Langkawi 4


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Langkawi
January 19th 2011
Published: January 19th 2011
Edit Blog Post

Det er blitt noen dager siden forrige blogginnlegg, det har nemlig vært litt vanskelig med nett etter vi byttet hotell for to dager siden.
Vi har det fremdeles veldig fint, og nyter ferien til det fulle. Bare så synd det nærmer seg slutten.
Siden forrige innlegg har det skjedd litt her nede. Eller skjedd og skjedd, det spørs vel litt hvordan man velger å se på det :P, vi har i alle fall byttet hotell. Fra fantastisk koselige og idylliske Rebak island Resort til fine, men noe eldre Sheraton Langakawi resort.

For to dager siden tok vi båten tilbake til fastladet, 3 ubeskrivelige og herlige dager på Rebak var over, og vi syntes nok begge det var litt vemodig å dra derifra. Resortet viste seg disse dagene å være langt over våre forventninger og vi hadde det helt utrolig fint (foruten om alle de 1000 myggstikkene vi fikk, og som jeg selvfølgelig måtte reagere på slik at jeg så ut som en misfoster :P). Vi gledet oss samtidig veldig til de neste 5dagene ved Sheraton Langkawi resort. Jeg hadde sjekket opp dette hotellet på nettet, og det skulle være helt sinnsykt bra, og jeg var rimelig fornøyd når jeg fikk hotellet til en ytterst fin pris. Ettersom vi de siste årene har bodd på en del hotell, er vi nok begynt å bli over middels kresen. Hotellet er veldig fint, stort område med flere små øde strender og koselig bassengområdet. Det som skuffet oss var rommet vårt. Vi hadde bestilt superior rom med havutsikt. Rommet viste seg å være veldig gammelt, med mørk panel på alle veggene, og sjøutsikt fantes ikke, det eneste vi så var taket på neste leilighetskompleks. Jeg ble SÅ skuffet!! Som sunnmøringene vi er gikk vi direkte ned til lobbyen og lettet fortvilelsen vår. Vi fikk snakke med hotellsjefen (jaaada,ekkje nokke tull) og han kunne fortelle oss at den romtypen vi hadde bestilt var den eneste som ikke hadde blitt oppusset enda (selvfølgeliiig). Sjefen tok oss med på omvisning på hele området og vi fikk nærmest velge hvilket rom vi ville ha. Vi endte opp med et nyuppusset rom med fantastisk utsikt ut over Amandam sjøen. Fornøyd, jepp=). Klokken var da allerede blitt 15.00 og vi heiv av oss klærne for litt soling på bassenget. Kvelden avsluttet vi i samme byen som dagen før, Pentai Chenang.

I går bestemte vi oss for å leie bil. Aleksander dro av gårde og kom tilbake med den største tantebilen av dem alle (eller, haha… den slår ikke Daiwoooden;P), ut på tur kom vi oss i alle fall. I Malaysia er det venstrekjøring som gjelder, så Aleksander fikk repetert litt fra sommeren og kjørte som en helt! Vi hadde store planer om både det ene og det andre, men tiden forsvant fort når vi begynte å lete etter en ok resturant for litt lunsj. Vi endte opp på en pitteliten lokal malaysisk resturant. De som jobbet der var utrolig koselige, maten var både vanvittig billig og utrolig god. Genialt rett og slett. Planen etter dette var å besøke Langkawi's vakreste strand, Tanjung Rhu. Å stranden var virkelig vakker, hvit sandstrand, blåtthav som var så langrunt at vi kunne gå over til de koselige små øyene som lå et lite stykke unna. Alt virket som skjære idyllen, og vi var godt på vei over til de små øyene da det hele fikk et nytt syn for meg. Noe stakk meg i låret, og det gjorde vondt, det svei, ble ømt og saltvannet gjorde det ikke noe bedre. Jeg kom meg til land og fikk konstatert at jeg var bitt/brent av jellyfish. Disse kan være veldig farlig, og når vi var i Australia fikk vi drakter som vi brukte når vi skulle bade. Både jeg og Aleksander vet at de kan vær farlige, men ingen av oss sa noe om det. Jeg merket at jeg ble dårlig, fikk vondt i brystet og i magen, i tillegg fikk jeg også vanskelig for å puste. Vi bestemte oss derfor ganske fort for at jeg måtte på legen. Så når jeg lå med rumpa til værs kunne legen fortelle oss at det var to typer jellyfish, rød og kvit. Den røde skulle være farligere enn den kvite, og jeg var heldigvis bitt av den kvite. Legen sa at han skulle fjerne taggene som sto i låret mitt siden disse inneholdt gift, i tillegg fikk jeg en krem og 5 ulike tabletter for å kurere meg :p. Jeg har heldigvis vært heldig og har ikke hatt smerter siden i går, og føler meg i fin form i dag =).

I dag ble det derfor ingen stand på meg, jeg har lagt ved bassenget i hele dag og bare slappet av og kost meg. Aleksander leide seg motorsykkel og har vært ute på nye eventyr. Tror nok han har kost seg vel så mye som meg, han var jo i sitt ess =). Etter jeg var ferdig med solingen satt jeg meg på verandaen med et glass vin, plutselig kommer det en heil haug med aper springende forbi, og ikke nok med det, den ene kom hoppende opp på verandaen til meg. Kan dere tenke dere hvor jeg kjipte meg? Hahahaha, jeg prøvde å dra litt på den ene stolen for å skremme den av gårde, men den bare kikket dumt på meg. Redd som jeg ble tok jeg tak i verandadøren og kom meg akkurat innenfor før apekatten kom etter. For å være på den sikre siden tok jeg også på sikkerhetslenken:P haha, ja jeg er litt teit . Akkurat i det dette skjedde kom to som jobber på hotellet kjørende forbi i en av sine golfbiler, og de smilte og lo av meg, jeg stakkar sto som en skremt katt og ristet inne på hotellrommet:P.

Håper dere har det fint hjemme i snø/sludd / is og regnværet, om noen dager dukker vi plutselig opp igjen!=)



Additional photos below
Photos: 19, Displayed: 19


Advertisement



Tot: 0.098s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.0521s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb