86.den - bira (potapanie)

Asia » Indonesia » Sulawesi
May 7th 2019
Published: May 10th 2019

Nad ranom ma zobudilo trubiace auto co doslo vyzdvihnut span par co idu do makasaru, v plane maju aj navstevu rama rama. Tak som im odporucil nech si tam zoberu grab a nazad nech idu s pete pete.

Inak dost skuseny potapaci aspon podla toho co vraveli. Vraj ok potapacsky pocitac stoji od 700€, obycajne okolo 200€ ( v pohode staci na tych par potapani)

Pred 7.00 opustam postel.

Kukam na sietku co je okolo posteli a dnu asi 6komarov, tak uz vim co ma to v noci stipalo.

Neskor objavena dost velka diera na sietke, dnes to budem muset dako zapchat.

Po ociste, zachod normalny ale splachuje sa kyblovackou, smer ranajky.

Na vyber je z 3jedal, 2toasty s volskym okom (z 2vajec), palacinka abo ovocny tanier. Dnes volim moznost cislo jedna.

Toasty dost hrube.

Po jedle cakacka este na dve potapacky z danska. Tie byvaju v inom ubytku.

Jedna dost objemna a strasne mudra. Davala kopu otazok ohladne potapania, pri vybere vystroje tez jak keby bola profesionalka.

Nasadame na lod a smer The great walls of goats.

Cesta asi 20min

Flase si montujeme samy, chuda danka si ju montovala naopak tak som ju uviedol na spravnu mieru.

Vsetci do masky proti zahmlievaniu pouzivali mydlo, ja klasicky do masky plujem.

Idem s dankami, guide je baba z belgicka co robila instruktorku v australiu, tu je len dva tyzdne.

Druhu skupinu pokrocilych tvoria fra a dvaja guidovia. Jeden je lokal, druhy tu uz pomalicky konci.

Po velmi dokladnom briefingu kotul vzad a zanaranie.

No po par sekundach opat vynorenie, bo chuda danka mala problem s maskou. Nasa guidka jej dava svoju.

Potom uz konecne dole.

Ako sledujem danky tak nic moc teda na to ako sa hrali na profesionalky.

Chuda ma uplne volny opasok so zavazim a furt len slape vodu, tlsta si furt drzi nos resp regulator resp na plavanie pouziva ruky.

Ruky sa nepouzivaju, na pohon sluzia nohy resp sa nechava clovek unasat prudom.

Dole utes a hejna ryb ale ziadne specialne ryby, obcas aj murena ale tez ziadna specialna.

Pri konci okolo plaval zralok. Dost dlho ho bolo vidiet.

Vyhodenie opasku so zavazim, plutiev a s vystrojou po schodikoch na lod.

Zmontovanie flase, prehodenie prislusenstva na druhu, zhodenie neoprenu a skocenie do vody vykonat telesnu potrebu.

Na lodi male banany, voda, caj, kava..

Presun na dalsie miesto Mola mola point.

Ponor cislo 50 je predomnou.

Na lodi je s nami aj francuzska co si tu robila advance, dnes vsak len snorchluje.

Chuda danka ma cul o kilo menej. No i tak jej to pod vodou moc nejde.

Dole opat hufy ryb a slabsi prud, hlavne na konci.

Chuda danka opat neake problemy, tlsta bola tez obcas mimo. Na pomoc dosol aj lokalny guide.

Pri konci sa nechavame unasat slabsim prudom. Bolo to fajn len tak sa nechat unasat.

Obcas som robil kotrmelce resp otacanie sa okolo vlastnej osi.

Na lodi len relax.

Obe miesta na potapanie boli pri Kambing island.

Vsetko okrem flias zobratie do skladu, tam to vyplachanie v sladkej vode, vyvesanie a presun na obed.

Danky isli este na treti ponor.

Ja smer sprcha a spanok v hamake na terase pri izbe.

Po spanku som na stoliku objavil dva slovenske casopisy, jeden o cestovani, bol tam clanok o jazeru toba (samozrejme len pekne vykresleny) a i clanok o irane (taky mini cestopis). To ma potesilo aspon som si vypisal dake miesta.

V kl musim postahovat cestovatelsku bibliu lonely planet (vyuzivam to hlavne na ceny dopravy a sem tam na ubytka a obcas na tipy co navstivit)

Zacal som citat knihu, sice je po cesky ale da sa to citat, zatial je to take vlazne uvidime ako to bude pokracovat a dufam, ze to tu docitam, bo nosit sa mi to nechce.

Po relaxe presun na plaz, prejdene na samy koniec doprava a potom nazad az k cosmos bungalows.

Tam to zo spodu vyzeralo dost fajn s kopou bielych ludi.

Na ubytku dana vecera a pivo. Tentoraz som skusil anker, bintang je lepsi.

Potapacsky guide aj s fra a jednym lokalom sli do cosmos bungalows.

V restike resp pod nou na terase len ja.

V restike opicky a handrove hlavy spolu s partnermi(?). Vsetci tu pracuju resp znamy.

Jednej opicke ide furt huba, sa normalne nezastavi. Vcera tak isto.

Net uz nefunguje.

Zajtra nic nerobenie.

20.30 a som daky unaveny, robit tu neni co.

Bavit sa tez neni s kym.

Na vecer ako som tak chodil po plazi som mal taky pocit co som mal raz ked som bol v japonsku na plazi v shirahama (zhodou okolnosti tiez bola biela).

Vau, ostanem tu a uz sa nikdy nevratim. Totalne som bol naplneny stastim.

0 - vyplacat sa bude na konci pobytu

Tot: 1.533s; Tpl: 0.041s; cc: 11; qc: 45; dbt: 0.0348s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb