107. Don Det, Pakse


Advertisement
Laos' flag
Asia » Laos » South » Don Det
December 22nd 2012
Published: April 1st 2013
Edit Blog Post

Rano ma zobudilo curanie uz o 5/00,potom som sa uz len do 8/30 prevaloval.
Asi som prechladnuty ked chodim furt curat. Vonku zas ranny ramus,motorky,clny a debilny ludia co pod bungalovom palili trstinu. Pekny smradek teda. O 10/00 spraveny check out, vyplatenie ubytka a smer ranajky. Dal som si klasicky samosy,este boli teple. Pri pristave v jednej restike som chcel bananovy sejk ale nemali. Tak som siel do blizkej restiky na zapadnom pobrezi. Tu ho mali lacnejsi a free wifi. Sadam za stol,hladam obsluhu,nikde nikto,len chlapik co tu opravoval bicykel. Chlapik ma spozoroval ,vytiahol mobil a ubezpecoval ma,ze obsluha je zachvilu tu. Dosla za 20min. To mi nevadilo,lod mi est neodchadzala,wifi slapala na sto percent tak pohodicka.

Pri mojom odchode sa sem prisli ubytovat novy ludia,pocuvam,pocuvam a zrazu,sak to je slovencina. Chalan z TT a baba z Roznavy,ziju v TT. Vau,vo vietname z GA tu z TT uz mi ostava stretnut ludi len zo Serede. Su tu uz mesiac,dosli cez BKK,isli klasicku cestu zo severu na juh. Kazdy rok chodia niekam na mesiac. Uzitocne info ziadne nedali,odporucili mi ale mesto Savannakhet. Skoda,ze nedorazili vcera,mohla byt zabava.

Po 20.min som sa teda vybral na lod. Pytal som sa jedneho predajcu listkov ci je to moja lod,ukazujem mu listok,vraj to neni jeho agentura on nevi. Tak zistujem od lodnikov,ok,nastupujem medzi prvymi,potom ma zacinaju vsetci belosi nasledovat. Lodka bola totalne full,sedeli sme 3 vedla seba,uplne namackany. Zaroven s nami vyrazal aj druhy clnok,tiez total full. vacsina ludi ide do BKK, par ludi kambodza a minimum Vientiane.V pristavu sme esye dost hodnu chvilu cakali,slnicko pekne palilo.

Nakonec sme dedinu opustili az o 12/15,bus ten isty akym sme sem prisli. Batoh sa mi nemestil do batozinoveho priestoru,tak som ho mal vedla seba na sedacke. cesta nic moc,pocuvanie mp3,pispauze,naberanie ludi z dalsieho ostrova a pakse.

V pakse na VIP bus stanice (ta ista stanica na ktoru som prisiel z thajska) mali vystupit len ludia co idu do bkk vlakom,ale vystupil som aj ja a dobre som spravil. Sice bus isiel az do centra Pakse,lenze este mal niekde zastavku. Hned po vystupeni ma odchytil mototaxi. Pri motorke mal pripevneny vozik pre troch ludi.Mal tam nalozeneho jedneho laosana,prva cena 10kk,dal na 5kk. Zistene,ze to je normalna cena,bo tolko platil aj laosan ked sme ho vykladali na nejakej stavbe.

Mototaxi ma vylozil pri Sabadai GH,uplne stastie,mali volny predposledny dorm. Hned po ubytovani zacali chodit ludia z don detu,jasne,ze uz vsetko full. Som to teda vystihol len tak tak.

Na dorme som stretol dalsieho cecha,martina. Z domova je prec uz strasne dlho. Robil v USA,Londyn a na Novom Zelande. Cul cestuje tak ako ja pol roka. Chcel ist robit aj do australie ale nepodarilo sa mu vybavit pracovne vizum. Hned mi zrusil aj odporucany Savannakhet,vraj je tam velke hovno.Verim viacej jemu nez nasim ludom,takze tam nejdem. odtialto chce ist sleeperom do vietnamu. Navnadil ma na pracu do kanady,do 35 sa da dostat pracovne vizum a este vraj Novy Zeland tez neni problem ,da sa robit v pohode nacierno. Ked on zacinal pracovat v USA nevedel po anglicky ani ceknut a to hned zohnal robitu v obchode kde dokladal tovar. Rozpraval mi kopu zazitkov. Robil v jednom bare pri mori.Samozrejme,ze v bare sa zastavovali aj ludia po utoku od zralokov,jeden instruktor potapania mu raz povedal,ze keby videl co sa vsetko v mori hemzi tak tam nikdy nevstupi.Velmi zaujimavy bol priber o zralokovi a delfinoch. Zralok sa priblizil k plazi kde boli ludia a delfiny ho vraj doslova vystuchali na otvorene more a zralok odplaval. Navstivil aj Maroko,same hovno na ulici, spina,bordel. Ja som mu odporucil Hoi An,cu chi tunely v saigone a mekong trip. hadam sa mu bude lubit.

Okolo 19/00 mal stretavku s dalsimi ludmi,tak som sa pridal.Sli sme na veceru a na pivko. Boli to zvacsa francuzi a jedna belgicanka. Bohuzial vela casu sa medzi sebou rozpravali po francuzsky.
Francuzom neslo do hlavy,ze sa na Slovensku pri stretnuti podava ruka a ludia sa neobimaju ako je to vo velkom zvyku u nich. Vela bohatych francuzov sa prestahovalo do belgicka,maju tam lepsie dane,to sa moc nelubilo belgicanke,ta by ich vsetkych vykopala nazad do svojej rodnej krajiny.
Belgicanka (ma aj neake spanielske korene) pracuje pre spanielsku vladu.Fakt paradne vzdelana,poznala historiu CSSR. Ich vlada,resp organizacia v ktorej robi dotuje cyklistov co chodia po svete. jedneho 73 rocneho dotovali aj tu v laose,isol trasu co ja pojdem zajtra na motorke.Dokonca spravil ten 5 dnovy loop,vraj tam bolo nehorazne stupanie.dalsi cyklista bol v afrike,v kamerune,tam ho zavreli do basy,v turecku mu ukradli bicykel. Tam ked zavolal policajtov,vysvitlo,ze zlodejom je policajt. Takze nic sa dalej ani neriesilo.Martin zas stretol chlapika co ide okolo sveta pesi,je na ceste uz 4 roky.Daky japonec.V Bulharsku mu vraj pekne omrzli prsty v horach.

Po jedle som skocil este na roti banana a potom spanok.

naklady

ubytko don det 3x - 90kk
ubytko sabaday 2 GH Pakse - 30kk
trojcykel z bus stanice do ubytka - 5kk
ryza,maso,bambus - 15kk
pivo - 15kk
roti banana - 8kk
nudle,kur,maso - 15kk
voda 1,5l - 5kk
samosa 3x - 6kk
banana sejk - 7kk

Advertisement



Tot: 0.162s; Tpl: 0.008s; cc: 8; qc: 34; dbt: 0.1251s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb