Annapurna Sanctury oktober 2010

Nepal's flag
Asia » Nepal » Annapurna » Annapurna Base Camp
October 19th 2010
Published: November 1st 2010

Denne dag rejste vi fra Kathmandu for at goere os klar til at gaa en lang tur op i bjergene, vi skulle gaa i 12 dage op, og ned. Hvis det bare havde vaeret op, men det var op ad det ene bjerg og ned af det naeste, for at gaa op ad det naeste og ned igen, 500 meter op og derefter ned igen. Man faar gode ben af det, det er meget bedre end dampen af kold te.

Den foerste da gik vi til et lille tehus i 1300 meters hoejde for naeste dag at gaa til Ghorepani, overnatte og naeste morgen gaa til Poon Hill. Poon Hill er beroemt for fantastiske udsikter over hele bjergregionen, men der var naesten totalt overskyet. Vi fik heldigvis meget mere at se gennem dagen og i saerdeleshed da vi kom til Tadepani.

Derefter gik det mod kloeften som er indgangen til de helt store bjerge. Chumrung ligger lige paa kanten af indgangen og saa gaar det bare opefter, kilometer efter kilometer.

Vi har gaet gennem uanede maengder af Rhododendrontraaer saa store at man tror det er loegn og skove som passer perfekt i en fantasyroman, med haengende lianer, krogede traer og mos over alt.

Endelig kommer efter 7. dagen over traegraensen og det begyndte at blive koldt.

Vi naede op til Annapurna Basecamp efter 8 dages udmattende gang, mange timer hver dag.

Vi brugte det meste af et doegn paa at kikke paa bjergene og derefter gik det nedefter igen mod Nayapul og Phokora, som er den regionale storby og udgangspunkt for alt som har med Annapurnaregionen at goere.

Tot: 0.119s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0834s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb