Kuala Lumpur (nu het stadsverslag)

Published: June 27th 2012

De hoofdstad van Maleisië, de meest leefbare stad van alle grootsteden in Zuid-Oost Azië. Bekend vanwege zijn shoppingmalls (honderden), Petronas twin towers (één van de grootste torens van de wereld) en de Sky tower.

De Petronas en de Skytower zijn beiden te bezichtigen. Je kan op voorhand geen tickets boeken, je moet vroeg opstaan en om 8 uur in de rij gaan staan. Er zijn slechts 90 tickets per toren per dag en gelimiteerde bezoeken.
De Petronas torens kostten MR 90 per persoon en MR 30 voor als je naar de skybar wil gaan (halverwege de torens is er een restaurant). Het is een toren voor de durvers want de liften zijn volledig in glas en je 'vliegt' meer dan 500 meter de lucht in! Niet voor ons dus...
Rondom de Petronas heb je een mooi park en veel speelterreinen voor kinderen. Je hebt er zelf een zwembad in het park (enkel voor de kinderen hoor!). Loop niet op het gras of je wordt teruggefloten door de 'security' hehe.

Rondom Bukit Bintang en de Petronas towers heb je een wijk waar er traditionele kunstwerken worden gemaakt en waar je de typische huizenstijl uit Maleisië kan bezien. Volgens de man uit onze nieuwe hostel een must om ernaar toe te gaan, wij vonden het té toeristisch en echt oubollig.

Chinatown is hier in deze stad ook leuk om in rond te snuisteren. Ga naar de central market om speciale voedingswaren te zien. Chinatown is ook bekend voor zijn koffie. De koffiehuizen dat wij tegenkwamen waren helaas te duur! De prijzen waren zoals in Europa!

We gingen ook naar een kunstmuseum op het einde van de stad. Naast het museum was er een groot park, dat ooit betere tijden gekend had. Alles was kapot, wandelpaden werden niet meer heraangelegd, de meren waren totaal verwaarloosd en vergiftigd door de hopen afval in het water. We zagen wel enkele schildpadden maar dat was ook het enige positieve aan het park. De man in de hostel later lachtte ons uit en zei dat het park voor de oude peetjes en meetjes waren, niet voor ons. Kon hij dat nu niet eerder zeggen??

Tot: 0.301s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 43; dbt: 0.2354s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb