Osataan Osakaan


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Osaka » Osaka
April 25th 2008
Published: April 25th 2008
Edit Blog Post

Viimeiseksi yoksi olin varannut ja maksanut hotellin Osakan lentokentan lahelta, jotta siirtyminen lentokentalle kavisi sitten helposti. No siirtyminen hotelliin oli oma lukunsa.

Tahan hotelliin ei ollut annettu sahkopostiosoitetta, vain puhelinnumero. Ohjeissa luki etta vieras tullaan hakemaan asemalta, mutta asemaa ei ollut kerrottu. Kun soitin sinne edellispaivana, siella puhuttiin englantia, mutta minulla ei ollut kynaa mukana. Aamulla kun menin soittamaan sinne, ylitin kapean kadun kun autot olivat menneet ja olin jaada pyorailijan alle. No sitten hotellista vastattiin etta englantia ei osata. Pyysin hostellin pitajaa soittamaan sinne. Selvisi milta asemalta minut haettaisiin (Rinku town) ja etta tanaan ei paikalla olisi englantia osaavaa henkiloa.

Lipun osto Kiotossa kavi helposti (1770 jenia). Minun piti vaihtaa Osakassa junaa. Jalkimmaisessa junassa vastapainen kaveri alkoi jutella kanssani. Kun tuli puhe hotellistani, ilmeni etta minut haettaisiin vasta klo 15. Kello oli silloin 13.30, joten paatin menna sinne muuten. Minun piti palata kaksi pysakkia takaisinpain Osakaan, toisen rautatieyhtion linjaa pitkin. Se maksoi sitten 300 jenia.

Olin hotellilla klo 14, eika huonetta luovutettu minulle etuajassa. Kavin laheisessa ostoskeskuksessa syomassa ja kun vein kamat huoneeseen, lahdin sitten Osakaan. Junamatka maksoi 580, enemman kuin paivalippu Tokiossa. Kun se paikallisjuna pysahtyi joksikin aikaa yhdella asemalla, huomasin vaihtaa toiseen, joka vei nopeammin Osakaan.

Osakaan tutustuminen jai hyvin pintapuoliseksi. Loysin Nankain Umedan aseman lahelta turistineuvonnan, josta sain kaupungin kartan. Osakan linna oli jo suljettu silta paivalta, joten siihen tutustuminen jai. Kiertelin aseman lahella, kanavan varrella. Ajattelin sitten poiketa syomassa jotain pienta paikassa, joka vaikutti huokealta. Vieressa oleva mies halusi valttamatta tarjota minulle sakea. Otin itse appelsiinimehun, sitten pienet lautaselliset papuja, perunoita ja kasvispiirakkaa. Kun sitten lasku tuli, olin lentaa perseelleni. Se oli perati 2500 jenia. Kun kysyin erittelya, niin ne ruoka-annokset olivat maksaneet kukin 500 jenia ja lisaksi piti maksaa 500 jenia istuinpaikasta. No onneksi rahaa oli.

Osasin palata jo junalla nopeammin, ensin pikajunalla ja nelja viimeista asemanvalia paikallisjunalla. Junamatka kesti noin 50 minuuttia. Kavin ostoskeskuksen ruokalassa jaatelolla. Siella olisi saanut kunnon illallisen 1200 jenilla... Kavin viela marketissa ostamassa olutta ja suklaata. Marketissa huomasi etta ruokakulttuuri on taalla kovin erilainen kuin Suomessa, on paljon oudonnakoisia ruokia.



Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement



25th April 2008

nice
good article

Tot: 0.267s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.1524s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb