Tokyo - Megacity

May 9th 2015
Published: July 30th 2017

Geo: 35.67, 139.77

Vrijdag 8 mei - Reisdag

Om 8 uur in de ochtend vertrokken in station Noorderkempen, de traditionele check-in in Antwerpen Centraal, Thalys naar Schiphol en tot slot met een half uur vertraging toegekomen in Tokyo-Narita om 9 uur in de ochtend plaatselijke tijd. We zitten hier 7 uur voor op België.

Zaterdag 9 mei

De eerste kennismaking met de Japanse cultuur is al super. We werden heel gastvrij ontvangen in ons hotel, waar ze snel een kamer hadden schoongemaakt en we vroeger terecht konden dan gepland. Allemaal met de nodige buigingen, visa-kaart en paspoort werden opgehaald op een dienbord, enz.
De toiletten zijn hier wel een ervaring. De toiletbrillen zijn hier verwarmd en er staat een hele rits knopjes op voor allerlei sproeitoestanden die ik niet durf uitproberen.
We hebben op de 30ste verdieping in onze hotelkamer een mooi zicht over de stad.

Zo werd het tijd om voor de eerste keer de stad in te trekken. Dit is een stad met maar liefst 13.2 miljoen inwoners, maar vandaag viel dat niet zo op. Niet zo veel auto's en geen lange wachttijden aan de skytree, maar ze waren er wel op voorzien. Onze eerste aktiviteit was het bezoek aan de Tokyo skytree. Deze is gebouwd in 2012 en één van de grootste torens ter wereld, De Tembo gallerij op 450m is het hoogste publiek toegankelijke punt. Alhoewel het een beetje mistig is (of is het smog), heb je toch een mooi zicht op de stad.
Op 350m hoogte zijn we voor de eerste keer van de Japanse keuken gaan genieten en dat was al super. Dat beloofd voor de rest van de vakantie.
In de late namiddag hebben we de wijk Asakusa nog bezocht met de senso-ji tempel en de mooie winkelstraat. Die wijk ademt nog de sfeer uit van het oude Edo (nu Tokyo).

Vandaag gaan we vroeg slapen om zo znel mogelijk de jetlag te verwerken, want we zijn wel heel moe nu.

Tokyo SkytreeTokyo Skytree
Tokyo Skytree

Moderne architectuur in contrast met het oudere Asakusa

10th May 2015

Ziet er zalig uit!! Die toiletten doet mij denken aan het moederhuis, bij ons hebben de moeders ook zo'n toiletten, spoel+drogen+parfum (grappig)We zijn blij dat jullie goed zijn aangekomen, nog veel plezier x x x
12th May 2015

Nee, Frieda, nee. Niet doen :-).

Tot: 0.093s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0498s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb