Besvaer? Nejtak


Advertisement
Kazakhstan's flag
Asia » Kazakhstan » Taraz
May 24th 2007
Published: May 24th 2007
Edit Blog Post

Nu er der igen gaaet et par dage siden sidst. Grunden er simpelthen, at der ikke kan blive ved med at ske noget nyt hele tiden. Men alt gaar fortsat fint. I morgen skal vi til doevehjemmets sommerafslutningskoncert (Men de er jo doeve?????) Det bliver meget interessant at se, hvad de kan praestere.
Derfor skal vi ikke besoege dem i dag. I morgen er altsaa sidste gang, saa har vi kun de handicappede boern. Men pyt med det. Vi faar - som naevnt - ikke reddet verden i denne omgang. Men den venter nok paa os. 😊

I dag vil vi gerne lave trylledej med de handicappede boern. Vi tror det gaar, selvom det er muligt de spiser dejen. Det doer de selvfoelgelig heller ikke af, men vi faar nok personalet paa nakken, hvis de faar ondt i maven. Der er dog et problem med dejen, og det er, at det aabenbart er komplet umuligt at faa den bagt. For de skal have fire timer, og vi kan umuligt blive paa hjemmet til de er faerdige. Saa vi ringede og spurgte, om vi kunne faa personalet til at tage dem ud af ovnen i aften engang. Saa kunne vi jo male dem i morgen. Det var uladsiggoerligt. For man lavede altsaa mad i kokkenet, og ikke andet, var deres grund. I virkeligheden er det den dejlige kazakhiske mentalitet, der skinner igennem: "Hvad? Skal vi goere noget for jer? Ej, det tror jeg ikke lige vi kan overskue!" Generelt er det saadan, at saa snart vi forlanger noget, eller spoerger om noget, saa kan det ikke lade sig goere. Vi kan godt faa lov til at komme og vaere tidsfordriv for boernene. Saa kan de jo ogsaa faa lidt ekstra fritid. Men at give os konkret arbejde, som rent faktisk ville kraeve en underskrift eller saadan noget?? Nej, det kan ikke lade sig goere.

Ellers sker der, som sagt, ikke noget nyt. Vi hygger os, som vi plejer, og jeg er gaaet i krig med de boeger de har paa kontoret. Det er Taras' stoerste engelske bibliotek paa ca 1200 boeger (heraf er der adskillige krydsordshaefter, som jeg ikke ville kalde boeger - men de er jo paa engelsk), og der er ingen der laeser fra det - bortset fra mig. Men Andrey er meget stolt over det. Saa lidt gavn goer det da, i form af at goere ham glad. Og underholde mig.

Vi har vaeret uden vand i et par dage hjemme hos os. Men nu er det i orden igen, saa det var dejligt at kunne komme i bad fra morgenen af. Der er ikke mere vaskepulver, og jeg traenger rigtig meget til faa vasket toej, men de maa da koebe noget paa et tidspunkt... Deres toej bliver vel ogsaa beskidt. Jeg hader bare at spoerge efter det, fordi det altid bliver tolket som om, jeg bare ikke kan vente to sekunder med at faa vasket toej, og de skal koebe vaskepulver nu nu NU! Saadan er det med alt jeg siger og goer - det bliver en smule overfortolket, saa jeg holder for det meste min mund. (Et andet godt eksempel er, at jeg sagde jeg godt kunne lide aeg, og siden har jeg faaet det hver eneste morgen)...

Naa, jeg vil smutte igen. Jeg skal til at have frokost. Vi laver trylledej med boernene alligevel, det maa bare undvaere bagning. Det bliver sikkert ogsaa smidt ud alligevel, ligesom de tegninger, boernene lavede en dag, som vi ikke naaede at faa haengt op. De er ingen steder at finde nu!

Advertisement



Tot: 0.132s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 49; dbt: 0.0702s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb