26.den - camiguin island (moto trip)


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Mindanao » Camiguin
March 8th 2019
Published: March 9th 2019
Edit Blog Post

Okolo 9.00 tu uz boli ludia co sli potapat. Spaniely a francuzi.

Ja berem motorku. Najskor upratovacka mi vravi, ze asi 300 alebo 250p.

Majitelka dava 300p, este sa snazim zjednavat, tak ide volat manzelovy ale ten nedviha. Uvidime nakonec aku mi daju cenu.

Pytam si prilbu s prednym chranicom, fasujem klasicku motorkarsku prilbu co chrani celu hlavu.

Ha, rezerva je na nule a pumpa v nedohladne.

Smer mambajao.

Asi po 10km zastavujem na prvej pumpe a davam do nadrze za 80p, to by mi malo stacit na dnesnu jazdu.

V mestecku vydrbane jednosmerky. Dolu k moru sa mi dari prist az na druhy krat.

Mestecko ani more niako zaujimave. Ale co je dolezite, je tu zradlo.

No a nesmie chybat i love you… toto ako som uz tusim spominal maju hadam vsetky skoly i srdiecko nazov skoly.

Parkujem na burger, opat dva za cenu jedneho.

Po jedle si to valim do kopca krizom cez ostrov. Dalo sa ist aj po hlavnej po pobrezi ale predsa len stupanie a zatacky v kopcoch su zaujimavejsie.

Cesta kvalitna betonka.

Zastavku si robim v areali observatoriva co monitoruje blizke sopky.

Pekny upraveny dvor s lavickami a vyhladom na okolie.

Po oddychu nazad dole kopcom, prva doprava a uz idem k vodopadu katibawasan.

Ludia ma cestou zdravia.

Prichadzam k vstupu do arealu vodopadu.

Vstupne 50p + parkovne 10p.

Chvilu rozmyslam, kukam ako sa tam vali dost turistov. Okupat sa nemozem, tak to balim a idem nazad na moju trasu.

Premavka minimalna.

Domaca ma trochu vystrasila, vraj byvaju po ostrove checkpointy a policajti kontroluju vodicaky. Ten ja nemam.

Odbacam k cesticke na vrchol sopky timpoong. V plane je tura do vysky okolo 1600m. Tak reku to omrknem ci tu je daka vypalnicka banda s fee a povinnym guidom.

Zhruba po 2km prichadzam na nakoniec betonky. Tu je farma s kravami, ziadnych vyberacov som tu nevidel, tak to mozno nabuduce dam.

Nazad na hlavny tah cez ostrov.

Uz sa pomalicky vyjasnieva.

Botanicku zahradu ignorujem, taktiez vodopad tuasan. Sice ten som aj chcel kuknut ale minul som ho a vracat sa mi nechcelo.

Zacina uz len klesanie, idem prakticky furt na volnobeh, tak si brzdy uzivaju.

Na niektorych usekoch sa buduju betonove cesty do horskych pribitkov.

Rozcestnik, vpravo soda springs (bolo v plane ale drbla noha), dole hlavny tah a vlavo bocna cesta co sa neskor napoji na hlavny tah.

Idem vlavo.

Po napojeny na hlavny tah problem s motorkou.

Divno mi mykalo riadnie. Zastavujem a kontrolujem predne koleso, vsetko ok. Chuj mal som ale skontrolovat aj zadne.

Idem dalej do mestecka catarman. Podla mapy by tu mala byt posta.

Motorka furt nahovno.

Nachadzam postu (len taka budu) oproti mestskemu uradu. Podla mapy to skoro sedelo len to bolo na druhej strane ulice.

Zosadam zo stroja a defekt na zadnom kolese. Parada teda.

Na poste fasujem znamky, tie za pomoci lepidla lepim na pohladnice. Kurnik pekna sumicka sa z toho nakonec vyklula.

Motorku uz len tlacim na hlavny tah. Pytam sa chalana kde je pneuservis.

Ten nasada na svoj stroj, mam ho nasledovat.

Prechadzame asi 50m do bocnej ulicky. Tu uz klasicka guma vonku a na nej napis vulcanizer.

Chlapik sa dava do prace. Vytahuje dusu, zistuje kde je problem a lepi ju. Lepenie cca 15min. Dal to do takeho zveraku.

Medzi tym pokec s chalanom co ma tam zaviedol. Opat spominal slavneho slovinskeho basketbalistu.

Robi v zalozni palawan. Vravel, ze nenormalne vela ludi tam chodi. Posielaju, vyberaju, poziciavaju si peniaze.

Pytal som sa ho aj na checkpointy, v piatok nebyvaju a ak by ma aj zastavili, som turista tak dopohody.

Po oprave si to uz valim po fajn nabreznej ceste k hlavnej atrakcii, cintorinu pod vodou.

To som presvihol ale iba o par metrov. Dnu sa vyberalo parkovne 20p. Nechal som to odstavene na hlavnej ceste.

Cesticku k vyhliadke lemovali suvenirove stanky. 7magnetiek za 100p.

Prichadzam k vyhliadke. Nuz na fotkach to bolo lepsie. Proste ostrovcek a na nom kriz. Mozna pri zapade slnka to vyzera lepsie ale takto nic extra.

Idem o poschodie nizsie, ludia ostavaju zvacsa na prvom poschodi. Spravia selfii a idu dalej.

Da sa tu i snorchlovat. No ale sme na filipinach, nesmie chybat fee a povinny guide.

Ten si ludi priviaze na lano a taha ich k ostrovceku. Tu im lano trochu popusti nech sa mozu trosku aj pohybovat. Nakoniec ich vsetkych zas odtiahne na breh. Takze totalny humus ala ked snorchluju hordy sikmacov. Vesta, lano a uz som velky snorchlista.

Cs z cdo mi ukazovala foto z potapania. No ziadny pristroj, len velka priehladna gula na hlave (kruhove akvarko), tam hadicou prudil vzduch, clovek na dne, v rukach krmivo pre ryby a je cely happy ako sa potapa a krmi ryby. Totalny humus proste.

Kupujem tu magnetky (15p/ks), zjednal som to na 40p za 3ks.

Na hlavnej stal aj biely par (nezavislacky tip, v usiach kruhove nausnice, oblecenie tiez). Oni tam staly uz pred tym ako som siel omrknut kriz. Reku cakaju na tour. No prt, stopovali a ako som odchadzal tak im aj jeden osobak zastavil.

Pri cene 10p za 10km na malom ostrove pre mna stopovanie straca zmysel. Na mindanao som o tom ani nerozmyslal, predsa clovek ma respekt z tohto uzemia.

Po par zakrutach zastavujem na lahky trek k old vulcano. Fee nesklamal.

Tetula vravela, ze to dam v pohode aj v slapkach.

Na zaciatku najskor schody, neskor polnacka a zas chodnik.

Trek je vlastne krizova cesta. Kopa soch s kristom.

Vyhlad inak slaby, prakticky len jeden.

Nazad na motorku a opat po fajn betonke k dalsej atrakcii white island.

Cestou jedna robotnicka zastavka. Robotnici tu davali syta proti posuvu zeminy resp skalam.

White island je len cisto pieskovy ostrov v mori. Ziadny tien nic, len piesok.

Z dedinky yumbing tam vyrazaju lode.

O toto som nemal zaujem, bo noha a na podobnych ostrovcekoch som uz bol.

V tejto dedinke kopa ubytovania aj hrncovne i ked trosku drahsie na ake som zvyknuty.

Po jedle som uz len ocami tlacil rezervu.

Na ubytko prichadzam nieco okolo 15.00, najazdil som cca 60km.

Noha mi zas napuchla. To kvoli slnku zrejme.

Hned davam pivo. V bare potapci co prave skoncili.

Mali na palube aj potapaca bez licencie, mal za sebou len 2discovery ponory. Divemaster to zistil az pred ponorom na lodi.

Ale vraj v pohode ale uz nikdy donicoho takehoto nepojde.

Po pive spanok.

Na vecer tu uz nik nebol, mimo jedneho spanielskeho paru.

Spolu s domacimi som si objednal pizzu.

Majitel tohto ubytka je holandan, je tu uz od 90rokov. Zenu ma filipinku a dve deti.

Inak pokec o blbostiach.

Najskor sme mali jest pizze spolu v bare pri pivach ale zena bola proti.

Pizza fajn.

Tak ako vcera pivo dorazene pri mori.

Neskor ma span.par ponukal cestovinamy co nezvladli ale ja som bol uz full.

Zajtra len behnutie do mesta na nakup jedla a relax na ubytku.

Som zvedavy co spravi noha.

Jednoznacne na penangu budem len lezat na ubytku a liecit to, dufam, ze sa to uz nezhorsi dovtedy.

Naklady :

Benzin 1.57l : 80p
2xcheesburger : 39p
znamky : 436p (1znamka do eu 55p)
2xVysmazane kusky kurata : 29p
3xmagnetky : 40p
Oprava defektu : 50p
Fee na old vulcan : 10p
Ryza, 2xrybaciny, napoj : 85p
Pizza hawai : 200p



Advertisement



Tot: 0.696s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 45; dbt: 0.4318s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb