95.den - presun np bako


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sarawak » Bako National Park
May 16th 2019
Published: May 21st 2019
Edit Blog Post

O tretej rano robila check out ukecena baba.

Plan do np bako bol ist na 10.00 bus.

Predtym vsak behnutie na ranajky pri ubytku na rohu k cinanom.

Nudle ok, odtial smer reservoir park kde mala byt keska aj s tb.

Kedze centrum mesta je male, v parku som za 10min.

Tu dve jazera, pekne upraveny park so zelenou a par cinanov praktizujucich rychlochodzu.

Jednemu do kroku pomahalo i radio.

V parku fungovala aj cistiaca cata. Fukarom premiestnovali opadane listy na kopu, kde ich dalsi ludia zbierali.

Nechybali ani metlovy zametaci. Narozdiel od kl, to tu robili cinania a nie indovia. Tych som tu vela nevidel, holt cinske uzemie.

Su tu aj dve ihriska pre deti ale nic moc.

Odpajam sa z hlavneho tahu a bocnym trosku zanedbanym chodnikom prichadzam k bunkrom z ww2.

Prieskum 4miestnosti, dnu samozrejme len hole steny. Ale fajn spestrenie.

Odlovujem kesku a smer merdeka mall.

Reku nakupim proviant do np bako. Nuz ale to otvarali az o 10.00.

Pred velkym obchodakom travnata plocha a za nou fajn futuristicka budova.

Pri obchodaku aj velmi pekna kolonialna policajna stanica.

Pokracujem k obchodaku electra. Reku tu bude supermarket ale nebol.

Vonku spalujuce slnko.

Od electra mall odchadzaju aj busy. Moj tam stal o 9.15. Tak v pohodicke si hovorim mam 45min cas.

Mensi nakup snackov a dvoch vod robim v obchodiku pri merdeka mall za policajnou stanicou.

Pesou zonou india presun na ubytko.

Ako som vcera predpokladal, pesia zona plna predavajucich. Zvacsa oblecenie.

Musim si kupit opasok, bo som ho zabudol v kl na ubytku.

Na ubytku este sprcha, rozlucenie sa s babou, co furt hlava v mobile.

Prachy som nechal podla instrukcii v cervenej skrinke.

Ubytko lacne ale po navrate do kuchingu si priplatim za ac. Fakt to bolo nahovno len s fanom a hlavne pod strechu.

Na bus zastavku prichadzam 9.40 a cakam a cakam a cakam.

Bus dosol az o hodinu a vyrazil o 11.00.

Dvojite ceny pre lokalov (3rm) a turistov (5rm). Malajzia sa teda postupne vracia ku krajinam tretieho sveta. Fakt skoda toho, bo inak prijemna krajinka.

Soferovy som daval najskor 3rm ale ukazoval mi na cennik.

Inak som myslel, ze sa budu prachy hadzat do kasicky ale nie sofer ich pekne vyzbieral.

Neskor som si vsimol, ze nehodil vsetky peniaze do kasicky ale neake si strcil do vacku.

V buse jeden starky, velmi zhovorcivy. Kazdemu nieco rozpraval. Mne, ze za mlady robil v australii.

K bako np sme sli roznymi ulickami a nie priamo.

Ludia sa nechavali vysadzat pred prahmi domov.

Dokonca sme z jednej ulicky aj vycuvavali.

Bytovky na okraji mesta v rozpadajucom sa stave.

Sofer mi zastavuje pred vstupom do registracnej zony np.

Vodic uplny pohodak.

Cakal som neaku peknu budovu ale registracia prebiehala v troch kontajneroch.

Po vystupeni z busu sa ma hned ujal chlapik (neskor moj boatman).

Zaviedol ma k predajcom listkov na lodku.

Opat dvojite ceny.

Tu sa ma spytali ci chcem cakat na dalsich ludi alebo si priplatim za celu lod.

Moznos A samozrejme. Davam 40rm za spiatocku, fasujem modry listok, na zadnu stranu mi pisu meno kapitana a dake cislo.

Srandovanie so zamestnancami.

Presun k druhemu kontajneru.

Tu opat dvojita cena pre lokalov a turistov.

V online rezervacii som mal upozornenie aby som si tuto rezervaciu prinisol vytlacenu. Nemal som ju ale zamestanci mi to v pohode vytlacili.

Cakanie na lavicke na dalsich ludi.

Popri tom rozne srandy so zamestancami.

Opat mi dohadzovali jednu handrovu hlavu.

Jeden chlapik (guide) mi ukazoval rozne fotky z jeho minulych sprevadzadzkych ciest. Ukazoval aj dakeho male jastera, vraj vzacnost to vidiet.

Porozpraval mi o legende dvoch princezien, kazda z ineho ostrova, ktore bojovali o princa z oblakov.

Spusta sa mega dazd v nom prichadza ang par z londyna.

Po zoslabnuti dazda na moje prekvapenie ideme na clnok i ked nas neni 6, co je minimum kedy lodka vyraza.

Zamestnankyna nas vedie asi k 100m vzdialenenu pristavu.

Prichadza clnok, naskakujeme a v slabom dazdi ideme.

Zachranne vesty si nedavame.

Popri rieke domceky na koloch.

Rieka sa vlieva do mora.

Mam teda mix aj riecnu a namornu cestu.

Po nieco 20min lodka zastavuje na piesocnej plazi.

Skacem v topankach do mora a uz som na susi.

Tu hned sok, velmi negativny.

Na plazi asi 20malych skolakov a rovnaky pocet bielych, neskor v restike asi dalsia 30tka bielych.

Mega turisticke teda, toto som veru necakal.

Grupa z plaze a ja s nimi pozorujeme opicaka s dlhym nosom (proboscis monkey), ktory je v pohodicke na strome. Vobec sa neboji.

Prechadzam popod neho, do hlavnej haly.

Check in je mozny az od 14.00, je 13.30.

Idem teda do restiky sa najest.

Samoobsluha formou bufetu. Clovek si nalozi, handrova hlava zhodnoti a povie cenu.

Vsetko tuka do kasy ale blocek nevyjde.

Najedeny nazad na check in.

Tu si ma zapisuju, davaju vseob.info, mapku.

Pred kazdou turou sa mam zapisat do knihy, kde popri mena, casu, napisem i cislo tury. No to jasne, seru na vas.

Prichadzam do chatky. Tam 4oddelene miestnosti so 4dormami a fanom.

Cestou som sa musel vyhnut zdomacelim dvom divym prasatam.

Na izbe mam 3spolubyvajucich. Ang dceru s tatom a jedneho guideho.

Po vybaleni a studie tras sa hned vyberam na trek.

Registraciu nerobim.

Okolo dvoch divych prasat, medzi chatkami po fajn chodniku sa dostavam k jetty.

Odtialto poobede chodia lodky nazad na pevninu teda skor do dedinky.

Ono to tu vyzera ako keby bol clovek na ostrove ale vskutocnosti tomu tak neni.

Pri altanku od jetty vedu dalej drevenne mostiky nad morom.

Dobieham skupinku nemeckych dochodcov s guidom.

Vacsina ich ma velke fotaky s obrovskymi objektivmi.

Mam stastie bo akurat sa zrgupili okolo maleho zeleneho hada.

Sam by som nemal sancu ho postrehnut.

Drevenna cesticka konci a nastupuje klasicka tur trasa.

Idem po c.3

Mierne stupanie resp klesanie. Obcas skaly, kamene ale cesticka je dobre vychodena a aj oznacena.

Znacenie je na podobnom principe ako u nas. Na skale resp strome je farebny pruh.

Stretavam este dva pary. Opat nemci.

Zver len motyli, dost pekny.

Cesticka ma vypluva na fajn pieskovu plaz.

Kupat sa vsak nejdem, udajne sa tu vyskytuju krokodily.

Na plazi som uplne sam, paradny relax.

Nazad na krizovatku a smer trial pandan kecil a pandan besar.

Hned za krizovatkou riadne stupanie po skalach, korenoch stromov.

No len chvilku, potom uz len rovinka.

Cakal som, ze tu stretnem kopu ludi, podla toho ako som sa vylodil ale nikde nikto.

Tie grupy po mojom prichode boli zvacsa jednodenne tour, co si spravia maly okruh.

Z listnatej cesty medzi stromami sa dostavam na otvorene priestranstvo.

Podklad tentoraz kamenne pole, tvorene obrovskymi kamenami.

Po chvili opat zmena prostredia, cesticka sa meni na biely pieskovy podklad (dobre udupany) okolo stromy.

Dalsia zmena podkladu, tentoraz idem po drevenom vyvysenom chodniku, okolo trava.

Chodnik uz ma co to za sebou. Niekde chybaju dosky.

Dalsia krizovatka, je tu i altanok.

Smerujem k pandan besar.

Na konci trialu sa dostavam na vrchol utesu.

Pekny vyhlad na dost velku pieskovu plaz, utes.

Po relaxe smer pandan kecil.

Na chodniku obcas neaka ta mlaka ale v pohodicke.

Opat som na kraji vysokeho utesu. Dole znova velka pieskova plaz, v pozadi jeden zo symbolov tohto np, skala v zvlastnom utvare.

Drevennymi schodami sa spustam az dole na plaz.

Opat nikde nikto.

Relax na skale, obcas sa okolo plavil maly rybarsky clnok resp clnok s turistami co si sli obzriet uz spominanu skalu a utesy. Podla mna to vsak za ten vylet nestoji, neni to nic specialne.

Stveranie sa nazad a rovnakou cestou na ubytko.

Tu zmycham totalne premocene oblecenie, davam sprchu.

Smer lobby, tu objavena knizka po cesky. Tak ju hned zabavujem a na terase zacinam citat. Zatial blbost.

Behnutie do restiky na veceru, opat som si nalozil kopu jedla.

1.5l vodu tu predavaju za 4rm, v meste stoji 1.5rm. Donisol som si dve flase ale to mi nebude stacit.

Na ubytku zvacsa vsetko pary resp 3-4clenne grupy bab.

Citanie knihy, pisanie denniku.

Skoro vsetci co su tu ubytovany sli na nocne safari.

Mini prechadzka po blizkom okoli.

Mne dnes stacilo 12.5km za 4hod hrubeho casu.

Toto nocne safari je ale tez podla mna blbost. Skupina okolo 15ludi, zvee isto utecie pri takom pocte.

Ti majetnejsi vsak maly najateho vlastneho guida ale tez ktovie co videli, bo vsetko je v okoli rozsiahleho komplexu.

Naklady :

Tropical lodge, 4dorm, fan, share sprcha : 15rm
Hakka mie : 5rm
Nakup : 16rm
Bus c1 kuching (electra mall) - bako (11.00hod) : 5rm (domaci 3rm)
Spiatocna lod bako - np bako : 40rm (domaci 30)
Vstup np bako : 20rm (domaci 10)
Jedlo v np : 10rm
Jedlo v np : 10rm


Advertisement



Tot: 0.077s; Tpl: 0.018s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0512s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb