11.den - Kobe


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Hyogo » Kobe
May 22nd 2016
Published: June 12th 2016
Edit Blog Post

Prebratie do noveho dna, holenie v mini kupelke, kuchynka tiez uplne mini, izba cca 2,5x4m.

Ranajky a hor sa do mesta.

Z bytu smerujeme do hotela Portopia . Premava odtialto free shutle bus na stanicu Sannomiya . Samozrejme bus je len pre hotelovych hosti ale to ,ze my niesme je prakticky nemozne zisiti, to by sa nas niekto musel spytat a podla CS personal moc ang nevie. Soferovi busu je to u prdele kto nastupi.

Vodic dava pred schodiky do busu este mini schodik aby sa ludom lahsie nastupovalo. Kazdemu cestujucemu sa ukloni a moze sa ist. Vau ake sluzby.

CS ma sprevadza rovnakou pesou zonou ako som siel vcera.

Postupne sa dostavame az do harbolandu.

Mam statie nieco sa tu deje. Kopa stankov s jedlom, podium kde skrieka nicmoc japonka. Kotvi tu dokonca najvacsia japonska vyletna lod Asuka 2. Zistujem co sa stalo s asukou 1, ci sa potopila, CS sa len smeje.

Pobliz sa kona svatba. Tak frisko cvakam, bohuzial nevesta neni v tradicnom odeve ale i tak pohodicka.

Na obcerstvenie si davame dary mora. Nastastie na podiu uz neni skriekajuca japonka, vymenila ju ina, nastastie ta uz spievat vie.

Velka nevyhoda, nikde ziaden tien, slnko riadne pecie. Uz citim ako sa mi palia ramena. Nebral som si ziadny opalovaci krem, sak naco telo znese ale asi neznese.

Miname dalsie podium, tu hra na gitare dalsia japonka, ide jej to.

Zatial sa mi tato cast kobe paci.

Obchodnou castou sa presuvame do mega obchodneho domu.

CS ide do 100 jenoveho obchodiku, vsetko tu stoji 100y + dph 8%! (MISSING)Fakt vsemozne od servitkov po kvetinace. Nieco ako u nas 35-ka resp cul uz jednoeurovka. Aj som rozmyslal nad neakymi suvenirmi ale nakoniec z toho upustam, donesem domov len jedlo.

Dost zaujimave, v niektorych obchodoch su ceny uvadzane s dph, inde bez a inde aj aj.

Sadame na gauc v obchodaku a sledujeme okoloiducich ludi. Zatial som nevidel ani jednu a ani jedneho tucneho japonca, nic proste ziadny pupkaci.

Po oddychu nasadame na metro a ide sa kuknut sever mesta.

Opat traposim s dobijanim karty, automat mi ju nechcel zobrat, tak mi CS radi pouzit druhy automat za turniketom.

Ak cloveku dojde kredit, tak bezproblemov si dobije kartu este pred turniketom (mam na mysli pred opustenim metra,vlaku)

Este pred dlhou prechadzkou parkujeme v restike kde sme chceli vcera povodne ist len tu bola dlha cakacka. Fajnove masicko s ryzou, mnam.

S plnym bruchom uz teda spominana cast kitano. Kopa turistov, europske budovy a strasne teplo.

Na mini namesticku pri Weathercock House sa prave rozklada miestny bavic. Najskor nas zabava balonikmi, neskor kuzelnickymi trikmi a finale prichadza chodenie po lane. Fajn vsuvka. Bol ozaj sikovny. Sam si vsetko rozlozil aj zlozil, zbalil sa prakticky do jedneho velkeho kufra.

Unaveny sa presuvame na bus stanicu Sannomiya, na nastupisti c.8 naskakujeme do shutlle busu do hotela portopia.

Jaj prave som tu videl prveho zrejme bezdomovca, cca 4 hod spal na jednej lavicke na zastavke. Sme ho videli pri zaciatku prehliadky severu a i pri ceste nazad. Otrhany, bez topanok japonec.

Tentoraz ale ideme pre istotu po vystupeni priamo do hotela, uplne mega luxusny hotel,teda aspon pre mna. Z hotela vyhadzame inym vychodom na poschodi.

Na ubytku relax. Som riadne cerveny, pleca v prdeli.

CS sleduje na nete suboj v japonskom sachu, hra clovek vs pocitac, hraju uz tri dni.

Vecer sa opat presuvame do mesta, tentoraz ale ideme nadzemkou.

Rychli vyber penez v 7eleven obchodiku na stanici Sannomiya . Pouzil som mastercard od fio banky, atm mi vyhadzoval volake mozne poplatky ale moc som tomu nevenoval pozornost, tak hadam mi nic nestrhnu navyse.

Japonsky jen stale posiluje, som zvedavy aky mi daju kurz

Po vybere jednej bankovky (10 000y) vyzdvihujeme priatelku CS. Kukam na nu, ty vole sak to ma hadam volakych 17rokov, no nie nie, ma 23. Strasne mlado vyzera. Ang nevie skoro ani ceknut. CS ju chce zobrat do kanady nech sa nauci.

Padame do podniku na jedlo s nazvom okonomiyaki. Klesame do podzemia, obsluha nas usadza za stol, v strede stola je platna na varenie.

Obsluha zhavy platnu a postupne prinasa pokrm. Ten z misky vyklapa na platnu a uz sa nam to robi. Vona je vynikajuca. Predjedlo je taka palacinka, tiez vynikajuce, kym ho do seba ladujeme obsluha nam otaca hlavny chod. Dalsi chod su nudle a potom to uz konecne pride, obsluha nam strieka na Okonomiyaki majonezu a kecup. Priatelka CS to porcuje a uz to do seba tlacime. Verzia s nudlami mi viac chuti.

Po skvelom jedle, hlavne efekt, sa lucime s priatelkou CS, byva asi hodinu odtialto. Tak ako ked som bol v pekingu a mal stretko s CS a jeho priatelkou aj tito su zabrzdeny a ziadna pusa na dobru noc sa nekona resp ani drzanie za ruky. Proste sa to vraj v japonsku nenosi.

Pred cestou som sa snazil kontaktovat fidela z pekingu (japonec u ktoreho som v cine couchsurfoval) ale bohuzial ziadna odpoved ani cez email ani cez CS,kde mu vlastne uz konto zrusili. Skoda, bol to fajn chlapik, ktovie co s nim je teraz. Naposledy pisal asi pred rokom,ze idu na kubu na svadobnu cestu a odvtedy sa uz neozval.

V nocnom kobe sme videli skoro aj bitku japoncov, skupinka pod parou vyryvala do okoloiducich, ako pisem skoro bola aj mela ale nakoniec nic.

Opat nasadame na free bus, zas cesta do hotela a do bytu. Tu berieme flasu sake a ideme na navstevu k dalsiemu kamosovy.

Samozrejme v rovnakom cinziaku. Byt rozmerovo rovnaky len vybavenie ine a to take ,ze mi to hned vyrazilo dych.

Jedna mala, jedna stredna chladnicka na vino, jeden velky regal plny tvrdeho chlastu (no tvrdeho,tazko povedat nestudoval som flase). Doktor alkac a to doslova.

Naciname sake, CS vravel, ze izbova teplota je ok. Nalievaju mi , vona nic moc, mensia degustacia, ty vole sak to je jak liker, hned to do seba prekacujem. Japoncom skoro oci vypadli. Tak dalsie pohariky teda len usrkavam. Sake ma 20%!,(MISSING) takze slabota, chut tez nic moc.

Mensi pokec, zvacsa o alkohole, bo to hlavne domaceho zaujimalo.

Ukazuje mi fotku priatelky, ta moc nadsena neni z alkoholu ale zatial mu to toleruje. Na fotke ma oblecene kimono, to si dievcata obliekaju na oslavu 18,narodenin. Pod zakonom su tu baby vsetky pod 17.rokov.

V polke flase sa poberame nazad do nasho bytu. Ty vole v polke flase zasraneho likeru, no slaby su tito japonci. Ak nahodou doju ku mne ,tak nevim ci to rozchodia ked im moja familia zacne nalievat 😊

naklady (€ = euro , y = japonsky jen)
1€ = 122,654 y - zaratal som sem aj poplatok za vyber 1,2€ inak by bol kurz 1€ = 123,0164y kurz pri dalsom vybere 1€=119,175y)

metro - 120y (icoca karta)
dobitie icoca karty - 1 000y
jedlo - 1 080y
voda 2l - 90y
dary mora 2x - 600y (platil som aj CS)
sahre jedlo okonomiyaki - 1 458y
vyber 10 000y = 83,91€
nadzemka Citizens Square -Sannomiya - 250y (icoca karta)

foto
kobe

Advertisement



15th June 2016

to teda
znejú ozaj slabo oproti číňanom čo fičia na baijiu 52-58% najčastejšie a každý by mal sám zvládnuť aspoň polovicu fľaše

Tot: 0.1s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0596s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb