51.den - presun ketambe


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia
April 2nd 2019
Published: April 10th 2019
Edit Blog Post

Uf noc bola velmi ale velmi chladna. Nasadil som dokonca mikinu a ponozku (1ks na zdravu nohu) a este som sa prikril plachtou.

Rano zbalenie, druhy krat po sebe bez umytia zubov. Dovod? Neni tu umyvadlo len nadrz s vodou. No ono umyvadlo je ale az v restike.

Tetula mi este odporucila ubytka v ketambe. Samozrejme mno vytipovovane.

Nakonec ubytko nedavam cez booking, bo kurvy lacnu izbu stiahli z ponuky a je tam uz len za 100k. Som kukal a cely april je akoze vypredana, no v maji je uz dostupna. Moja sprostost mal som to booknut hned a nie cakat na poslednu chvilu.

Ranajky dane oproti bus stanici (len pre angoti) cez cestu.

Sedel tu aj mlady nemec z ubytka ale nejavil zaujem o komunikaciu.

Davam si to iste co vcera, bo to co som chcel nemali.

Prebieham na druhu stranu cesty za asistencie policie co tu riadila dopravu a zistujem bus do kutacane.

Sofer od angotu ma posiela k busu, no kym dojdem, ten je fuc.

Na hlavnej zastavujem dva busi ani jeden moj. Tak nazad na stanicu (velke parkovisko), tu mi nikto nevie poradit.

Tak stojim a cakam na dalsi bus co by som zastavil.

Jeden motorkar na mna krici ci kutacane. Po chvili prichadza za mnou pesi a navadza ma ku kruhacu co mam pri ubytku. Tu kusok chodia dodavky

Kokot recepcny keby ma posle sem a nie na bus stanicu zbytocne by som nesaskoval.

Sadam a uz ideme. Dnu 5 bab.

Jedna si sada ku mne (bo ochvilu bude vystupovat). Dost objemna, davame sa do reci. To zaregistrovali vpredu sediace opicky (pocitam okolo 15-17rokov)

Baba ma dava do obrazu, bo vzdy ked som sa s niekym fotil robil gesto pistole s prstamy. Som myslel, ze to je nieco ako u sikmacov V resp u korejcov prekrizeny palec s ukazovakom ale tu nie. Je to gesto cisla 2, a toto cislo ma vo volbach u jednej strany velmi popularny kandidat na prezidenta. Baba mi ukazuje vztyceny ukazovak, to symbolizuje 1, teda jeho protikandidat. Toho bude volit ona.

Vsade naokolo su aj putace na regionalne volby. Vlajky, plagaty s fotkani kandidatov. Smiesne je, ze na nich je akoze volebny listok a v nom zapichnuty klinec aby ludia vedeli ktore policko maju zaklincovat 😊

Po vystupeny objemnej baby (mlada, cca 25 asi, i ked tu to je tazke povedat, vsetci vyzeraju mlado) sa ku mne otacaju mladucke opicky. Jedna nazjedenie.

Zacina komunikacia.

Ta nazjedenie ma na ruke prsten, na mieste kde sa nosi obrucka. Tak reku ci uz je vydata. S hrozou v ociach mi ukazuje blizsie prsten, ten je dvojity, tak to je len na skraslenie.

Trocha srandy, precvicenie si ang a sledovanie cesty.

Mensia zastavka v jednom mestecku, kde nahadzane na strechu dodavky kopu krabic s tovarom.

Cestou sme to postupne vykladali.

Je krasne slnecno, genialny pohlad na skazonosnu dymiacu sopku sinabung. Odfotit sa mi ju nepodarilo z tejto strany, fakt genialny pohlad.

Povrch vozovky nahovno, vymoly, prepadnuta cesta, kamene na ceste, blato. Stupame do vysky, serpentiny. S jednym kokotom sme sa v zatacke minuly na centimetre.

To iste s dalsim kokotom, ten na rovinke predbiehal a pritom videl, ze mu to asi nevyda. Nas vodic dupol na brzdy, fakt to bola tesnotka.

Neskor sa dostavame do udolia, kto by cakal ryzove policka bude sklamany, vsade naokolo kukurica.

Ta sa v dedinkach na ceste susila. Taktiez sa tu susili i ine plodiny ale neviem co to bolo.

V dedinkach dost pohrebov. Velky stan na polke cesty, co malo za nasledok obcas mini kolony. V stane hodujuci ludia, muzika. Zrejme rodina oblecena do sviatocnych satov (zlato cervene)

Dalsie kopce a zas udolie, tu uz ryza.

Vyhlady genialne len ta vozovka kazila dojem ked clovek kazdy chvilu nadskakoval.

Obcas sme sli aj okolo kamenolomov.

Mlade opicky opustaju vozidlo, uz som tam len ja a jeden clovek co pristupil. Neskor pristupili este dve handrove hlavy.

Prichadzame na okraj mestecka kutacane, kde je bus stanica. Handrove hlavy ostavaju, von ja a jeden clovek. Od centra to je asi 2.5km.

Nikde nikto, ziadny nadhanaci ci dodavky. Moja dodavka odchadza.

Chlapik si bere ojek, ja si to odslapem. Ono chcem sa este niekde najest.

Na ceste vidim pojazdny stanok s baksom (motorka a na nom pripevneny stol aj s vytrinov)

Tak jedno objednavam, no vsetci si to davaju balit do sackou, hovorim makan a ukazujem tu.

Chalani ma posielaju sadnut si na verandu jedneho domu a tam mi prinasaju moje najoblubenejsie jedlo v indonezii.

Ciste streetfood, cul leti novy termin ako som spozoroval slowertraveler. Tym ludom uz ozaj jebe, picovyni vymyslaju a vsetko by len travelhackovali ale vyzaduju pri tom hlavne osobnu skusenost, bez toho to neni ono.

Opat obieham jeden pohreb, tu na podiu velmi luxusne stolicky.

Davam ananasovy dzus a bohuzial na alpokat (avokadovy) sa nechyta.

Jasne ako vzdy ani cul mi nesla prerazit folia palickou. Musela mi pomoct domaca.

Tieto dzusi do ruky davaju do plastoveho pohara a na nho strojom nalisuju foliu, takze sa dzus nevyleje.

Vonku pekny vypek a ja v dlhych nohaviciach.

Obieham peknu velku mesitu. (Mešita Masjid Agung At-Taqwa ?)

Ludia ma posielaju este par desiatok na sever po hlavnej a uz som pred dalsou bus stanicou resp trhom.

Maju chodit podla travelfish odtialto neake labi-labi este keby som vedel co to je. Neskor zistene ze pick up s otvorenou korbou ale so strechou.

Pici jedna krajina a pokokot nazvov pre obycajne premiesnovadla (bemo,,angot, labi labi….)

No ja toto nevyuzivam bo ma nalakali do dodavky. Ta napratana krabicami s malou vodou.

Dnu dedko so strigou.

Kokot prvy raz som sa nechal riadne ojebat.

Volaky zmrd, pytal peniaze, dedko mu dal. Ja reku vybera za cestovne (niekde sa plati pred odchodom). Tak jebo som mu dal 10k. Pici skurvenej na konci mojej jazdy, teda asi po 10min jazdy, zistene, ze to bol skurveny somrak. Pici jaky som bol na seba nasraty a to ma este ojebali pri plateny, podla travelfish mala byt cena 10k a upozornenie, ze ojebavaju, to som ignoroval. Bo mam pocit, ze ma zatial asi len na jeden pripad neodbrali na cestovnom. No kokotovy som dal 20k, nemal som drobne, a ta spina mi nevidala, vraj cena je 20k, kurva zmrdena.

Inak ceste dobre nahovno, vymolov kopa. Zastavka vodica pre vodu, potom pre jedlo. Uplne nasranie teda.

Este musim spomenut tu strigu co sedela predemnu. Uplna jezibaba, furt rozkladala rukami, mlela nezrozumitelnou recou, chracala cez okno. Mal som sto chuti jej odstrelit gebulu jak to robia zaporaci vo vojnovych filmov (trebars taka cata), ked ich nasieraju vykrikujuci domorodci. Bum a bolo by po jebnutej starej pice a konecne by bol zas klidecek. Ako fakt takto moc ma este nikto nevytocil.

Ako som vystupil v ketambe, vodic na kiri nereagoval, musela zakrocit spolucestujuca. Hned sa na mna vrhol motorkar, ze ma pre mna ubytko priamo v np. To som ignoroval.

Idem do prveho odporucaneho ubytka(spa z berastagi) pak ma gh. Cedula je viditelna z cesty.

Stupanie do kopca. Domaca co nevedela ani prt ang. Ukazuje mi bungalov v dost velkej vyske, pekny vyhlad a dost daleko od cesty. Cena 80k, zjednavat nechcela.

Idem hned vedla pondok wisata ketambe (sibnuta alice).

Tu to ma pod palcom mlada holandanka so svojim indonezskym narazacom.

Vsade su ich fotky, vyzera to, ze tu bola ako dobrovolnicka a uz tu ostala zit. Moj tip tak 26rokov.

Cena tiez 80k, zjednavat nechcela. Minus oproti vedla je, ze nemam bungalov pre seba ale su tu tri izby, plus je to tu utulnejsie a su tu ludia, plus ang neni problem.

Prst dobre v pici, takze zajtra trek k vodopadu isto nebude a ktovie ci dam pozajtra aj trek za orangutanmi. Kurva toto bola jedna z top veci preco som siel na sumatru. Inak span par co som bol s nima na sopke vraveli, ze to stoji 45€ vs 30€ co uvadza lp. Dobra palka len za cca 6-8hod chodenie po dzungli.

Hej potapanie cca 50min stoji okolo 30€ ale tam su zaratane aj pristroje, lod, obcas jedlo ale za drbnute nasledovanie sprievodcu po dzungli mi to pride fakt dost.

Na terase citanie tonicovych zapiskov z cernobylu a z cutarji. Skusim dat obe v maji. Cernobyl problem nebude ale to druhe v gruzinsku uz asi hej, hlavne ako sa tam dostat s hromadnou dopravou, bo auto sa mi isto samemu neoplati pozicat.

Sprcha je tu studena ale tu to nevadi bo vonku je teplo.

Neskor len lezanie pod sietou proti komarom na posteli.

V restike dane predrazene jedlo aj s napojmi.

Keby mam ok, nohu idem do dediny (par domov pri hlavnej ceste).

Domaci poslal poskoka kupit kusek kurata do dediny, bo som si objednal nudle s kuratom. Spine mi dali len kusek chrbata, tak masa minimum.

Bananovy sejk tez slaby.

U dalseho poskoka som si objednal velkeho bintanga, kokot mohamedansky mi donisol velku vodu. Fakt nechapem co je tazke pochopit na slovnom spojeni big bintang.

V restike, 4sprievodcovia, jeden ang (?) chalan a multikulti mlady par z nemecka. Chalan s cirnu kundu po boku. Este keby boli moslimi bola by to dokonala cista rasa. Dedko toho chalana sa musi v hrobe obracat 😊

Zajtra asi nic, len lezanie v plachte na terase, uvidime podla prstu, pozajtra dufam, ze dam ten trek.

Naklady:

4xwisma sibayak, chatrc, share studena kyblova sprcha + 2hot watter : 260k r (240+20)
Nasi soto : 15k r
Dodavka berastagi - kutacane : 60k r
Bakso : 10k r
Ananasovy dzus : 5k r
Odrbanie sa s listkom : 10k r
Dodavka kutacane - ketambe : 20k r
Vyplatene na konci pobytu :
Mie goreng special, banana juice, pivo : 33, 15, 50


Advertisement



Tot: 0.777s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 45; dbt: 0.3929s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb