra a na baguio,konecne spracha a holenie. Idem na 7/00 bus.

V pizzerii som si dobil mobil,pri odchode som ho tam skoro zabudol keby ma neohlasia

naklady

cheesbyrger - 35p
kolac - 20p
ladova drt s ovocim - 25p
kolac - 20p
magnetky 3x - 210p
pivo 0,33 san miguel - 40p
super pizza - 160p

fotky
http://min.us/mbowh5MlgtOxcN


Advertisement



19th October 2013

Super
Super citanie fakt sranda s tvojou trnavcinou... hahahaha slova ako furt dosol nist idem do kolien :)
19th October 2013

este vacsia sranda by bola keby som vychodniar :)

Tot: 0.112s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 29; dbt: 0.0723s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb