141.den - presun Puerto Princesa,Manila,Legazpi,Donsol

Asia » Philippines » Donsol
January 25th 2013
Published: May 4th 2013

Z bambusoveho domceka som sa vytratil 6/15. Vsetci este spali. Este ma napadlo skontrolovat maily,zla sprava,let do manily mi posunuli o 50 minut dozadu. Tiez to dali dost skoro vediet,keby mi to poslali este vcera,spal by som dlhsie ale takto sa mi tu uz nechcelo cakat tak som sa vybral na letisko.

Po prejdeny polnej cesty som mal stastie,na asfaltke akurat stal tryciklista a naberal filipincov,pridal som do kroku,trocha sa pomackal a sup ho k aa hotelu. Tu som mal v plane hrncove ranajky,ale este nic nefungovalo,tak som skoncil len pri kolacikoch.

Kedze som mal kopu casu,siel som na letisko pesibusom s tym,ze hadam po ceste bude dake jedlo. 5 km cesta presla v pohode,bohuzial ziadne jedlo,tak som aspon v supermarkete kupil vodu a corneto na osviezenie.

Na mini letisku kalsika,najskor jedna kontorla pred vstupom,potom check in a smer cakacia hala,pred ktorou bola dalsia kontrola. Na batohu som zabudol skovat botasky dnu,ostali pripevnene z vonka,hadam mi nezmiznu cestou. Batoh vazi 17kg. Este pred vstupom do cakacej haly som musel zapaltit odletovy poplatok. V manile som neplatil ziadny.

Hala bola plna. Najskor odletelo lietadlo cebu pacific smer manila,potom smer cebu a potom hlasenie ,ze moj let meska. Miesto uz posunuteho odletu o 9/20 mam odlet 10/50. To je dost vazny problem ale teoreticky by som mal stihnut v manile pripoj do legazpi. Debil som mal som letet nazad s cebu a nie so zest air. No som chcel usetrit 10 euro o tolko bolo zest air lacnejsie ako cebu pacific.Cul sa mi to vypomsti,zasrane meskania lietadiel.

Let do manily bol v pohode,iba sme nabrali dalsie meskanie,nechali nas dost dlho kruzit nad letiskom v manile,po pristati sme cakali asi 15 minut v strede odletovej drahy resp na jednej bocnej cesticke. Z terminalu 3 mi to letelo 12/45,12/30 som sa este len dostal k batozine na domestic terminale,check in koncil o 12/00. Chvalabohu som posluchol denisa a spravil check in cez net.

Takze pome na to casovo 12/15 vystupujem z lietadla na domestic terminale,12/30 konecne dostavam batozinu,rychlo von pre taxi. Na regularne taxi kopa ludi,tak som vybehol na hlavnu ulicu,prva ponuka za 200p,nasrat,dalsia za 150p,to som zobral ale i tak mega predrazene ale co mi uz ostavalo. 12/35 vyrazem smer terminal 3,12/40 ma taxi vyhadzuje pred terminalom.Kopa ludi na vstupnej prehliadke,predbieham sa,bezim k cebu pacific. Chalana za putlikom sa pytam ci este stiham odlet,berem mi moju letenku,uteka za dalsou babou z cebu pacific,ta mi vazi batoh,davaju mi vytlacenu letenku a sprint smer gate. Chalan uteka so mnou cez cele letisko. Zastavujeme pri okienku kde sa plati odletova taxa 200p. Vytahujem penazenku,chalan ukazuje aby som to nechal tak,od pracovnicky dostal papier,ze som akoze zaplatil a utekame k bezp.kontrole,opat sa predbieham,zapipal som ale securiti to jedno,utekame dalej ku gate. Uz ma vyhlasuju,vau zaujimave pocut svoje meno v rozhlase na letisku. A sme pri gate,opat ma vyhlasuju a este jedneho cloveka. Odovzdavam letenku,nastupujem do busu,ktory ma odvaza do lietadla.V rychlosti som ani nestacil podakovat super chalanovy s cebu pacific,bez neho by som to nestihol. Po vystupeni z busu,vbieham do lietadla,zhadzujem 17kg batoh,ktory mi beru a odnasaju do batozinoveho priestoru,cely spoteny si sadam na svoje miesto,je 12/48 a lietadlo startuje smer Legazpi.

Let trval cca 40.min,bezproblemovy.

V legazpi ma privitala zamracena obloha a veterno,podla predpovedi zajtra ma byt este horsie,mensie prehanky,pritom v manile hlasia krasne slnecno. No posral som to,mal som ist podla planu na sopku taal a nie sa trepat na sopku v legazpi. Poucenie,neverit dlhodobim predpovediam pocasia.

Na info pultiku na letisku beriem mapy,este si overujem pocasie na zajtra od pani,ta to potvrdzuje,mam ist radsej skusit donsol. Tak idem na plan B,donsol a zraloci.

Berem trycikel na bus stanicu za 50p odkial ma chodit spoj do donsolu. Z letiska sa da ist aj priamo minivanom za 1500p,plati sa cele auto,jeden nemec ma nahovaral aby som a k nim pridal ale boli len dvaja,to by som riadne preplatil. Tricykel ma vyhadzuje na bus stanici,ukazuje mi odkial idu spoje do donsolu,jasne,ze ked tam pridem nic odtial nejde,ludia ma smeruju k minivanom.Tu uz je skoro plny minivan filipincov,sofer ale caka este kym sa zpalnia aj posledne 3 miesta.

Prichadza rakusky par,videl som ich uz na letisku v puerto princesa,leteli s cebu pacific. Robili 2 roky v australii a teraz sa vracaju domov. Cestou navstivili tasmaniu,novy zeland a teraz filipiny,odtialto idu do vietnamu. Tasmania je vraj uplne paradna,taktiez novy zeland. Na filipinach boli niekde na severe,vraj paradne plaze a ziadny turisti. Skoda,ze nepovedali aj presne miesto.

Rakusanka bola uplne v soku ked do minivanu nakladali zivu sliepku,dalej zostala uplne mimo ked videla ako motorka taha vozik s prasatom v klietke. Sak dockaj dievca na vietnam,tam zazijes ine veci. Maju super zamestanie,su ucotvnici,rakuska fimra ich prevelila na 2 roky do australie a cul ich stiahli nazad. Chalan je v pohode ale ta baba mi pripadala dost rozmaznana. Vo vietname som im odporucil dalat a ninh binh. Inak platili miesto za dvoch ludi za trcoh,bo ich dva mega batohy okupovali jedno miesto.

V donsole sa hned na nas vrhli tricyklisti. Odpajam sa od rakusanov,oni uz maju zabezpecne ubytko pri plazi za 2000p.Ja idem k mojmu vytipovanemu,videl som ho po ceste. jasne,ze ked dojdem k tabuli zsitujem,ze to je len nazov jednej casti,tak sa vraciam nazad a idem do odporucaneho ubytka co mi hovoril jeden tricyklista.Zistene,ze to je nakonec mnou vytipovane ubytko.Minivan od neho zastavil 20m a ja debil som si ho nevsimol a isol som uplne naopak. V santiago lodging house pytaju 500p ale davam ich na 400p. Sprcha je klasicky share ale nikoho tu neni.

Po ubytovani som siel kuknut pesibusom k visitor centru. Podla dabnerovej stranky to ma byt v pohode,rychlochodzou som to dal za 45min. Dosol som tam o 17/15,uz mali zavrete. Chlapik co tu bol hovoril,ze otvaraju o 7/00,prva lod na more startuje o 7/30,mam sa u nho rano mi da lepsiu cenu na snorchel supravu.Inak tu ponukaju komplet (snorchel,okuliare,plutvy) za 300p.

Nazad som siel opat pesibusom,pridali sa ku mne 3 deti,nakoniec sa deti rozmnozili az na 8 kusov. Uplny soplaci,mohlo to mat 7 rokov. Vedeli dokonca aj anglicky ale len halvne frazy,ako a volas,ako a mas,odkial si a samozrejme nadavky. Zistene ale od nich ze trycikel z mesta do tur.centra stoji 20p. Naucil som ako sa povie po nasi ako sa volas,som zvedavy ci si to zapamataju do dalsieho dna.

Po tom ako sa odpojili ,sa ku mne prikmotril dalsi filipinec a opat klasika,meno,narodnost a tak dalej.

V meste asi moc turistov nebyva,vsetci chodia zrejme byvat hned na plaz,bo vsetci po mne pocumovali.

Zastavil som sa v hrncovej restike na trhu. Opat zhovorciva majitelka,co prekladala nasu konverzaciu dalsim filipincom.

Po jedle som skocil este na net,dost drahy 30p/hod. Z netu som si dal este sackovu cocacolu a jedno jedlo.

Potom uz len sprcha,spanok. Su tu komari

tricykel jaludas - aa hotel - 8p
minivan legazpi bus terminal - donsol mesto - 75p
net 1 hodina - 30p
ubytko santiago lodging house - 400p

Tot: 2.87s; Tpl: 0.04s; cc: 13; qc: 47; dbt: 0.0479s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb