Cameron highlands

Published: August 24th 2017

imageimageimage

Teplantagerne
D. 13/08-15/08 2017

Dagen efter at vi ankom til KL valgte vi at tage til Cameron highlands tidlig morgen.

Da vi ankom til Cameron highlands fandt vi hurtigt et hostel til 35 RM pr. Nat i et mix dorm, hvilket er i den dyre ende for et dorm, dog skulle vi kun dele med 2 andre og vi havde vores eget bad og toilet så det var fint.

Vi mødte hurtigt en fra USA, som vi spiste frokost og delte rejseoplevelser med, hvilket man altid gør, når man møder nye mennesker. Det var super hyggeligt, han tog dog tilbage på vores hostel efter frokost hvor Michelle og jeg tog ud for at finde et stykke kage.

Da vi kom tilbage til vores værelse, havde vi fået en ny roomie, som hed Rico og var fra England. Han var rigtig flink og vi endte med at booke en halvdagstur sammen med ham til de obligatoriske te og jordbær plantager (det Cameron highlands er kendt for), the mossy forest og en sommerfugle have. Derudover spiste vi en god aftensmad alle tre, og sad med de andre fra vores hostel og så film om aftnen.

Den næste morgen blev vi hentet omkring kl. 8 af en 4hjulstrækker, og endte med at være 9 i den lille bil, heriblandt 2 piger fra Holland, 2 kinesere (som var udstyret fra top til tå, grinte vi lidt af) og et fransk par.

Vores første stop var ved teplantagerne, super smukt! Vi fik taget en masse billeder og hørt lidt om hvordan te'en bliver lavet. Dernæst tog vi mod mossy forest, hvilket som navnet siger, er en skov med træer beklædt af mos. Man fulgte en lille sti, og kunne så vælge at tage længere ind i skoven gennem mudder, som vi selvfølgelig gjorde. Så efter 30 min hvor vi havde vandret i mudder og prøvet at undgå de mest mudret steder, så var jeg den mest beskidte af os alle (var ikke den bedste til at undgå mudderet, faldt næsten på numsen en af gangene, men blev heldigvis reddet af en gren, puha). På vejen tilbage mødte vi en guide med hans gruppe, som fortalte os, at man ikke måtte vandre i den del af skoven, og hvis nogen havde set os, så ville vi havde fået en bøde. Men altså hvem ville kunne se, at vi
imageimageimage

The mossy forest
havde været i den del af skoven, det var overhovedet ikke fordi vi var dækket til af mudder fra top til tå, slet ikke..

Dernæst tog vi videre til sommerfuglehaven, som var hyggelig nok at opleve. Der var selvfølgelig sommerfugle og derudover var der vaskebjørne, forskellige edderkopper (skorpion), flyveegern, gæs mfl.

Efter en halvtimes tid i sommerfuglehaven tog vi til jordbærplantagen, hvor vi brugte 1 minut på at se jordbærplanterne, og dernæst resten af vores tid i en shop, hvor de solgte jordbær smooties, is, kager og vafler, det var lækkert.

Så tog vi ellers hjem og så endnu en film på vores hostel.

Tot: 0.071s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0474s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb