77.den - Georgetow,botanicka zahrada,penang hill


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Penang » George Town
November 22nd 2012
Published: March 24th 2013
Edit Blog Post

Rano som sa potichu pobral z izby na hygienu,potom som zobral batoh a siel doplnit vodu do vodomatu. Pred tym som sa stavil na polievku Hokien mee,bola to dobra nudlova polievka.

Pak uz smer bus stanica v obchodaku central komtar. Bus c10 dosiel po 15 min cakania.Vsetky busy co prichadzali ukazovala digitalna tabula na stene.Tak ako na letisku,cislo nastupista,prichod,odchod. Do kasicky v buse som hodil 2r a siel az na konecnu.

Tu som sa vybral k ceste na penang hill.Bola betonova,to ma moc nelakalo,straznici mi odporucili klasiku prirodnu.Teda odporucili,hovorili,ze je to very dangers. Zacina oproti bus zastavke v moon gate.Spociatku bola ceta ako u nas tur.chodnik len bez znacenia. Stretol som tu aj par ludi a potom to doslo, zas debilne schody ale prirodne. Nechapem na co to tam furt pchaju. Cestou sa potulovali opice ale hned utekali ked ma zavetrili. Pytam sa cloveka ci idem dobre,ano ale je to vraj este dobre daleko. Konecne skoncili schody,dobiieham asi 50 rocneho malajzijcana. Trochu kecame, dava mi instrukcie kade mam istJeho ciel je rovnaky ale je pomaly tak sa odpojam a slapem. Cestou bola budova,tu boli cviciace stroje kde aj cvcicili ludia.Za budovou mensi blatovy stupak.Minam velku skalu,za nou je sipka s cislom 6 1/2 smerom dole,co je blbost,podla instrukcii mam ist hore.Obzeram si to,nezda sa mi to volako.Idem nazad a pokracujem rovno po dobrej ceste.Po 50m si to rozmyslam a vraciam sa. Davam kolac a cakam ci niekto nepojde okolo, nikto nikde tak to risknem, stupam strmo hore,same blato, sa to dost smyka. Hore je uz cesticka,teda mini chodnik. Na chodniku su stuzky z papiera pripevnene na rastlinach. Navigujem sa podla nich. Na papierikoch su rozne znacky. Zrejme je tu turistika velmi popularna,bo su tam rozne nazvy vyslapov. Prichadzam na razcestie,drzim sa papierikov.Cesta je smyklava,obcas su natiahnute lana ked je prudke stupanie,klesanie. Okolo rozna vegetacia ale zver ziadna.Je tu strasne vlhko.Pobliz vidim mega mravca asi 5cm. Zas razcestie,problem,papierik ide inam a sipka s neakym cislo inam. Zrejme tu maju chodniky znacene podla cisiel ale to je mi prt platne ked nevim co je co. Drzim sa papierika. Po 2 hodinach sa moj papierik straca,ale nachadzam novy,s novym obrazkom.Asi neaky orientacny beh.

Po chvili vidim cloveka co tu pripevnuje paieriky,hovori,ze idem zle,tak ma naviguje. Po par minutach sa dostavam na asfaltku.Neznasam asfaltky. Je tu kopa opic,tieto sa uz neboja. Zacinam stupat,obiehaju ma auta a motorky. Stretavam aj ludi. Konecne som po 3 hodinach na vrchole. Je tu chram,mesita,obcerstvenie,sovie muzeum a kopa turistov.Ti sem prisli vlacikom z druhej strany Stretavam tu 2 malajzicanov.Ti slapu uz 4 hodiny a este 3 ich cakaju. Idu k plazi.Fakt mat mapu tak to tu pekne pochodim.

Davam mensiu pauzu a idem nazad dole. 5km za 30 minut paradny vykon. Som pri botanickej zahrade,sbs ma posiela kupit si listok ale listok je len na vlacik to odmietam si to prejdem zdarma pesi. Prechadzam sa pomedzi stromi,pekne upravene to tu je az na japonsku zahradu,ta je zarastena a neudrziavana. Ma tu byt aj vodopad ale neni vody tak len taky potocik. Da sa tu ist aj kusok dzunglov ale tej mam uz dnes pokrk. Je tu kopa sklenikov ale vsetky su zamknute,su v nich orchidee,paprade a rozne rastliny. Opustam zahradu. V zahrade boli tiez opice,jedna na mna sycala a cerila zuby.

Na bus cakam 30min. V buse v klime sedi vodic a cita noviny,ne aby ma pustil dnu ,ja sa skvarim na slnku. Bus je uplne prazdny,rano bol plny. Vystupujem pri obchodnom centre a idem do mcdonaldu. Ano ano dostal som chut na nho. Davam si menu mcchicken,moj posledny,dalsi si dam az doma.haha.inak ceny su uvedene bez dph,takze je to dobry podvod.

Potom uz len presun do ubytka. Zistujem,ze veci su este neni oprate,vraj az zajtra,tak do igelitky prihadzujem este dnesne obycajne ponozky.Chodi sa v nich nahovno v tur.topankach. Po chvili mi na izbu donesu igelitku aj s vecami,ze je to oprate. Fakt rececna je divna . Jaj a ranajky dnes neboli,zrejme som vstal moc skoro.

Idem na jedlo. Davam nanuk a potom samosi.Je to trojuholnikove cestu plnene bud kuratom,zeleninou alebo mixom,proste hocico sa do toho dava.je to fajnove.. V indickom obchode si kupujem pivo,ale musim ho vypit tu,bo na ulici sa to nemoze. V indickej stvrti kde som cul,hra z kazdeho obchodu hudba naplne gule.vau mam sa na co tesit teda v indii.

Na izbe stretavam dvoch starsich madarov. Davaju mi radi a aj oni odporucaju ostrov langkwali,dokonca mi dali aj jeho mapu. Zajtra idem do NP penang. Tam ostanem 2 noci, mozno viac,zalezi ako sa mi tam bude lubit. Dosla mi jedna odpoved z CS,vraj ak mam rad marisku som vitany,nasrat,u nich teda byvat nebudem,je to volaka hipisacka rodina.

V meste je kopa ludi,sami stankari,davam si wan tan mee.Sadam si k dvom malajzijcanom trocha kecame.Po jedle este jablkovy dzus,vymackany len z jedneho zelenho jablka. Slabota.c Capujem vodu z vodomatu a pisem dennik. Spanok. Rano smer NP

naklady

voda z vodomatu - 0.2r
hokkien mee - 3.2r
bus 10 z kotmar do bot.zahrady - 2r
bus 10 z bot zahrady do kotmar - 2r
jablkovy dzus - 1.5r
van tan mee - 2.8r
vodomat - 0.2r
nanuk - 1r
kuracia samosa - 1r
tuniakova samosa - 1r
mcdonald - 10.95r
pivo 0.33 - 3.5r

fotky
http://min.us/mdSvwhAlcpaVc

Advertisement



Tot: 0.546s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.325s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb