Blogs from Sulawesi, Indonesia, Asia - page 3

Asia » Indonesia » Sulawesi April 16th 2019

Samozobudenie este pred zazvonenim budika. Ocista zubov, dobalenie batohu a hor sa na zemsky povrh. Vonku na stolickach furt ludia. Recepcny mi dava pas a hybaj ho pred stanicu pudu. Pri vybere pasu nastala komicka situacia. Pyta sa ma na farbu pasu, tak kukam riadne osuchany bez zlateho popisu, reku tento. Otvoril ho a tam fotka sibnutej alice. Ked toto difca este raz stretnem tak to uz nebude veru nahoda ale osud alebo o sud :) Rano odchadzaju busy z prednej a nie z nej, bo je zatvorena. Na muriku sedel predajca listko, pristavena dodavka, tak reku sa pojde b dodavke. Naokolo pospavali na kartonoch bezdomovci, mix cinanov a indov. Bezdomovci tak chrapali aj pred vchodmi do zavretych obchodov. To si neuvim u nas predstavit, ze na hlavnej ulici spia ludia. Dosol som zbytocne skoro, 30.min ... read more

Asia » Indonesia » Sulawesi » Makassar October 12th 2018

Nuz tak tu som to trosku prepiskol ked som zacal na juhu a isol az na sever. Nenormalne dlhe presny medzi mestami (od 8hod). Vraj tato oblast neni moc turisticka, neni to az tak pravda. Togian island cisto turisticka masovka (i ked tomu pomohlo zemetrasenie na lomboku a vsetci sli sem) Doprava narocna, hlavne presuny medzi toraja a tentena. Tu klasicke indonezske busy t.j. malo miesta, statie na kazdom mieste a kopa rozneho matrosu pod nohami. Jedlo sa dalo, pivo samozrejme drahe. Ono ma ako sulawesi moc neoslovilo, aj ked super priroda. I ked tu su asi najkrajsie indonezanky, hlavne na severe, len moc pobozne. Ak by som sa sem vratil tak iba kvoli ture na rantemario a potapaniu na ostrove lembeh resp pri mestecku birra, no a mozno opat togiany ale ostrov una una a ... read more

Asia » Indonesia » Sulawesi » Makassar September 29th 2018

Rano bolo tak ako cs povedala, doslo pre mna auto a smer letisko. Tam sme sa dostali v rekordnom case za 20min. Rano o 6.30 este nebola nastastie ziadna premavka. Cs mi este povedala, ze na sulawesi udrelo tsunamy a zemetrasenie (7.1). Na moje stastie nie v mojej oblasti. Letisko male, free wifi velmi rychle co ma len potesilo. Check in spraveny na prepazke citilink bezproblemov. Jojo testujem dalsiu domacu aerolinku. Par indonezanov nevedelo pochopit ako mozu byt drahsie domace lety ako zahranicne. No ono ale ked clovek leti z jakarty do kl a trebars na labuan bajo je to dost velky rozdiel vo vzdialenosti. Na nete, bolo pisane, ze sa plati odletova taxa. Neni to pravda, nic sa neplati. Security v pohode,s velkou vodou prejdene v pohode, na domacich letoch im to nevadi. Problem mali ... read more

Asia » Indonesia » Sulawesi September 28th 2018

Konecne normalna postel, sprcha a bufetove ranajky. Na nich som sa opat otocil 2x. Napraskany nazad do postele a mensi spanok. Check out az o 12.00, takze prakticky mozem mat tuto izbu 24hod (prisiel som nieco po 12.00 vcera). No ja robim check out uz o 10.00 a presun do zamestnania cs. 3store je nazov firmy, robi pre jedneho z tel. Operatorov v indonezii. Pred vstupom ma oslovuje sbs (?). Tak vravim meno cs, berie ma cez mini predajnu do malej bielej miestnosti. Tu ma nechava sameho. Pripadam si ako keby som bol vo vysetrovacke. Po chvili mi prichadza pustit klimu. Prichadza cs (39), ta malicka ale fajn. Cez iny vychod ju nasledujem von. Prechadzame hlavnu cestu, uzka ulicka, dalsia hlavna cesta a zas uzka ulicka. Velka budova, vyzera to na ubytovnu. Mam pockat vonku. Prideluje ... read more

Asia » Indonesia » Sulawesi September 27th 2018

V noci zas zima a rano zistene, ze som aj dost dostipany od komarov. Ranajky opat len dva kusky. Laundry som si mal vyzdvihnut az o 9.00 tak kopa casu. Pri ranajkach najskor pokec s domacim. Fajn chlapik. Miestny vyhlaseny trh pri terminali odporuca navstivit rano,najlepsie pred 6.00 to su tam k videniu este velke kusy ryb, dokonca aj pyton, opice, macky a psi (ti su aj neskor) Pyton je vraj dost drahy. Pri spomenuty sikmacov ma uviedol do obrazu. Ti sem boli prestahovany resp sem utiekli v minulosti ked boli v strednom sulawesi nepokoje. Dost cinanov vtedy pozabijali. Neskor este pokec s jeho synom. Ten by ma aj zobral do manadao avsak bolo este skoro. Odporucil mi dve restiky v meste, na rybu tuna house a na pork soto of petros (?). Pomalicky presun k ... read more

Asia » Indonesia » Sulawesi » Tomohon September 26th 2018

Noc sa nakonec dala i ked bola zima, domaci buntosili uz od 4.00 a vedlajsich hosti domaca budila o 6.00, takze zobudila definitivne aj mna. Na ranajky skutocne len dva kusky cookies. Smerom ku kaviarnicke kde som bol vcera. Zavreta ale to nevadi, ja potrebujem len net. Baba z manada sa neozviva, tak jednu noc budem v hoteli. Cs z kl sa ani jedna neozvala. Jedna si zrusila ucet, piggy akurat, ze hostit ma nemoze (byva na intraku). Na stretko nereagovala. Nuz v tejto osobe som sa hlboko zmylil. Opat sa ozvala moslimka z jogji a japonka co som stretol v utoro. Ale len ako sa mam, no i tak je dobre vediet, ze niekto na mna mysli. Mam na mysli, niekoho koho som stretol na ceste. Inak cesta full aut (je okolo 7.00), dopravu musia ... read more

Asia » Indonesia » Sulawesi » Tomohon September 25th 2018

Dnes ma prekvapivo nezobudil rozhlas ale zametanie. Ono rano a poobede je v dedine vzdy pusteny rozhlas. Nieco zahlasia a zivot pokracuje dalej. Ranajky este neboli nakomplet, chybalo vysmazane sladene cesto (?). 3 belg sli na skory snorchel vylet spojeny s pozorovanim delfinom, 4 sla potapat. Nazad do manadao ich zoberie ina snorchlovacia lod. Mega rychle cestovanie, dosli na noc a hned prec. Moja lod mala odchadzat okolo 8.30, nakonec sla nieco po 9.00 Prakticky sme sli prazdny. Naklad len prazdne nadoby na vodu. Na ostrove je voda daka slana. Na lodi 6turistov a 6lokalov. Jasne, ze som zaplatil 50k. Kurvy. Nazad cesta trvala len 45.min. Po opusteny pristavu zistujem bemo na karombasan terminal. Kazde bemo ma poslalo o ulicu dalej az som skoncil na ratulangi ul oproti mulimarketu. V beme len 3osoby, opat sa sedi ... read more

Asia » Indonesia » Sulawesi September 24th 2018

V noci na izbe az take teplo nebolo. Ranajky opat dostacujuce. Filipinka dnes odchadza. Ponor sa zacina az 8.30. No opat idem skorej. V dive centre sok, najskor nikto nikde, potom problem mi najst okuliare a topanky. Na programe su az dve lode. Do officu prichadza ok vyzerajuca baba. Ale len vymena mien, bo som sa nahlil na lod. Prichadzaju nemci, vsetko ostatne je uz nachystane na lodi. Idem ja a nemci. Ti su profici, cez 500ponorov a licencia dive master. Druha lod je plna japoncov. Velke stastie, ze ich nemame v skupine, skoro kazdy sikmac je pod vodu skodna co treba strilat. Problem, nemam opasok, tak navrat nazad ale len par metrov. Na podnet nemcov menime potapcsky ciel. Guide nenamieta. Sachiko je nas ciel. Pri kontrole vystroje opat chyba. Fuci mi odvzdusnovak tak vymena celeho ... read more

Asia » Indonesia » Sulawesi » Bunaken National Park September 23rd 2018

Palacinky, rozne dzemy, melon, papaya, a vysmazane cesto (?) Dost bohate ranajky. Cakal som nemcov, ze pojdeme spolu ale boli pomaly tak som siel do dive centra sam. Obcas ma obiehali motorkary ale zas nie dake velke kvanta. V dive centre klasika, vypisanie tlaciva, vyfasovanie vystroje a cakacka na ostatnych. Pod vodu ideme 7 a dvaja guidovia. Francuz a nemci su advance,ti budu spolu. Ja som s starou holandankou a americkym parom z ny. Par su ludia z lode do gorontalo, ti co maju tipi a bar. Na ceste su uz 5 mesiacov. Vsetko az na thajsko je indonezia. Bereme vystroj, mimo flias a zacina brodenie sa morom k lodi. Konecne normalna lod. Nie ako to prtitko v malenge. Prva zastavka na mieste mandolin. Ja ani amici si nemontujeme flase, nechavame to na staff, ostatny si ... read more

Asia » Indonesia » Sulawesi » Bunaken National Park September 22nd 2018

Dnes velmi dobry spanok. Ranajky prekvapili, bufetovy styl a kopa ludi. Na vyber ryza, ryba, nugetky, prazenica, melon, corn flakes, toasty, dzuse, kava, caj. Som sa otocil 2x a riadne napraskany smer izba a netovanie. V tomohone dam min jednu turu. Seredani nepotesili, nekupili mi klobuk, no ale aspon nalepky maju pre mna. Spartak potesil ked zdolal anderlecht, no nepotesila rba ked isla napadnut brusel a ti ich doslova rozmetali resp ani nerozmetali bo nasi sa dali po ich spatreny hned na utek. Veru v bruseli to bude zaujimave, o zahrebe radsej ani nepisem. Som zvedavy kolko razi dostanem na budku :) Vybehnutie na obed, bakso verzia. Tetula mi este ukazovalo na naberacke ci to ozaj chcem. Vyzeralo to ako maso. No po prineseny zas mix criev. V restike dorazenie korei. Zas mi volade zmizlo podla ... read more

Tot: 0.099s; Tpl: 0.005s; cc: 11; qc: 67; dbt: 0.0504s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb