43.den - presun lake toba 1


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sumatra
March 25th 2019
Published: March 28th 2019
Edit Blog Post

Nieco okolo 6.30 ma budi kokot s kosacku na ryzovych poliach.

Nuz tak teda nakonec menim rozhodnutie a neostavam tu dalsiu noc.

Co k tomu prispelo? Vymena izby, doterny domaci (i ked v pohode inak) a hlavne kokot s kosacku co ma rano zobudil.

Na ranajky davam omeletu s dvoma toastami, vyplacam ubytko a smer hlavna cesta.

Vecera stala 25k r. Ok cena na to, ze v okoli nic ine neni.

Domaci mi ponukal este zavolanie mototaxi ale to som odmietol. Tych 5km si odslapem, vonku este neni moc teplo a naposledy sa pokocham velmi peknou sceneriou.

Ako som si tak siel, pristavili sa pri mne najskor mototaxi a jedna zenska. Oboch som odmietol.

Domaci vravel, ze asi 1km pred krizovatkou je minibus spolocnost sarah co ide do bukittinggi, no nenasol som to.

Na krizovatke zistujem bus. Vodici angkotu ma odkazuju na sarah.

Idem kusok dalej, v tieni pri obchode cakam ci pojde volaco. Nic.

Chlapik z obchodu mi zastavuje biely angkot a posiela ma do blizkeho mestecka payakumbuh.

V mini dodavke som cisto len ja, tak soferova jazda cca 10km totalne stratova.

Ten ma vyhadzuje v centre.

Idem kusok na vypadovku, reku tu uz volaco pojde. No nic nechodi a opat ma jedna domaca posadza na modry angot, ten ma vlece kusok za mesto a vyhadzuje pri minibuse naberajucich ludi do bukittinggi resp padangu

Ludia davali vybercimu 12k, tak som dal i ja. Inak mohol som skusit 10k, ale co uz.

Cestou este dve dlhsie zastavky na doplnenie pasazierov a uz sa ide.

Minibus nejde priamo na terminal ale stoji cca 200m pred nim na krizovatke smer padang.

Vyskakujeme a smer bus terminal. Bus by mal ist o 12.00 je 11.20.

Na terminaly (aur kuning) zacinam obiehat predajcov listkov. 225k, 250k, 180k, minibus o 17.00 290k.

Listok nakonec kupujem v prvom okienku nalavo als kancelaria. Bohuzial o 12.00 (180k) nejde, tak idem na 16.30 za 205k.

Chlapik sympatak, vravi aby som tu bol uz o 16.00.

Vychadzam z bus terminalu, davam ladove osviezenie so zele.

Na obed parkujem do podniku bakso kangen. Tam som jedol aj po mojom prvom prichode sem.

Studentky mi odporucaju mie ayam, aj mi to objednavaju. Spravili aspon dobry skutok.

Do reci sa so mnou dava prichodzi motorkar, z neho sa vyklul majitel prevadzky.

Fajn pokec, spolocne foto a smer namestie s hodinami, bo mam cas este 4hod a v okoli terminalu ziadne fajn miesto na relax.

Nastupujem do cerveneho angotu.

Majitel prevadzky ma este upozornil, nech si dam bacha, bo niektore kurvy chcu aj 10k za jazdu ked vidia cudzinca.

Tak ale ja som neni zelanac.

Vyskakujem, davam vodicovy 4k a cakam na vydavok 1k, kurva sa len usmiva a ang dakuje a odchadza. Zadrhni sa s tym 1k.

Nic nerobenie v tieni na lavicke.

Sledovanie handrovych hlav.

Obcas okolo presla sbska. Povodne som myslel, ze to je armada resp policia ale neni, ako vravel majitel bakso podniku.

Hlad ma vyhnal na namesticko. Tu zapadam do predrazenej restiky Simpang Raya Jam Gadang.

Po jedle sa motanie, sedenie pred nakupnym strediskom kde je free wifi.

Objednavam gojek cez appku za 4k.

Jasne, ze drbo mi hned vola. Tak mu pisem bule (cudzinec) a upresnujem poziciu.

Medzi tym sa u mna zastavuje iny gojek ale spz nesedela a ani ja u neho.

Prichadza spravna spz a uz som na terminale.

Do odchodu este 1.5hod.

Sedenie v mini kancli a debata s predajcom. Ten je zenatu 5rokov a ma len jedno dieta. Dost nezvyk na indoneziu.

Als je jeho rodinna firma, ktoru vlastny otec. Bus nejde odtialto ale z als terminalu, tam ma odveze.

Dobijam mobil, debata o vselicom.

Davam sate, len dve spajdle, bo som zobral iba za 5k, samozrejme ryza nechybala.

Nastal cas, nasadam na motorku a sup ho na ich terminal.

Rozlucka a cakacka na bus z padangu co ide do medanu.

Prichadza mensi bus (34miest?)

Ten je full.

Sadam si k oknu, vedla mna mlada tucnejsia handrova hlava.

Miesta na nohy minimum, batoh medzi nohami. Batuzek davam nad seba.

Ac ide ale ziadny extrem ako ma varoval chalan co mi predal listok.

Predemnu 16hod jazdy. Pici uz som stary na taketo zabavky.

Vymotanie sa z mesta a serpentinami cez hory.

Po par zatackach uz len zo zadu pocujem grcanie deti, neskor aj dospeli. Do toho fajn vona zo zachodu co je nakonci busu.

Furt po mne lozi daky hmyz, tak stipance.

V horach uzka cesta, v zakrutach obcas zasprajcovane nakladiaky bo sa nemohli vytocit.

Vdaka tomuto na jednom useku cakame pol hodinu.

Jasne, ze jebli idnonezani na autach predbiehali stojacu kolonu co malo za nasledok, ze upchali aj dalsiu stranu cesty kade sli vozidla z opacneho smeru.

Ale zadne nervy vodicov, pekne zacali cuvat a bolo vybavene.

Na jednej zakrute sme minali nakladiak na milimetre, dokonca sa nase vozidlo dotklo aj plachty druheho nakladiaku. To potesilo, hlavne ked som sedel pri okne kde sa auta dotykali.

Pauza na veceru. Zrejme to bolo v cene listku ale nevyuzil som to. Bolo mi dako blbo.

Prehodenie par slovicok so spolusediacou. Ta ide do medanu, cesta 20hod.

Minuly rok vsetci lietali ( cena rovnaka ako bus) ale tento rok letenky stupli trojnasobne.

Pokusy o spanok, vzdy asi na hodinku.

Naklady :

2xabdi house, double bed, private kyblova sprcha, ranajky, vecera : 290k r ( 2xvecera 50k, ubytko s ranajkami 120k)
Angot do paykumbuh : 5k r
Angot kusok za paukumbuh : 5k r
Minibus payukumbuh - bukittinggi : 12k r
Bus bukittingi - parapat (17.00hod, odchod z pt.als terminalu, nie z bus terminalu, tam kupa listku v prvpm okienku pt.als) : 205k r
Es taler (oproti bus stanici) : 7k r
Mie ayam, ladovy caj (bakso kangen) : 17k r
Angot bukittinggi : 4k r
Ryza, obloha, 2kurata,caj ( Simpang Raya Jam Gadang) : 37k r
Gojek od hodin na bus stanicu: 4k r
Snack (bus stanica) : 5k r
Sate ayam (2ks, ryza, bus stanica) : 5k r


Advertisement



Tot: 0.083s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0668s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb