Cameron Highlands

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Penang » George Town
June 30th 2012
Published: June 30th 2012

Vanuit KL namen we de bus naar Cameron Highlands. De busrit duurde een kleine 4 uur, en maakt een tussenstop onderweg. Kleine restaurants met snacks. Wat trouwens heel lekker is is de creamy corn! Warme maïs in een potje met boter! Heerlijk!
Ook hier kan je goedkope fruitzakjes kopen, wat handig is voor in de bus.
Er is hier een soort fruit (ben de naam vergeten) dat tussen een peer en een appel lijkt. Nee, geen Japanse Nasji peer...iets anders, typisch van dit land. Je kan het zeer goedkoop kopen en de verkoper doet er een soort poeder over, wat het fruit zoet maakt. Zonder het poeder is het zeer droog en niet zo lekker.

Mensen vinden vers fruit hier een echte lekkernij. Op elke hoek van de straat staat er wel een fruitstalletje met versgesneden fruit. Dit seizoen is ideaal want alles is rijp. Ja, ook hier zijn er fruitseizoenen! Ook bij de scholen staan er vaak een fruitstal , maar ook een snoepstal hoor!

In Cameron Highlands aangekomen waren er enkele locals rondom ons en wezen ons meteen de weg naar onze hostel. Via het internet hadden we een kamer voor 2 nachten geboek in PRK Hotel in Tanah Rata. Het is een hotel zonder sterren hoor. Vrij basis maar je hebt propere lakens en een grote badkamer met warm water. Vergeet wel je toiletpapier niet! In alle hotels hier moet je dat trouwens meebrengen. Hier is er een waterslang naast het toilet. 1 keer uitgeprobeerd omdat het toen echt moest maar het is niet te doen hehe! Als je geluk hebt is er zo'n waterslang, heb je geen geluk en is het een hurktoilet – dan is het met de emmer en je handen te doen!
Wij Belgskes hebben altijd wc-papier mee :-)

Tanah Rata is een klein stadje en ligt middenin de heuvels. Het is vlot bereikbaar met de bus en ligt op enkele minuten rijden van de aardbeienplantages en de theeplantages.
Er zijn genoeg café's met gratis internet, zowel lokale voeding (noedels & rijst) alsook indisch , en westerse restaurants.

De eerste dag bezochten we vooral aardbeienplantages. Gek om te zien dat er zoveel concurrentie naast mekaar staat. Het ganse stadje Tanah Rata is bekend vanwege zijn verse aardbeien! Onze droom kwam uit! Verse aardbeien eten, verse thee drinken en een prachtig uitzicht hebben! Magnifiek gewoon!
We deden ook een wandeling richting Robinson waterfalls (watervallen). We hadden er een echte grote waterval van verwacht en een leuk wandelpad. Niets van dit plaatje klopte. Het wandelpad was beton!! Grote betonnen stenen kwamen los door de boomwortelen – niet gemakkelijk om te wandelen-, ook was het heel glad op sommige plaatsen én de waterval was vuil bruin water met hééél veel afval! Bewoners kieperen hier hun vuilnisbakken leeg! We vonden zelf een sofa , een fiets en een stuk van een motor in het water. Erg dat de mensen gewoon de natuur verprutsen!
Tijdens het uitrusten zagen we opeens een klein mannetje achter ons met een reuzegroot mes! Slik... Het was een man waarschijnlijk uit een stam van de Orang-Asli. Hij probeerde met ons te praten maar veel verder dan wat gebarentaal kwamen we niet. Toen ik zag dat hij crocs aanhad en er heel gewoontjes bijliep was ik toch meer gerust. De man met de machète liep gewoon verder het pad door de jungle in.

Tot: 0.07s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 25; dbt: 0.0503s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb