Indonezia - Suhrn, naklady


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia
March 27th 2018
Published: April 9th 2018
Edit Blog Post

Z tejto krajiny som mal respekt, hlavne z floresu. Nakoniec ziadny problem nebol a vsetko slo ako po masle. Ubytka v pohode (vzdy zjednavat) jedlo tez, doprava bez problemov. Ludia az na mestecko moni velmi priatelsky. Zdalo sa mi, ze sa ma ani nesnazia osmeknut. Nie ako na bali, kde automaticky vyssie ceny resp mensie porcie.

Ale rozhodne neodporucam navstivit tuto cast v hlavnej sezone (jun-august) kedy bez vcasnej rezervacie je dost velky problem najst ubytko (hlavne moni a koka beach).

Potapanie tu bolo pre mna genialne, hlavne v labuan bajo.

To aj dost navysilo moj rozpocet ale fakt to za to stalo.

Ono skoro prakticky ma to vyslo tolko co cely pobyt v indonezii.

BALI

Padangbai

Fajn dedinka na take max 3 dni. Domaci priatelsky. Bol som tu v obdobi neakeho hindu sviatku, zaujimave spestrenie pobytu.

Atm som nasiel 4ks, max vyber 2.5mil.

Su tu tri peso dostupne pieskove plaze.

Prva priamo v dedinke, avsak je tu kopa malych rybarskych lodi. Tien sa da najst v pristreskoch pri ceste, blizko resorty s predrazenymi jedlami.

Druha, blue lagoon trosku dokopca za dedinkou. Nieje moc velka, tien skoro ziadny ak nepocitam restiku kde sa daju prenajat lehatka a snorchel. Snorchlovat som nesnorchloval ale vela ludi hej a boli vzdy cely vysmiati tak asi kopa ryb. Chodia sem aj snorchlovacie/potapacske lode.

Tretia, white sand beach. Opat do kopca ale uz horsou cestou. Tienu tu trochu je. Je vacsia ako predosla ale zas snorchlistov tu nebolo vela. Nachadza sa tu aj restika. Tato sa mi na lenosenie pacila viac.

Co sa tyka jedla, navysene ceny pre turistov, treba zjednavat i ked to je vacsinou prt platne, proste s cenou nepohnu. Bud kupis abo nie.

Odporucam si davat lacne bakso za 5k od motorkara co chodi popri mestskej plazi resp dalsie jedlo od motorkarov. Ti su neni take svine a predaju za normalnu cenu (treba ju ale ovsem poznat)

Turistov je kopa hlavne v okoli pristavu, vacsina ide na gili ostrovy.

Skusil som tu prvykrat morske potapanie a uplna bomba.

Ok divers mozem vrelo doporucit. Fajn servis a hlavne sa tu daju zmenit svk knihy.

Ubytko

serangan inn 2 - fajn izba s dvojpostelou, fanom na strope a kupelkou. Ta na indoneziu v dobrom stave. Zachod klasicky ale splachovat bolo treba kyblom, sprcha vlazna voda. Ranajky male (palacinka alebo sendic s omeletou alebo chleba, k tomu bud caj, kava alebo voda, odporucam vodu 0.5l flaskova). Cena po zjednany 100k vratane ranajok.

Kuta

Uplne peklo na zemi. Vsade biely turisti, hotely, predrazene restiky, otravny mototaxi, maserky. Plaz dlha pieskova ale uplny grc. Vsade stoliky okupujuci turisti co su IN bo su na bali. Na kupanie nevhodne, na surf hej ale to sa mna netyka.

Ubytko

Cempaka 2 (jl popies 2) - opat dvojpostel, fan na strope, kupelka so slabou sprchou, normalny zachod, v cene ranajky (slabucke). Neni to na hlavnej ulici ale v takej mini zastrcenej takze zadny hluk. Cena 90k.

FLORES

Labuan bajo

Prakticky len jedna dlha ulica, keby nebolo komodo festivalu bola by tu totalna nuda. Pomalicky ale iste sem zacinaju prenikat party turisti, uz je tu par zapadniarskych restik, barov (jeden ma aj bazen na streche) ale zatial v pohode.

Atm su tu na hlavnej ulici dva, max vyber 1.25mil (fungoval len jeden atm), potom je este dalsi na konci mesta priamo v banke.

Lodny vylet nesklamal, najlepsi bol vylet na ostrov padar a pre ludi co nepotapaju aj manty. Draci sklamali, toto bolo naposledy kedy som sa vidal za zvieratami (opice na borneu nehrozia). Ceny v celom meste kartelove 500k, zjednali max do 400k, ja som mal stastie a nasiel za 350k ( wanua adventure, cca 3 stanok napravo od cesty k pristavu, taky prti stanok). Lodka mini, obed slabucky.

Potapanie cez uber dive. Uplne paradny profesionalny pristup. Velka lod, super instruktory a ponory neskutocne, manty, korytnacky, zraloci, farebne ryby, korali a priezracna voda.

Ubytko

Hotel mutiara - 6dorm, vlastna kupelka, ranajky (ako vsade slabe) tragicka wifi. V dorme som spal sam tak fajn deal. Cena 50k (inak 60k). Uplne postacujuce ubytko.

V meste ponuky izieb v roznych hladinach, dormy zvacsa od 50k, izby od 150k.

Bajawa

Mesto nezaujimave, fajn len ako zakladna na day tripy.

Motovylet k dedinke luba, bena a teplim pramenom malanage fajn, len to pokazil pri konci dazd. Motorka na pol dna za 100k, na 24hod za 150k. Cena aj s plnou nadrzou. Problem najst pozicovnu takze len cez hotel.

Trek na sopku inerie neskutocny. Guide neni treba, staci si stahnut mapu do mobilu. Poslednych sto metrov ale fakt dost narocnych, lepsie je ist aspon dvaja, bo co ked sa nahodou nieco stane.

Neodporucam nechavat motorku odstavenu na zaciatku trialu bez dozoru. Radsej dajte volaco domacim nech vam ju postrazia. Slovinkam vytahali komplet nadrz.

Cestou do bajawy som sa zastavil na ryzovych poliach cancar pri rutengu. Pekne v tvare pavuciny, odporucam.

Ubytko

johny hotel - singel, kupelka, studena (fakt) voda . wifi najskor slapalo potom ale bohovy. Dobra poloha v centre mesta, vedia vybavit motorku. Cena bez ranajok 130k, s za 140k. Majitel dost neprijemny.

V meste je viac ubytiek ale v den prichodu prsalo, tak som to neobiehal. No ale nepocitam, ze by bolo nieco lacnejsie.

Moni

Prvykrat sa stretavam s nie moc priatelskymi ludmi (kutu nepocitam). Uz su skazeny masivnym turizmom, ktory tu je v letnych mesiacoch. Bez rezervacie ubytka v tomto obdobi sem neodporucam ist.

Nocny trek na mt. Kelimutu bola zaujimava skusenost. Ak sa chcete vyhnut plateniu treba prejst vstupnu branu pred 3.30, vtedy straze este spia. Domaci platia vstup 5k vs 150k turisti.

Zdarma sa da ist este cez dedinu pemo. Turisticky chodnik vychadza daleko za vstupnou branou do np. Ale je to fakt makacka ak sa clovek rozhodne ist z moni. Mozno by bolo dobre pozicat motorku a doviest sa do dediny a odtial slapat do strmeho kopca.

Samotne mt.kelimutu fajn, i ked som videl len 2 z 3 jazier. Urcite to stoji za navstevu, i ked vychod slnka moc neocaril. Za lepsieho pocasia to moze byt pekne.

Vodopad v dedine nic extra. Takych je vsade kopa.

Ubytko

home stay jhon - dvojpostel so sietkou proti hmyzu, zadny fan (ten neni potreba. Kupelka nic moc, clovek si musel ist pustat privod vody vonku, fajn majitel. Poloha je az na konci dediny ale zas blizke bakso a trh.Cena 100k

Lepsia izba sa da zohnat v centre dediny cca za 150k (oproti Watugana Bungalows) aj s ranajkami. Ale v sezone tuto cenu nech nikto necaka.

Kazdy varuje pred maria homestay, vraj blbi majitel, nemam osobnu skusenost (ani som tu to ubytko nevidel) ale pridavam varovanie.

Koka beach

Uplne paradna dvojplaz kde skoro nik nebol. Bol by hriech nezastavit sa tu aspon na jednu noc. Ludia tu aj snorchlovali, dost dlho, takze kopa ryb asi. Ono ja som okusil potapanie a snorchel ma uz moc nebere.

Ubytko

Su tu dve( v sezone tri) moznosti. Na plazi 1(2 v sezone) a pri odbocke na plaz.

ricky cowboys homestay - fajn skvele eco ubytko v bambusovej chatke so sprchou pod holim nebom. Majitel je velmi zhovorcivy (i ked sa mi zdalo, ze dost veci si vymyslel, fero 2), priatelsky a pohostiny. Jednoznacne tu odporucam zostat i ked to je na plaz cca 2km dole kopcom. Clovek skutocne nahliadne do zivota miestnych. Zakladna cena je 100k, mna to vyslo cca 84k na noc po zjednany.

Maumere

Tu som len prechadzal, nic extra tu neni. Mal som statie na fajn kadernika a fajn ludi v blizkej kaviarni (coffe shop slepa ulicka pri pristave)

Vychodne od mauemere

Velmi fajn kludne miestecko, plaz vsak nic moc, cierna. Kopa deti co chyta ryby.

Nevyhoda je, ze v okoli neni absolutne nic. Clovek je odkazany na vlastne zasoby resp na restiku ubytka alebo restiky dalsich troch blizkych ubytiek. V ankermi happy dive je ubytko najdrahsie, jedlo tiez ale dvojnasobne porcie defacto je to teda to iste (info od kanadana)

Potapanie fajn, vdaka pohodovej instruktorke som sa zas v niecom zlepsil, nieco nove sa naucil. Happy dive je tu v okoli jedine centrum. Nazval by som to take rodinne centrum. Vsetko v pohode, lodka mini, obcerstvenie dostacujuce a instruktory fajn. Ak je niekto neskuseny odlorucam svajciarku. Ta ide na vsetko pekne pomalicky, ziadny hura system.

Tura na egon ma doslovala rozlozila, tak ako po fyzickej tak aj po psychickej stranke. Bola to riadna blbost zacat ju uz od ubytka. Odporucam sa nechat aspon vyviest na zaciatok tur.chodniku (neda sa stratit, pekne vychodeny, oznaceny kamennymi muzikmi), nazad bud nieco stopnut (moc toho nechodilo) resp sa spustit dole na krizovatku a tam chytit bemo.

Ubytko

lena house - posledne platene ubytko a uplna topka pre mna. Fajn bambusova chatka, s dvojpostelov, mini fanom, moskytierou a ok kupelkou i ked zachod sa splachoval kyblom. Majitelia priatelsky, obcas pustili hotspot a bola wifina. Cenu som zjednal na 110k ale v sezone zacina na 200k (nevim ci je to pravda).

Ranajky v cene a boli dostacujuce, vecere(neboli v cene) tiez ok, i ked sa to pri dlhsom pobyte tocilo.

Kupang

Mesto nic extra, tak ako vsade budovy, ludia, trhy, jedlo.

Mal som stastie na fajn cs u ktorej som spal. Fakt skvela skusenost s jej rodinou, mini domcek, vsetci natlaceny dnu, ziadne hadky, jednoduchy zivot.

Navstivili sme opiciu jaskynu (je to mini park, ziadna velka jaskyna), pobrezie a nocny kupang.

Jej bratia ma povodili po okoli (nic moc)

Druha cs bola uplne onicom, i ked ma zobrala do crystal cave (odporucam, nezabudnut si plavky),vybavila shuttle bus do dili, nechala si vsetko platit (nemam s tym problem ale vzdy sa ponuknem ja a nie, ze cakam kym to niekto zaplati), komunikacia nula bodov, furt hlava v mobile.

Naklady

Indonezia ( cebu pacific prirucna batozina manila - denpasar 35.85€) - 24 dni

1€ = 16 815,23 r ( indonezska rupia) spraveny priemer z vyberov

Doprava : 454 000 r + 65,88€(prelety)
Jedlo : 1 404 500 r
Ubytko : 1 980 000 r
Vstupy : 319 000 r
Ostatne : 2 221 000 r + 336,42€(motorka, benzin, potapanie...)

Spolu : 35,85€ + 6 378 500 r + 402,03 € = cca 841€

Vysledna suma je nakoniec spravena z vyberov/zamienania (niekde mi lieta 20€)


Advertisement



Tot: 0.675s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 40; dbt: 0.3888s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb