Bukit Lawang

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sumatra » Bukit Lawang
July 26th 2012
Published: July 26th 2012

Vandaag zouden we naar de olifanten gaan, echter vandaag bleken de olifanten niet te werken. We zouden daar ook lekker in de rivier kunnen zwemmen dus we gingen toch.

Wat we niet goed hadden beseft, was dat we 2,5 uur op onbegaanbare weg in een Jeep moesten rijden. Op een gegeven moment kwamen we aan bij een brug waar allemaal scooters, vrachtauto's, auto's en mensen stonden te wachten. Bleek dat er een vrachtauto door de brug was heen gezakt. Die lag op zijn kop onder in de rivier. Monteurs waren bezig om met boomstammen het gat weer te dichten! Dat zou echter wel een tijdje duren, dus regelde onze gids zo'n pick-up truck waar wij in de achterbak konden zitten en zo door de rivier naar de andere kant konden rijden. Aan de andere kant aangekomen stond er weer een andere auto klaar om ons verder te brengen.

In het olifantenreservaat in Langkatan hoefden de olifanten zoals gezegd niet te werken. We zijn daar naar de rivier gelopen en zijn gaan zwemmen. Er was daar ook een waterval waar we naar toe zijn gegaan en in konden zitten. De kids vonden het prachtig. Na een tijdje zijn we gaan eten en begon de rit weer richting huis. Het eerste stuk naar de brug ging vrij makkelijk. De brug waren ze nog steeds aan het repareren en onder in de rivier stond een graafmachine de vrachtwagen om te trekken. We konden over de boomstronken heen lopen naar de andere kant en in de andere auto stappen om terug te gaan naar het hotel. Bleek de auto stuk te zijn en kregen we een andere auto!. Dat was ook weer zo'n pick-up met 2 bankjes achterin. Daar konden we gaan zitten. In eerste instantie dachten we dat dit verschrikkelijk zou zijn, echter de rit viel best mee. Kinderen langs de weg kwamen achter de auto aan hollen en maar zwaaien. Tom en Lisa vonden het prachtig.

Vanavond hebben we in het restaurant onze laatste avond hier. De kinderen zullen wel de jongens weer gaan uitlachen, maar het klikt heel goed met die jongens hier. Na het eten duurde het een hele tijd voordat Mr Wong en z'n vrienden kwamen. Het was behoorlijk druk in het restaurant en de klanten moesten natuurlijk geholpen worden. De kids werden al ongeduldig, maar Mr Wong kwam toch maar bij hun zitten. En dus moest hij van Tom en Lisa peperkorrels eten en bierglazen leeg drinken. Wong nam zijn gitaar erbij en begon voor die 2 te zingen. Na een tijdje kwamen ook de andere erbij zitten en gingen ze allemaal om de beurt gitaar spelen. Was heel gezellig, en Wong had veel te veel gedronken.

Tot: 0.139s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 46; dbt: 0.0801s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb