Java, indonezia - suhrn, naklady

Asia » Indonesia
May 19th 2018
Published: May 20th 2018

Po necelom mesiaci nazad v indonezii.

Java oprot floresu omnoho viac rozvinutejsia a samozrejme aj viac ludi, lepsie cesty atd.

Absentovala pohodova muzika v busoch.

Ceny zrejme bez odrbov az na busy ale tam tez mozno vraveli realne ceny a ja som myslel, ze ma klamu (nie, klamali, na beton).

Uplne ale nasranie pri dvojitych cenach pre cudzincov pri vstupe do narodnych parkov, chramov, proste vsade. Toto je fakt velke minus.

Skoda mini buracky a nasledneho zranenia na motorke hned na zaciatku tripu.

Z javy mam fajn pocit ale na flores sa nechyta a v buducnosti ju neplanujem navstivit i ked isto ma este co ponuknut.

Stopovanie ziadny problem.

KUTA

Opat zacinam svoju cestu na bali.

Tentokrat sa mi kuta lubila. Ale za vsetko moze to, ze som sem prisiel z vychodneho timoru.

Konecne kopa jedla, auta, ludia, turisti, nakupne centra. Proste civilizacia.

Neplanovane som tu pobudol o par dni navyse, kvoli oprave zubu.

Zatial som s pracou zubarky spokojny, uvidime ako to bude dalej.

Zapad slnka som si na plazi uzil, i ked kopa ludi ale dalo sa.

No i tak, vyhnite sa bali, je to tu humus.

Ubytko

Losmen Arthawan - singel (dve oddelene postele), fan, kupelka, ranajky, bez wifi. Fajn ubytko, ranajky jednoduche. 70k r

BANYUWANGI

I tu som sa neplanovane zdrzal, kvoli partii bab, s ktorymi som podnikol dva motovylety.

Les jawatan - zas take velke terno to nebolo ale fajn na skratenie casu.

Juzne pobrezie. Plaz rajagwesi, neoplati sa, cudzinci platia astronomicke vstupne, red island, fajn siroka plaz ale bez moznosti kupania sa (velke vlny). Opat velmi kvalitne spestrenie, po zideny z hlavnej cestu fajn scenerie.

Inak doprava fakt husta, treba jazdit opatrne a nebojacne.

Ak je cervena v T krizovatke a clovek ide rovno, bere sa to ako zelena.

Velka skoda, ze som sa tu na motorke zranil.

Tour k sopke ijen jednoznacne doporucujem. Sopka s jazerom a nosicmi siry neskutocna, jedna z top veci pre mna.

Ono by som to ale asi vzal v buducnosti na motorke cez den, bo vychod slnka nic moc (i ked som ho nestihol) a ak ide clovek s tour neni iste, ze uvidi aj blue fire (nevidel som, vyrazili sme neskoro).

No a k samotnemu mestu. Nic tu dokopy neni avsak je tu kopa jedla a kazdy vecer sa nieco deje v blambangan parku. Ludia priatelsky.

Ubytko

pepito gh - dvojpostel, fan, kupelka, normalny zachod, ranajky, wifi. Fajn ubytko i ked trosku dalej od centra, ranajky neskutocne, plnohodnotne jedlo, v pohode sa tu da pozicat motorka za 75k na 24hod, taktiez tour na ijen za 300k r. Cena izby 90k r. Odporucam.

PROBOLINGGO

Mesto uplne o nicom ale odporucam ho vyuzit ako transfer na bromo ak clovek dorazi poobede. Zdrzal som sa tu neplanovane kvoli zraneniu a debilom v dedinke pri bromo.

Su tu free muzea ale v mojom case boli zavrete.

Bromo by bolo fajn ak by tam neboli jebnuty ludia, kartelove vysoke ceny ubytiek (od 150k), predrazene jedlo pre turistov, domaci jedia za ine ceny a hlavne uplne astronomicke vstupne (domaci platia len zlomok). Fakt to za tie peniaze nestoji. Do komplexu sa da dostat aj gratis, na nete je kopa navodov ale bacha, v sezone aj pri tychto free chodnickoch stoji straz.

Ubytko

Hotel ratna -singel, fan, ranajky, tur.zachod, wifi len v lobby. V pohode ciste ubytko s fajn personalom. Cena 72.5k r

YOGYAKARTA

Toto mesto ma vobec neoslovilo. Fajn bol water palace a uzke ulicky v okoli, inak nic.

Vsetci su napichany z ulice malioboro ale neni to nic extra, proste ulica s obchodmi, stankami s jedlom a kopou ludi.

Pozitivum bol futbalovy zapas sleman, neskutocna atmosfera.

Stretka s cs boli ok ale nic extra.

Vylet pod sopku merapi do mestecka kaliurang bol ok, hlavne ale nahodne najdene muzeum o vybuchu sopky za gycovym hradom lost world a fajn priehrada ukryta v kopcoch.

Anda losmen - fan, kyblova sprcha, wifi. Jednoduche ubytko. Cena 75k r

DIENG

Vynikajuce horske mestecko s priatelskymi ludmi.

V okoli sa da dobre turistikovat, vyslap na prau bol skvely ale ani zelene jazero nesklamalo ci ine trasy co som dal.

Fakt odporucam ale treba sa pripravit na chladnejsie pocasie, capica v noci vitana.

Ubytko

homestay dieng view - singel, tepla voda, tv, turecky zachod (da sa aj normalny), wifi. Super majitelia, ciste, odporucam. Cena po zjednavany 100k r, inak udajne dvojnasobok.

PANGANDARAN

Cakal som relaxacne miesto pri plazi ale ziadny relax sa nekonal.

Po plazi behali furt motorkary, kupat sa nedalo (ak by som nebol zraneny).

Neodporucam navstevu, i ked po chladnom diengu teplucko prislo vhod.

Ubytko

Panorama A La Plage - singel, fan, share kupelka, ranajky, wifi na izbu nedociahlo ale v lobby bez problemov. Ok majitelka s prekrasnou dcerou ale ubytko neodporucam bo je pri ceste kade jazdia jebnuty turisti na terennych motorkach a just pridavaju, tak velky ramus. Cena 75k r.

BANDUNG

Dalsie o nicom mesto. Ulice furt na totalku zapchate. Keby nebolo uplne genialnej cs zbalim sa hned po prvej noci. Neodporucam. Oznacenie pariz indonezie neplati uz dobrych par desatroci.

Cs

JAKARTA

Tu chvilu co som tu bol musim hodnotit pozitivne. Ciste, normalny ludia, ziadne velke zapchy ako som cakal, mhd v pohode. Jedlo drahsie ale zas hlavne mesto.

Sprijemnenie bol svk film ciara a stretnutie s chlapikom z velvyslanectva .

Ubytko

Wisma delima - singel, fan, share kupelka, wifi. Uplne slabucke ubytko, max na jednu noc.Cena : 70k r

NAKLADY

Indonesia, java (let dili - denpasar 61,43€) - 24 dni

1€ = 16 789,79 r (indonezska rupia) spraveny priemer z vyberov

Doprava : 779k r
Jedlo : 4.13€ + 1.829k r
Ubytko : 1.738k r
Vstupy : 5.98€ + 377k r
Ostatne : 3.06€ + 313k r (motorka, benzin, pohladnice…)

Spolu : 61.43€ + 13.17€ + 5.037k r = cca 375€

Vysledna suma je nakoniec spravena z vyberov/zamienania

Tot: 0.437s; Tpl: 0.016s; cc: 11; qc: 47; dbt: 0.0178s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb