234.den - malenge (potapanie)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia
September 19th 2018
Published: September 21st 2018
Edit Blog Post

Zas v noci dazd a zas totalna vlhkost.

Toto miesto je super ale moja kutica nahovno.

Ranajky male ale v pohodicke.

Na lehatku cakanie na par z nemecka a francuzska.

Lodka nas uz na prvy sup vyhadzuje pri dive centre. Iny kormidelnik.

Luka uz vsetko nachystane okrem veci pre nemcov.

Nastastie mi moje oblecenie skoval tak nocny dazd prezilo bez ujmy.

Lodka zasa mala. Sme sa tam dako nasukali aj s vybavou, ta na priedy clnku.

Oooo stretavame asi 20ks delfinov. Uplna parada.

Opat tesne pred cielom si nasadzujeme vystroj. No kedze je nas hodne dost to trva.

Ja idem na radu ako druhy co je dost nahovno, bo vonku fakt horuco.

Reef c5 je nas ciel. Oba pary tu uz boli ale iba snorchlovali.

Konecne skaceme do vody a ide sa dole.

My skuseny sme uz dole ale nemci furt na hladine.

Nevime kde je problem. Po case sa guide vynoruje, my za nim.

Nemka sa nevedela zanorit, dovod fakt neviem.

Konecne klesame.

Pre nemcov je to prvy ostry ponor.

Ako slovinec (guide) im mohol tez vac pomoct a nie len povedat ide sa dole.

Co ma na nich sokuje, hned vytahuju kameru a pri tom nevedia ani udrzat balanc.

O plavani pod vodou skoda reci ale hlavne, ze vsetko tocim.

Toto ozaj nepochopim.

Ponor by som prirovnal k vcerajsku, nic extra ale zas ani nic hrozne.

Neake dva makro zivocisi a konecne aj zralok. Len bol daleko a zhruba 30-40cm velky.

Nemec ma dake problemy so vzduchom. Nechapem jak to mohol tak rychlo vydychat.

Guide ho napaja na svoj zlty zachranny system. Jeblina jeho priatelka to samozrejme toci a pri tom skoro vysla na hladinu bez toho aby si to uvedomila. Tipujem, ze zastala tak 3m od hladiny (isla asi z 16m) ale tazko povedat vo vode to vsetko skresluje.

No ale hlavne, ze je video aky som jebnuty a musi ma zachranovat guide.

Po tom uz nemalo zmysel setrit vzduchom, tak som robil pod vodou kotrmelce vpred vzad, otacal sa okolo svojej osi, zrychloval, spomaloval.

Nuz paradna zabava aspon.

Neskor ma zacali fra napodobnovat.

Fra dokaze spravit vo vode z bublin kruh, tak ako ked sa fajci dutnik.

Ja sa o to pokusam asi od 6ponoru a furt nist, i ked cul som trochu odkukal taktiku a take neforemne sa mi darili.

Setrit vzduchom neznamena, ze nedycham. Ale nerobia sa prudke pohyby, len sa clovek necha unasat prudom resp obcas zahrabe nohami.

Po vynoreny vyhodenie na lod opasok, potom flasa s jacketom a nakonec plutvy.

Zaviezli nas az do ubytka.

Obed uz cakal. Ano opat ryba, tentoraz som si ju musel dat napolovicku s naprotivkom.

Po obede sprcha a potom dosol za mnu nas sofer, ze 50k na osobu.

No hovno velke, idem za fra, ti ho uvadzaju na spravnu mieru a davame mu kazdy po 10k.

To velice odmietal, ze free teda. Ja som to dalej neriesil, dal prachy fra nech to vyzbieraju.

No mam take podozrenie ze fra ked boli prvy raz potapat za dopravu do dive centra neplatili.

Fra platili 100k(lod) za vylet na ostrov papan, spiatocka a cakacka.

Neskor len lenosenie v hammacke.

Odtial ma vyhnal smrad benzinu, dovizli zasoby a vsetko vylozili blizko mna.

V restike doladovanie korei, uz len tri veci a je to komplet ale na to potrebujem net.

Zla sprava. Zajtrajsia public lod (20k) asi nepojde, uvidi sa dnes v noci.

Rychlo lod do wakai za 700k ma moc nelaka. Ale asi nebude ina moznost. Ono tu ostat nechcem, je tu nudaaaa.

A socializovat sa ani moc nechcem, bo toto tu berem cisto ako relaxacny pobyt len sam so sebou. Jasne, ze neake tie vety s osadenstvom prehodim (tipujem okolo 25r) ale nocne pitky s nima neabsolvujem.

Nuz na veceri dobre pripaleny tuniak.

Tu zistene preco nemcovi dosol vzduch. Isol potapat a flasou 150. Plna je 200.

V dive centre Skusali aj ine flase ale vsetky pod 150.

Ako ja na jeho mieste by som do toho nesiel. Zaplatia sa za to velke prachy a potom clovek musi byt priputany ku guidovy.

Po tejto info teda toto dive centrum neodporucam. Mozno ak sa vymeni guide, bude to ok. Cul bol luka zo slovinska.

Resp ak ho niekde inde uvidim pracovat tak tomu centru sa vyhnem. Bo typicka balkanska (i ked je slovinec) povaha, nemam problema.

Ako sa bavili ludia o slovincovy na moje prekvapenie fra nevedeli kde slovinsko je. Ako keby to bol amik, aziec nic nepovim. Ale fra clovek co ma tuto krajinu prakticky hned vedla (hej je tam este taliansko). Nepochopim.

Nuz hodinka kludu pod hviezdamy za sumenia mora. To doplnene o tekutiny a presun do restiky.

Zrazu lod uz ide. 5.00 vyrazam z tohto ubytka. Nevim ci to bola loz o tej lodi aby som kupil speed boat abo pravda.

Zajtra prakticky vsetci odchadzaju az na jeden nemecky par.

Maju tu rozluckocu party ale ja sa nezucastnujem. Nevim volako mi zacali vadit ludia (turisti)

Setci si tam o mne myslia, ze som asi divny ale srat na to.

Jo este prekvapil nem par co bol potapat.

Z gorontalo do mandao budu letiet.

Leti to o 8.00, lod ma dojst 5.00. Letenku kupia na mieste.

Dalsi nemci(dochodci) sli z gorontalo na tiogiany v ekonomi triede a vraj nic moc. Si museli dokupit za 10k matrac, inak by spali na zemi.

Tak ja teda kupim pre istotu biznis triedu. Drahsia asi o 2€ 😊

Plachta na opalovanie mi nasmradla dymom. Bo pri suseni veci domaci volaco palili. Tu cul pouzivam ako prikrkivku bo v noci je chladno.

Naklady :

Doprava lodkou z malenge indah do sifa diving center : 10k r
Potapanie sifa diving center : 500k r



Advertisement



Tot: 0.73s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.3324s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb