Melakka og Langkawi


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Langkawi
January 14th 2011
Published: January 14th 2011
Edit Blog Post

I går hadde vi en fantastisk koslig dag i Melakka, vi dro inn til sentrum for å utforske byen i 2 tiden etter noen herlige timer ved bassenget. Det første som møtte oss var de kjente blomstersyklene som Melakka er veldig kjent for. Vi hadde trodd at disse syklene ble brukt som taxi, men det viste seg at dette var en guidet tur rundt om i byen. Dette måtte selvfølgelig vi turistene få med oss. Det skal dog sies at verken jeg eller Aleksander er veldig interessert i gammal i historie og lignende, men vi lærte i alle fall litt om den gamle byen som består av både kinesere, portugisere og malayere.
Etter vi var ferdig med sykkelguiden fikk vi han til å kjøre oss til en bra resturant. Portugisisk mat sto på menyen og maten smakte utsøkt. For å sitere Aleksander; ditta trur ej e nokke av det beste måltidet ej nokken gang he spist! Å jeg kan egentlig si meg enig, og det værste er at det koster nesten ingenting. Vi betalte ca 120kr for to personer for mat og drikke, og da var dette en ganske så eksklusiv lunsj.
I dag sto vi opp allerede klokken 07.30. Vi hadde booket taxi tilbake til Kuala Lumpur klokken 08.30 og vi måtte spise frokost før vi kom oss av gårde. Pakke hadde vi heldigvis gjort kvelden før. Turen fra Melakka til KL flyplass tok ca 2timer. Herifra tok vi flyet videre til nyyydelige Langkawi. Vi ankom hotellet i to tiden etter en 15min båttur med redningsvest og det hele . Vi bor nå på Rebak Resort Hotell, et hotell som ligger på en egen øy. Og det skal sies, følelsene fra Fiji dukker opp igjen. Området er helt fantastisk. Flott bassengområdet og en koselig strand. Stranden kan allikevel ikke sammenlignes med Mana Island på Fiji, men er veldig bra uansett.
Noe av det første jeg gjorde når vi ankom hotellet i dag, var å bestille meg en spa-time med kroppsmassasje. Jeg er nå ferdig banket og knekt. ALDRI hadde jeg trodd at en så liten dame skulle kunne massere så hardt!haha, men godt gjorde det, for ryggen min var ganske så stiv blitt  I kveld har vi kost oss langs strandbaren og ved hotellets resturant. Vi kjenner godt at vi er slitne etter en lang dag med både taxitur, flytur og båttur, så det blir nok en tidelig kveld i dag. I morgen har jeg store planer om å stå opp tidelig slik at jeg forhåpentligvis kan få litt farge på den lyselilla vinter kroppen min .



Additional photos below
Photos: 11, Displayed: 11


Advertisement



Tot: 0.109s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 46; dbt: 0.0825s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb