134.den - El Nido, tour A


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Palawan » El Nido
January 18th 2013
Published: April 24th 2013
Edit Blog Post

Zobudil som sa skoro rano,zistene,ze elektina uz neni. Podla papieru ju vypinaju o 2 rano. Noc bola v pohode,opilcov vedla som si moc nevsimal nakolko som okamzite po lahnuty do postele zalomil.

Cestou do cestovky som sa zastavil v pekarni,nakupil kopu kolacikov,kupil 2 vody a dal si vyprat veci. Tie by mali byt vyprate zajtra poobede. Som zvedavy ako to dopadne,zatial som nemal ziadne problemy s pranim.

Pre hotelom alternativ ma uz cakal chlapik,dal mi snorchlovaciu supravu a poslal ma cakat oproti do pozicovne. Bol som tu 8/45,vyrazat sa malo o 9/00,nakoniec sa slo o 9/30,bo sme cakali na jeden filipinsky par.

Na lodi sme nakonec boli 5 turisti,ja a 4 filipinci plus dvaja filipinci co tvorili posadku. Guide bol fajn,mal stylove tricko,oblek s motylikom.

Najskor sme zavitali do skrytej laguny. Tu uz kopa ludi. Zoskakali sme z lodky a po smyklavom dne sme sli k malemu otvoru v skale. Dnu sa skryvala mini laguna. Cestou som dostal smyk a clapol cely do mora,aspon som otestoval batoh proti vode z laosu,vydrzal. V mini lagune sa po dlhom case opat so mnou chceli fotit domaci,zas je zo mna movie star. Z mini laguny sme sa presunuli po mini plazi za skalu.Tu bola vraj skryta plaz,moc mi to skryto nepripadalo. Na plazi mali domcek 2 strazcovia co dohladaju aby se m hocikto nejazdil. Cul rozmyslam,ze som si to mozno zle prelozil a nebola to secret beach ale security beach.No ktovie.

Po tomto obzreti sme sa pobrali na snorchlovacku k shimizu ostrovu,tu zu kopa lodi ale ludi v pohode. Posadka nam zacala chystat obed,my sme zatial snorchlovali. Pre mna to bolo prve snorchlovanie v mori,najskor problem zvyknut si na trubicu ale rychlo som sa aklimatizoval a uz len sledoval korale a ryby. Uplna parada. Koralov ale bolo pomenej,vacsina ich bola porozbijana. Vraj tu v minulosti lovili ryby pomocou dynamitu.No nebolo to ak v tv ale mne sa to lubilo,kedze to bola moja premiera,hlavne tie farbene ryby boli bombove.

Po snorchlovacke nas cakal obed.Mega obed. Ryza,ryby,maso,salat,melony a banany.Melon bol zltej farby,uplne bombovy Zasoby mali pre 8 ludi,nas bolo len 5,tak som sa riadne napraskal,som ledvaj vysiel na lod potom.

Naprasaknych nas previezli najskor k velkej lagune a potom k malej lagune. Vo velkej lagune sme si zaskakali z pontonu,ktory je uprostred laguny. Uz som dlho nebol zraneni,tak uz to muselo prist. Pri vytahovany sa na ponton som si oskrel nohu,trochy mi to krvacalo. Zranenie uplne zbytocne bo som sa aj tak na ponton nevytiahol,bo dost vysoky a dako ma opustila sila. Lodnici mi teda spustili rebrik na lodke a tade som potom chodil.Paradne som sa vyblaznil skokmi a plavanim. Boli tu len dve lode.Takze zadny velky natresk.

V malej lagune sme si mali zobrat aj snorchlovaciu supravu,zbytocne,nic nebolo vidiet. Cez maly otvor sme preplavali do malej laguny,lodka ostala pred otvorom. fajn voda,dobre som si zaplaval.Pri konci laguny je mini jaskyna,do nej ide este menis otvor nez do malje laguny. Kukli a plavali nazad na lodku.

Jedna filipnka co bola s nami na lodke nevedela plavat ale ldonici jej dali koleso tak ziadny problem i ked v ociach strach.

Niektore lodky mali so sebou aj kajaky,za priplatok sa tu dalo aj kajakovat ale podla mna sa to neoplatilo,to skor si pozicat kajak v el nidu a zakajakovat si pri pobrezi,cloveka to vyjde lacnejsie ked si prerata cas a a cenu.

Poslednou zastavkou bola seven commandos beach. Tato plaz je uz na palawane,hned za velkym kopcom co je pri el nidu ale pesi sa sem neda dostat iba lodkou. No mozno da ale kade to fakt netusim.

Tu sme mali polhodinovu pauzu. Pobral som sa aj s filipincami na koniec plaze.Tu predavali kokosy,cena 50p,nemal mi vidat,tak nakoniec cena 37p. Konecne som sa tu vymocil,sledoval som filipincana kam to opre tak som ho nasledoval,potom sme zisitili ,ze tu bol aj zachod. No nist piesok znese. Filipincani ma ponukli chipsamy ja ich kolacikmi,ktorych som mal kopu.JAsne,ze tu nemohli chybat aj vsade pritomny rusi,ti si dali kokos este rozpolit a vyjedli aj vnutro. Toto spravil aj moj kolega z lode a polkou kokosu ma ponukol. Moc mi to nechutilo. Potom som sa pobral smerom k lodke,sadol a drevo a relaxoval.

Pocas plavby na tuto poslednu zastavku zacalo trocha poprchat. Potom uz furt bolo len pod mrakom.

Do pristavu sme dorazili o 16/00. Odovzdal som snorchel supravu,baba ani netusila,ze som ju mal pozicanu. Radsej som jej teda povedal meno chlapika co mi ju dal,hned jej zaplo. Bola to jeho sukromna,hadam mu ju vrati. Planujem este jednu tour,len este nevim ktoru.

Dal som si cheesburger,uplne onicom a pobral sa domov. Uplne ma tento vylet vystavil,lahol som do postele a schrupol si na 3 hodinky.keby ma nezobudi ruch vonku tak asi spim az do rana.

Pobral som sa teda na veceru do dediny.Dal som si maso s ryzu,hazjel mi tam dal 3/4 tlsteho. Pekaren uz bola zavreta,skoda,mal som zas chut na kolaciky.

Pri ubytku vrndzal generator na elektriku,vcera pusteny nebol,k tomu este ozralci od vedla. Pustali uplne depresivny muziku.

Dnes som si skvele zaplaval,super vylet,more priezracne ale na ko phagange bolo este cistejsie. Zajtra sa pojdem vyvalit na coron coron beach na cely den. Povyspisujem si ubytka v indii,mal by som nasjt v meste aj free wifi nech mozem zacat nahadzovat cs ziadosti.

Opat na mna padla unava. Zasrana hudba a zasrany generator.

naklady

kolace 25ks - 50p
voda 2x1l - 50p
cheesburger - 35p
ryza,maso - 50p
kokos - 37p

fotky
http://min.us/mjeiywPKNNZak


Advertisement



Tot: 0.552s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 45; dbt: 0.3342s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb