saa er vi kommet til Busuanga

Philippines' flag
Asia » Philippines » Palawan » Busuanga
November 12th 2007
Published: November 12th 2007

hallo derhjemme.... i kulden
saa er vi kommet til Busuanga, en ikke helt smertefri tur.
Vi landede i gaar med vores 19 passagers fly (uden stewardesse! og vi kunne stort set se ud af piloternes vindue. dem var der dog to af, altsaa piloterne!hmm)omkring klokken 14.00 paa en landingsbane med tilhoerende skur(groft sagt).
Efter at have fundet vores bagage fik vi at vide at der holdt en jeepney som koerte til Coron ude foran.
Problemet var bare, at den var helt fuld, saa der var ikke plads til os. her paa filippinerne har man dog en helt anden maade at udnytte en bil paa, pladsmaessigt, saa vi blev laessset op paa taget, sammen med al bagagen og 7 andre personer. her sad vi saa i 45 min paa en meget ujaevn grusvej og holdt fast saa godt vi kunne under omstaendighederne(det begyndte ogsaa at regne - typisk!) det var noget at en oplevelse, men saa fik vi da ogsaa provet det.
Coron er en meget lille by, i forhold til hvad vi er vant til, men vi har fundet et rigtig godt resort, hvor vi bor med udsigt over vandet og bjergene.
I dag lejede vi en baad, og blev sejlet rundt til de forskellige attraktioner. de primaere attraktioner foregaar dog under vandet, saa vi fik stor udnytte af vores snorkeludstyr, dog mest drengene, der kan snorkle rundt i flere timer det samme sted, mens pigerne bedst kan lide at opholde sig oven vande, hvor man kan vaere sikker paa, at der ikke kommer nogen store fisk og bider en i taeerne.
Paa onsdag tager vi videre til El Nido, med baad, hvor der skulle vaere naturskoenne omgivelser en masse.
det var alt for denne gang, for vi skal ud at spise aftensmad.
Ha' et godt valg!
kh. de fire snorklere... haha 😊

Tot: 0.118s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0805s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb