124.den - Manila


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Manila
January 8th 2013
Published: April 15th 2013
Edit Blog Post

Pristatie bolo hladke,zatial som s cebu pacific spokojny ale ktovie ci by som s nimi bol aj keby nemam spiatocnu letenku a nepustia ma do lietadla.

Po vystupeni z lietadla stal v chodbe doktor s termokamerou a sledoval ludi. Razitko na pasovom mi dali bez problemov na 21 dni. Po vyzdvihnuti batoziny,ktrou som potom opat prebalil nech nevlacim v malom batohu zbytocne kila,som odovzdal na prepazke colne vyhlasenie. Colnik to len zobral a hodil do krabicky,vobec to nestudoval.

Na letisku su dva bankomaty,jeden nefungoval a druhy daval len 500p (p= filipinske peso).Som to vybral,dobra blbost,cul budem muset robit dalsi vyber v meste,ktory uz budem mat spoplatneny.

Kazdy na okoli mi odporucal aby som si do mesta zobral taxi,no ja som cakal na bus co premava medzi terminalmi,po 30.minutach cakania som sa na nho vysral a vydal sa pesibusom.Po vyjdeni na hlavnu cestu som sa vybral dolava ku kruhacu,odtialto uz jazdia jeepney. Nasadol som do jedneho smer baclaran. Konecnu mal na stanici nadzemky EDSA.

Tu mensie bludenie,kopa ludi,pred vchodom do stanice sbs s brokovnicu,dalsi sbs kontroloval batohy,moj len trochu potazkal,spytal sa ci tam mam nieco nebezpecne a pustil ma dalej,tu som v okienku kupil listok,pockal kym pride ltr a nasadol smer zastavka Tayuman. Vlak nastastie nebol full. Jeden vagon je tu rezervovany tak ako v malajzii,thajsku... cisto len pre zeny.

Po vystupeni som sa pobral k mojmu prvemu filipinskemu couchsurferovy,po dvoch spytaniach som nasiel spravnu ulicu,gps mi nechcelo poriadne zamerat satelity. Miesto CS som nasiel,teda jeho poznavacie znamenie,zlty kilometrovik 94. Poslal som mu sms,presiel cez cestu a uz sa s nim aj zvital.Mlady chalan co robi po nociach pre IBM technicku podporu a cez den chodi na univerzitu. Plat ma slusny ale nepovedal presne kolo,iba to,ze ked pred tym nemohol cestovat a cul uz moze. Spim s nim v izbe ale na zvlast posteli,saigon sa dufam nebude opakovat.V komplexe byva s rodinou, mama ,otec, brat. Hned pri dome je mini restika.

Tam sme po sprche zasli. Na vyber boli 4 jedla ukryte v hrncoch. dal som si pork s ryzou,nic moc,plus voda gratis.

Po jedle siel so mnou kupit listok na bus do banaue na zajtra. Bus ide o 22/00 zo stanice ohayami trans na ulici arsenio h. lacson. Stanica,resp len parkovisko pre busy je hned za stanicou florida. Z ubytka to mam asi 10 minut.

Zajtra sa tu kona velky sviatok Black Nazarene,ktoremu mi odporucil sa vyhnut a neist pozriet na namestie,bo je to vraj masovka,samy sfanatizovany filipinci v uliciach. Odporucil mi ist radsej pozriet pevnost Intramuros ale dnes,bo zajtra to bude plne filipinskych fanatikov a hlavne cesty tam budu uplne uzavrete.

Tak som sa tam vybral,on siel domov spat,bo dnes ho caka nocna sichta,pracuje z domu. Cestou do pevnosti kopa studentiek v uniformach a same stanky s jedlom ,rozne obchodiky a pred nimi sbs s brokovnicami. Na ceste kopa aut a vela jeepney ,tie su fakt paradne,niektore su uplne skvelo pomalovane. Omrkol som hradby ,kostol, stare ulicky. Inak samy bordel a sama chudoba na uliciach.Na ceste hovna, ludia co byvaju na ulici,proste v bocnych ulickach totalny humus. Hlavne ulicky relativne ciste.

Moc ma to tu nenadchlo,mozno aj kvoli unave,som spal asi len 3 hodiny. Z pevnosti som siel do narodneho muzea,z troch dovodov,prvy keska,druhy zacinalo poprchat a treti musel som ist vyuzit WC. Inak ma uz tieto platene kesky fakt vytacaju,toto je posledna,ostatne zbieram len ked budu na free miestach,havne ,ze v pravidlach sa pise ,ze sa nesmiu umiestnovat na paltene,resp.reklamne miesta. Muzeum sa sklada z dvoch budov,kazda je na jednej strane cesty. Predali mi studenstky listok na moju ISIC. Mimochodom som studentom karlovej univerzity a narodil som sa v roku 1992 😊. takze v prvej budove su len galerie,same obrazy,to ma nezaujimalo. Vyuzil som tu wc,behol som do zenskeho,bo muzske som nemohol najst. Potom som sa presunul cez cestu do druhej budovy,tu mi skontrolovali listok,zobrali mi vodu,ktoru mi po opusteni muzea vratili. Kesku som nenasiel. Muzeum slabucke,dost miestnosti bolo v rekonstrukcii asi 3/4. Vobec ho neodporucam navstivit ani ked skonci jeho rekonstrukcia.

Z muzea som sa pobral kuknut mega mapu filipin umiestnenu v jazere,keska opat nenajdena. od jazera som presiel popri rizal parku. Tu je kopa soch a dva monumenty. Pohodove miesto na oddych. Vstupne sa plati do japonskehňj zahrady a aj do samotneho parku. Dnu som nesiel,okukol to zvonku,bo fakt ma tahalo do spanku.

Cez cestu som si vsimol kopu ludi,kameri,podium,kolotoce. Tu sa bude zajtra odohravat ta mega slavnost. Ludia tu stali v dlhych radoch aby sa im na zajtra uslo miesto na sedenie ne tribune.

Este som omrkol katedralu a vybral sa domov.

Paradox,okolo Intramuros su golfove ihriska a pred golfovymi ihriskami spia bezdomovci, normalne pribytky tu maju na ulici vybudovane,natiahnuta plachta,resp siet medzi dvoma stromami.deti tu zobru.Fakt sa tu musi tim bohacom prijemne hrat golf.

Domov som siel okrajom cinskej stvrte. Kupil som si opekany banan,mnam. Na jedlo som si dal mini pizzu a dorazil domov. Isiel som cez neaky trh,kde predavali same suciastky na auta,pc a elektroniku.

Denis furt spal,tak som sa pridal k nemu.Konecne postel a spanok.

Po spanku ma zobral na share veceru do nedalekej restiky. Objednal nam ryzu,maso,maso s vajcom. Bolo to fakt dobre ale uplne mini porcie. Potom mensi pokec na izbe a spanok.

Denisova praca je fakt zaujimava,kuka film,volado mu napise,odpise mu a pokracuje v pozerani filmu. Chysta sa navstivit kambodzu,vietnam a cinu.Ale kazdu krajinu len na 5 dni,bo ma narok iba na 15 dni dovolenky.

Zatial mam fajn pocit z filipincov,manila neni az taka hrozna ako kazdy vravi.samozrejme som nebol v nebezpecnych stvrtiach aa nechodil som vonku po tme. Vraj nebezpecna je hlavne cinska stvrt a este neake 2 casti ale uz som zabudol nazvy,samozrejme hlavne v noci.

Este super sprava,u Denisa mozem prespat aj po navratu zo severu filipin.

naklady

vyber na letisku 500p = 9,59eura
vyber 10 000 p = 191,77eura
jeepney od kruhacu pri letisku na LRT EDSA - 8p
LRT EDSA - Tayuman - 15p
vstup nar.muzeum - 50p (student)
711 - 63p
corneto - 23p
opekane banany - 14p
minipizza - 12p
vecera - 165p
bus manila - banaue - 450p

fotky
http://min.us/mEJf0LuZqxJUY

Advertisement



Tot: 0.597s; Tpl: 0.015s; cc: 8; qc: 41; dbt: 0.3419s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb