Mensen

Japan's flag
Asia » Japan » Kagawa » Takamatsu
November 17th 2013
Published: November 21st 2013

Over deze stad valt weinig te vertellen. Weer een mooie tuin.

Het meest aantrekkelijke van Takanmatsu de mensen. Zo ongelooflijk aardig.

Twee voorbeelden:

Bij de tram lukte het ons niet om een kaartje uit de machine te halen. Op mijn wanhopige 'help' spurtte een persoon uit de rij achter ons naar het loket. Vanuit een deur kwam een klein vrouwtje (met hoofddeksel reikte zij tot mijn schouders). Ik wees op de kaart boven de machine naar onze halte en stak twee vingers op voor het aantal en gaf haar geld. Zij begreep gelijk de bedoeling en kocht twee kaartjes voor ons. Daarna liepen we naar de perrons van het stationnetje en nog voor we één voet op wat achteraf het verkeerde perron bleek te zijn, kwam hetzelfde vrouwtje weer achter haar loket vandaan om ons te wijzen op het goede perron en de goede tram.

De volgende ochtend bij de veerpont naar Naoshima werden wij na het kopen van ons kaartje aangesproken door een medewerker. Na wat heen en weer stellen van wat simpele vragen dor de medewerker en onze simpele antwoorden bleek dat wij bij het verkeerde loket een kaartje voor de pont hadden gekocht. De reeds gekochte kaartjes werden uit mijn hand gerukt, de man liep achter het loket en kwam terug met ons geld, gaf het aan ons, begeleidde ons naar het goede loket en lette op dat wij het juiste kaartje kochten.

Hier letten de mensen nog op elkaar en dat gaf een geweldig veilig gevoel en een vertrouwen in de goedheid van de mens. Als je in Amsterdam als toerist hopeloos rond kijkt wordt je genegeerd of beroofd, hier wordt je geholpen

Tot: 0.092s; Tpl: 0.018s; cc: 12; qc: 46; dbt: 0.0428s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb