Dzien siodmy- Taman Negara

Asia » Malaysia » Penang » Penang National Park
June 4th 2012
Published: June 15th 2012

Dzis wybralismy sie do dzungli mniej uczeszczanej przez turystow. Naszym celem byla jaskinia Gua Telingga i schronisko Bumbun Blau jakies 3km od naszej wioski. Droga do jaskini byla trudna wspinalismy sie po wystajacych korzeniach drzew na linach i przez geste zarosla. Roslinnosc roznila sie bardzo od tej ktora widzielismy poprzedniego dnia. Wiecej bylo otwartych przestrzeni , naotmiast palmy i drzewa ktore mialy po kilkaset lat, wielkie i szerokie dawaly duzo cienia. Temperatura jednak pozostawala niezmiennie wysoka – pot lal sie z nas strumieniami. Gdzie niegdzie pojawialy sie male jeziorka z zielona woda. W koncu doszlismy do jaskini. Wejscie bylo zawalone kamieniami ale Jaskowi udalo sie zrobic pare zdjec srodka i jej mieszkancow – malutkich nietoperzy. Czekajac na Jaska zostalam pierwszy raz zaatakowana przez pijawke na szczescie nie zdazyla sie przyssac ale wystraszylam sie bardzo. Okropne male stworzonko ktore tylko czeka by wyssac z nas krew. Nastepny punkt schronisko, udalismy sie glebiej w drzungle udalo sie nam zobaczyc malego czarnego skorpiona w krzakach i duzo wielkich mrowek. Dzungla jest pelna roznych typow mrowek niektore znich maja po kilka centymetrow dlugosci inne wedruja jakbyw w karawanach jedna za druga w kilku rzedach. W polowie drogi zostalismy zaatakowani przez pijawki cale buty obklejone tymi obslizglymi wstretnosciami ktore sie nie chcialy odessac z butow. Stwierdzilismy ze pora na nas i wracamy do wioski, i dobrze zrobilismy bo w drodze powrotnej udalo sie nam natrafic na stado malp buszujacych w koronach drzew. Latwo bylo je uslyszec niestety gorzej zobaczyc czy zrobic zdjecie. Bylo to nasze pierwsze spotkania z lasem deszczowym i niespodziewalismy sie ze bedzie az tak wyczerpujace. W lesie bylo niesamowicie glosno nie spodziewalismy ze swierszcze i ptaki moga wydawac takie dziwne dzwieki.

Tot: 0.045s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 33; dbt: 0.0189s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb