113.den - presun do kuala lumpur


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur
May 21st 2018
Published: May 24th 2018
Edit Blog Post

Na terase pokec so svedom, ktory je na 8mesacnom studijnom pobyte v singapure. Ostava mu posledny tyzden tak sa rozhodol trochu cestovat.

Ako fakt nechapem preco vystrcil paty z toho statu az na konci pobytu.

Je tu s jednu sikmacku ale vypada to, ze len kamosi.

Neskor prichadzaju dalsi dvaja obyvatelia. Jedna baba, co zrejme dost cestuje, rozpravala zazitky z probolinga aka je tam taxi mafia, ktora proste zakazala poziciavat motorky. Jej sa to i tak podarilo (mala tam znameho) a spravila si vylet na bromo. To sa jej dost lubilo.

Sved len nechapal ake zazitky sme si vymienali.

Do odchodu neexistujuceho busu podla cestovky han travel ostavala hodinka.

Tak som si zasiel za dedinu a skusal stopa. Za hodinu sa premlelo dost aut ale nikto nezastavil, len par ludi zakyvalo.

Tak sklamnie z malajzie.

Bus ide nacas, zastavuje, nasadam, prichadza vyberci, fasujem listok.

V buse asi 10 turistov a 3 domaci.

Okolie opat fajn, dzungla, palmove polia a vystavba novych domcekov.

Ludia tu maju dost stare auta a aj motorky. Som cakal, ze to tu bude sama novota.

V kopcoch chytame dva nakladiaky s drevom, idu asi 15km/hod.

Jedna z turistiek este v jednej dedinke vyskakuje na zachod, sofer jej bez problemov zastal a pockal

Nakoniec dorazame na bus stanicu v jerantut po 105.min, keby nebola pispauza a nakladiaky tipujem to na 90min.

Bus stanica v google mapach je zle oznacena, je viac severnejsie cca 300m.

Bus do kl, ma odchadzat 11.45, je 11.47 ale v pohode caka kym si cele osadenstvo zakupi listky v okienku.

Predavac mi nemal vidat drobaky ale srat na to, v keske som i tak nasol neake prasule, tak som furt v pluse.

Bus ma zaujimava usporiadanie 2+2 a v zadnej casti 1+1+1.

V zadu sedi daka nemecka partia (2baby, jeden chalan), pridava sa k nim americanka. Celu cestu vyhukuju na cely bus.

Americanka je uplne mimo. Zastavujeme v mestecku temeroh, tam napis salamat datang (alebo take nieco), ona si myslela, ze to je nazov mesta. Tak to je uz moc aj na mna.

Nabiehame na dialnicu a kopcami sa presuvame do kl.

Americanka opat hviezdy, vraj preco je na ceste tolko checkpointov (budky kde sa plati myto), uplne to nechapala, ze su tu cesty spoplatnene, si myslela, ze to su security kontroli.

Zhruba o 15.00 dorazame na terminal pekeliling.

Hned idem na lrt a smer masjid jamek. Chcel som ist az na pasar seni ale nesol mi kupit listok.

Neskor zistene, ze odtialto chodi free bus GO KL.

Z automatu mi vypadava nacipovany zeton, ten prikladam k turniketu a pochvili uz sedim vo vyklimovanej skoro prazdenej suprave.

Vyskakujem na masjid jamek a smer chinatown.

Zeton vhadzujem do turniketu a uz som na ulici.

Po pamati smerujem do mojho ubytka Backpackers Travelers Inn.

Moc sa tu toho na uliciach nezmenilo, len akurat na jalan sultan robia novy chodnik a restiky tu uz vyzeraju viac nobl.

Stupam po schodoch, prvy sok, recepcia nie je na prvom podlazi, je uz na druhom.

Sok dva, ziadny sikmaci ale beloh.

Sok tri, cena 20rm, cech z taman negara vravel 21 aj s ranajkami. Neskor zistene, ze v tomto ubytku nebyval.

Uplne je to tu zmene. Z belocha sa vykluje nakonec cech.

Zije tu uz 7 rokov. Teraz len pomaha jednemu znamemu co kupil tento hostel, prakticky funguju 2 tyzdne.

Predchadzajuci majitel to tu rozpredal, cul je na kazdom poschodi iny hostel. Pred 7 rokmi vsetko bolo jedno.

Cech (40rokov) bude daka kapacita. Robi hlbkove ponory, skace z mrakodrapu (semtex energy drink je jeho sponzor), obcas sprevadza turistov (o tom neskor), prevadzkuje export firmu z malajzie do eu a este kopa dalsich veci.

Fasujem 4.dorm, ktory bude po celu dobu len moj.

Su tu ubytovany 2 ludia na cely mesiac a to je vsetko.

Majitel sa rozhodol ponukat aj maserske sluzby, maser vsak zatial len maluje steny.

Cech je z neho zufali, bo nist nevi poradne spravit a pocuva otrasnu muziku.

Dostavam tip na pranie, o poschodie nizsie stoji 1kg 5rm ale je tu i automaticka pracovna (jalan sultan, vedla kadernika ale nenasol som ju).

Tu stoji program 0.5rm a prasok tiez 0.5rm.

Obchod s lacnejsim alkoholom je po opusteny ubytka doprava asi 10m.

Je tam lacnejsi nez v klasickych obchodoch.

Jedla su tu predrazene, treba chodit jest oproti starbucku. Tam je kopa indov. (Z ubytka dolava a na hlavnej dolava).

Tak to hned vyuzivam a zapadam do prvej indickej restiky. Sam si nakladam, cakal som mensiiu cenu.

Po jedle opat pokec s cechom.

Jedna kamoska co ma cestovku mu sem poslala skupinku koupakov.

Vsetko bolo ok ale iba po vylet do taman negara, kde isli na nocnu dzungla (blbost co sa neoplati).

Jasne, ze sa ide len po chodniku a zvierata ziadne. Tlmocil vyklad ale ludia sa stazovali, ze nepocuju. Jojo v lese treba hulakat, to iste prilaka zvierata.

Dalsi problem pocas jazdy nazad v buse.

Pretrhla sa hadicka na oleji a bus zacinal horiet (nic vazne).

Tak sofer zastavil a lude nist, vobec nemali snahu opustit vozidlo. Sak tu len hori, no a co.

Tak cech na nich nahucal nech sa pakuju co najrychlejsie von (clovek nikdy nevi co sa moze stat).

Po prichode domov na nho koupaci podali staznost a odvtedy sa takymto aktivitam uz vyhyba.

Ako tomu bolo i pri mojej minulej navsteve i cul kazde poobedie prsi.

Po dazdi idem k odporucanemu holicovy, chce 15rm, tak nist.

Dalsi 12 a dalsi 15. Nakonec nachadzam jedneho v zastrcenej ulicke za 10.

Nic moc teda ale aspon bola po konci masaz hlavy.

Opat pokec na recepcii s tym, ze som si debil kupil drahe male pivo v regulernom obchode, chuj mal som ist do alkoobchodu.

Navstivil som aj obchodak mydin, tu sklamanie, ledvaj som nasiel vodu.

Cech pije vodu z vodovodu ale za tie roky si jeho telo uz zvyklo.

Na veceru vybehnutie k samonaberacom, kde som si dal rybu.

Tak teda moc sa toho tu nezmenilo akurat je to tu uz viac turisticke (vyssie ceny)

Naklady :

Bus kuala tahan - jerantut (10.00hod) : 7rm
Bus jerantut - kl pekeliling (11.45 hod) : 18.7rm ( nemal vyday inak stoji 18.4)
Lrt titiwangsja - masjid jamek: 1.7rm
3xBackpackers Travelers Inn , 4dorm, fan, share sprcha : 60rm
Nakup : 11.1rm
Ryza, kura, zelenina, morsky plod : 11.3rm
Strihanie : 10rm
Pivo male : 8.5rm
Ryza, ryba, zelenina : 7rm


Advertisement



Tot: 0.057s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0395s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb