Eerste dag Tokyo

Japan's flag
Asia » Japan » Tokyo » Roppongi
November 8th 2013
Published: November 9th 2013

Gisteravond al aan onze eerste tocht door Tokyo gestart. Gelopen naar Roppongi Hills en de grote spin bewondert. Deze keer niet uitgelicht omdat de kerstboom voor de spin werd opgetuigd.

Vandaag een groot stuk van hetzelfde pad gelopen en....... midden in een brandweeroefening terecht gekomen. Stoere Japanners in grote uniform en de baas op de ladderwagen met een banier. Zeer indrukwekkend.

En wie kwamen we tegen in het National Art museum Tokyo? Van Gogh en Mondriaan. Helaas geen ontkomen aan. Daarom toch mar de tentoonstelling bezocht, maar eigenlijk gingen we vooral naar het gebouw. Net zo'n indrukwekkend gebouw is het 21 21 design site van Tadao Ando. Heldere lijnen in prachtig beton met verrassende hoekjes en vergezichten. Een andere verrassing in de schaduw van het Okura hotel was het Suntory museum of Art waar een blinbling trap ons leidde naar een tentoonstelling met moderne theekommen. Jawel 3 musea op een prachtige zonnige dag. Gelukkig hebben we tussen op een terras van de zo'n genoten.

In Asakusa (ander kant van het centum van Tokyo = half uur met de metro) nog wat mooie porseleine schaaltjes gekocht voordat de winkel strak om 18.00 de deuren sloot. Gegeten of eigenlijk onze
GroenbeheerGroenbeheerGroenbeheer

Tijdens onze wandeling kwamen we deze lenige boomverzorger tegen.
eigen eten klaar gemaakt in een wat onsfeervol verlicht restaurant. shabu shabu is het koken van vlees en groenten in kokend water en als alles op is wordt van de bouillon een noodlesoep gemaakt.

Tot: 0.083s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 52; dbt: 0.046s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb