weekendje papa


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sumatra » Banda Aceh
November 30th 2009
Published: November 30th 2009
Edit Blog Post

Een korte blog over mijn heerlijk weekendje met papa hier in Banda Aceh.
Door een annulering van een vlucht enzo was er donderdag namiddag ineens een verandering van de plannen. Door het offerfeest was iedereen op donderdag na half 3 gestopt met werken en was het dus even hectisch om de chauffeur te contacteren. Maar na een hoop telefoontjes van Ingrid, kwam het uiteindelijk in orde. Vrijdag was het offerfeest hier, ik ben maar even buiten geweest maar wat ik heb gezien is niet echt wat ik een feest zou noemen. Om te beginnen heeft de minaret van de moskee vanaf half 5 's ochtends tot 11 uur 's avonds het gebed uitgezonden. Kreeg gewoon hoofdpijn van al dat geschreeuw. Daarnaast worden overal op straat beesten geslacht, hygiëne maakt niet zoveel uit en Gaia en de dierenbescherming zouden er niet zo blij mee zijn. Heb dus binnen lekker film gekeken de hele dag.
Door de verandering van de plannen kwam papa dus nu aan op zaterdag namiddag (een dag eerder dan eerst) en vertrok hij op maandagochtend (ook een dag eerder dan gepland).
Op zaterdagmiddag is de chauffeur me komen op halen in het guesthouse en zijn we samen naar het
koeien op het standkoeien op het standkoeien op het stand

De enige die hier op het strand waren deze koeien
vliegveld gereden om papa op te halen. Door alle festiviteiten was het zo rustig op straat dat we het in de helft van de normale tijd hebben gereden. Lekker een half uur wachten op het vliegveld dus met een driver die nauwelijks Engels spreekt.
Toen papa aankwam bleek er dus van alles mis te zijn gegaan met zijn reservering voor de vlucht en heeft hij op het laatste moment op het vliegveld van Jakarta een nieuw ticket moeten kopen om op de vlucht te komen. Maar hij was nu in ieder geval in Banda Aceh. Zaterdagavond zijn we gaan uit eten met Sit, Patrick en Ingrid. Na het eten hebben papa en ik nog een lange avond zitten kletsen in het guesthouse (waar papa ook verbleef voor die 2 nachten) over mijn onderzoek en resultaten tot nog toe (ondertussen 170 kinderen getest en een percentage van 80% post traumatisch stress gevonden).
Zondagochtend kwam Ingrid ons ’s ochtends ophalen om op tsunami tour te gaan. Als een soort ramptoeristen zijn we naar verschillende plekken in Banda Aceh geweest waar de restanten van de tsunami nog zichtbaar zijn. Ik voeg een heleboel foto’s toe van onze tour. Het was een goede manier
strandstrandstrand

Op de achtergrond de bergen waar de jungle is
om Banda Aceh te bekijken en een idee te krijgen van het gebied. Zondagavond zijn we opnieuw gaan uit eten in gezelschap van Sit, Patrick en Jean. We zijn naar een lokale eetplek gegaan waar je eerst uit de vangst van de dag een vis moet uitkiezen en die ze dan vervolgens voor jou op het houtskool grillen, echt super lekker! Je proeft dat het vers uit de zee komt.
Op maandag ochtend zijn we heel vroeg naar het office gegaan want daar gaf papa een lecture over child poverty. En na dat lecture was het opnieuw in de auto op weg naar het vliegveld.
Afscheid nemen van papa hier is een raar gevoel, het is anders dan in Brussel afscheid nemen toen liet ik mensen achter thuis. Hier voelt het als achterblijven terwijl papa richting thuis vertrekt. Maar het gevoel dat ik het hier goed doe overheerst. En in ongeveer twee weken begin ik hier te pakken om richting huis te keren. En in die twee weken heb ik nog 9 scholen te bezoeken. Mensen vragen vaak hoelang ik al in Banda Aceh ben en ik heb elke keer de neiging om te zeggen “ach maar klein weekje ofzo”. Het lijkt of al die weken hier samen zijn gesmolten tot een tijd waar het aantal dagen niet meer uitmaken.



Additional photos below
Photos: 22, Displayed: 22


Advertisement

strandstrand
strand

De zee is hier echt heel ruw. Voor surfers zou het hier niet slecht zijn.
Kijken naar de zeeKijken naar de zee
Kijken naar de zee

Ingrid en ik kijken naar de grote onvoorspelbare golven. Met de voetjes in het warme zeewater
koeienkoeien
koeien

Zonnebadje voor de koeien
waterparkwaterpark
waterpark

Vlakbij het strand is er dit wildwaterpark. Vooral de naam leek ons een beetje ongepast
UN autoUN auto
UN auto

mijn vervoermiddel hier in Banda Aceh
schipschip
schip

Dit schip ligt 7 km landinwaards en is hier terecht gekomen in 3 golven.
vanaf het schipvanaf het schip
vanaf het schip

Dit is het uitzicht vanaf het dek van het schip
autoauto
auto

De Unicef auto van boven af
vissersbootvissersboot
vissersboot

Deze vissersboot is boven op een paar huizen beland. Alle inzittende van de boot hebben het overleefd net als de mensen in de huizen.
schipschip
schip

Onder het schip liggen nog huizen en misschien ook nog wel lichamen.
coca cola schoolcoca cola school
coca cola school

Deze school is gefund door coca cola.
taxitaxi
taxi

overdag zijn ze toch iets minder eng
mijn huisgenootjesmijn huisgenootjes
mijn huisgenootjes

Dit zijn Sit en Patrick mijn huisgenootjes
uit etenuit eten
uit eten

Papa, Jean en ik


30th November 2009

Boot op huisje?
Hai Elise, wat moet het een maf gevoel geven om zoveel jaren na een ramp nog steeds boten op huizen te zien liggen... Maar leuk om te lezen dat je wat toeristische uitstapjes aan het maken bent, dat is natuurlijk wel het leuke van een buitenlandse stage ;-) xx joan
30th November 2009

Hallo Elise, zo te lezen is alles goed met je, alleen de geheel andere cultuur dat zal een echt ander gevoel geven van het leven. Het lijkt me als een beetje gevangen gevoel, niet kunnen gaan en staan waar je wilt. Maar ja dat hoort erbij. Nog een paar weekjes en dan kom je even met vakantie in onze westerse cultuur, genieten toch??!! Succes verder en tot gauw. Liefs Bernadette
1st December 2009

Heey Elise! Ah wat gaat de tijd snel, voordat je het weet ben je weer in het sjieke Mestreech!!! Leuke foto's! Succes nog de komende drie weken!!! Kus
2nd December 2009

Tsunami museum...
Hey Elisje! Wat een verhaal weer! Gelukkig is je vader goed aangekomen daar. Ik snap helemaal hoe je je voelde toen je vader weg ging..Denken dat ze er voor jou zijn en dat je gezellig binnenkort bij hen bent, gezien de weken zo snel voorbij gaan. Jou onderzoek wordt nog wel wat! Poeh! Ik ben echt benieuwd naar het uiteindelijk resultaat! Zet 'm op meid en veel succes nog daar! Liefs, Laura

Tot: 0.13s; Tpl: 0.016s; cc: 10; qc: 55; dbt: 0.0902s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb