Blogs from Liloan, Santander, Cebu, Philippines, Asia

Asia » Philippines » Cebu » Santander » Liloan April 8th 2016

This beautiful province at the southernmost part of Cebu has really captivated my heart. When I visited Santander during my first ever trip to Dumaguete City, I thought I was in other country. I fell in love with their beaches. It was my first time to see a real white sand beaches. The blue green beach water is a glittering crystal that resembles those we see in the beaches of El Nido and Coron in Palawan. My stay in Santander is always short-lived because the only time for me to experience its beauty is when we’re having stop-over at the Santander port. Right in front of the port, several miles away is the province of Negros Oriental. To go there we have to take a small fastcraft that leave and arrive at the port every other ... read more

Asia » Philippines » Cebu » Santander » Liloan November 27th 2010

Två veckor i paradiset Hej igen allesammans! Vi har förstått att vädret där hemma är riktigt mysigt såhär en månad innan jul. Här på Filippinerna är det ca 30 grader hela tiden och ibland saknar man nästan att kunna gå upp för en trappa utan att bli svettig. Vi kom till Filippinerna efter att ha spenderat 12 timmar på Singapores flygplats. Vi landade i Cebu klockan 04.00 efter att ha sovit någon timme på planet. Utanför stod Dennis, ägaren till den resort dit vi skulle åka och en gammal vän till familjen, och väntade på oss. Vi packade in i bilen och påbörjade den 3h långa färden mot sydspetsen på ön. Vägen vi åkte var obeskrivligt vacker och efter ca 30 minuter började solen gå upp. På vår vänstra sida var alltså havet med en stigande ... read more
Emil i skymning
Loakala fiskare letar middag
Emil och Mia myser

Tot: 0.059s; Tpl: 0.003s; cc: 7; qc: 28; dbt: 0.0281s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb