Paratiisissaki asuu käärmeitä, ripuli!

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Pahang » Pulau Tioman
August 23rd 2010
Published: September 3rd 2010

Singapore-Mersing lähtö klo 06.00 aamulla. Onneksi ihana ystävämme Frank lupautui varmistamaan toivottomien unikekojen herättämisen, ja koputteli huoneen oveen virkeänä viideltä aamulla. Matkaan siis hurjan bussikuskin kyydillä kohti rentoutumista, turkoosia merta ja hiekkarantoja.

Perille päästiin pomppuisen kyydin jälkeen ja lauttamatka saattoi alkaa. Lauttamatka kului huokaillessa ihastuksesta, oltiin saapumassa todelliseen paratiisiin Tiomanin saarelle! Lautalla tutustuttiin kahteen espanjalaismieheen ja Eve pääsi käyttämään kielitaitoaan. Toinen miehistä oli vanhempaa ikäluokkaa ja toinen oli saavuttamassa kolmeakymmentä. Lauttamatkan aikana päätettiin vaihtaa alkuperäistä suunnitelmaa ja liittyä espanjalaisten seuraan Salangille. Muutama päivä Tiomaneilla kuluikin espanjalaisten seurassa puhuen välillä espanjaa ja välillä englantia Hannan yrittäessä pysyä perässä.

Toisena päivänä paratiisissa päätettiin mennä kävelylle Monkey Baylle. Viidakkossa tarpomisen jälkeen kuulimme vihdoin aaltojen liplatuksen ja suunnistimme omalle autiorannalle. Snorklailumahdollisuudet oli loistavat ja turkoosi vesi kimalteli ihastuttavaa maisemaa vasten. Päivän ateria oli melko mielenkiintoinen: papukookostahna kalanruoka-leipiä ja vettä. Päivän päätteeksi tiukan trekkailun jälkeen saavuttiin takas Salangille ja nähtiin todella kaunis auringonlasku.
Kahden yön jälkeen halusimme vaihtaa maisemaa ja päätettiin siirtyä ABC:lle. ABC ei päässyt näyttämään meille parhaita puoliaan, koska vatsatauti kaatoi ensin Even ja sitten myös Hannan sängyn pohjalle. Riippumatto, hostellin hyvä ruoka, ystävälliset private-mopokuskit ja uni onneksi auttoi. Aika Tiomaneilla alkoi olla täysi ja reissareitten menojalkaa jo vipatti.

Odotellessa lauttaa Mersingiin tutustuttiin hollantilaiseen Annemiekiin, josta lopulta tuli meille läheinen ystävä. Annemiek oli myös menossa Perhentian saarille ja odotti kovasti näkevänsä Kuala Lumpurissa työskentelevän siskonsa, Marleenin. Alkumatkan kolme blondia kauhisteli bussikuskin järkyttäviä tuskia, ihmeellisiä murahduksia, rukouksia, tuhinoita ja irvistyksiä. Parin tunnin jälkeen kuski onneksi päästettiin tuskistaan ja mekin vaivuimme uneen…

Hane ja Eve

5th September 2010

Hei, onneksi selvisitte mahataudista. Muistakaa käyttää käsidesiä !!! tv Äiti

Tot: 0.062s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0417s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb