240.den - presun tomohon


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi » Tomohon
September 25th 2018
Published: September 26th 2018
Edit Blog Post

Dnes ma prekvapivo nezobudil rozhlas ale zametanie.

Ono rano a poobede je v dedine vzdy pusteny rozhlas. Nieco zahlasia a zivot pokracuje dalej.

Ranajky este neboli nakomplet, chybalo vysmazane sladene cesto (?).

3 belg sli na skory snorchel vylet spojeny s pozorovanim delfinom, 4 sla potapat.

Nazad do manadao ich zoberie ina snorchlovacia lod.

Mega rychle cestovanie, dosli na noc a hned prec.

Moja lod mala odchadzat okolo 8.30, nakonec sla nieco po 9.00

Prakticky sme sli prazdny. Naklad len prazdne nadoby na vodu.

Na ostrove je voda daka slana.

Na lodi 6turistov a 6lokalov.

Jasne, ze som zaplatil 50k. Kurvy.

Nazad cesta trvala len 45.min.

Po opusteny pristavu zistujem bemo na karombasan terminal.

Kazde bemo ma poslalo o ulicu dalej az som skoncil na ratulangi ul oproti mulimarketu.

V beme len 3osoby, opat sa sedi klasicky ako v aute. Miesto na nohy minimalne.

Po asi 10min jazdy vyskakujem pri terminaly.

V okoli velka premavka a trh.

Terminal plny starych busov, nastupistia neoznacene.

Na dve spytania nachadzam v spleti odparkovanych busov ten moj.

Uf tak toto je uz prava indonezia.

Dnu na skapanie, miesta na nohy minimum.

Dnu fakt pekne indonezanky, jedny dokonca nezvykle bledu pokozku a dost ich ma sikmooky nadych.

Cestou prichadza vyberci, davam mu 20k a uz som zmiereny s tym, ze mi nevyda.

No ale cudujme sa svetu. Vydava mi a presne. Vau normalny sok.

Zacina stupanie po kvalitnej asfaltke, riadne serpentiny obcas.

Smerom do manadao riadne zapchy.

Do tomohon prichadzame po hodine jazdy.

Dedina je riadne roztiahnuta, rozhodujem sa vystupit na hlavnej pred terminalom.

Smer vytipovane ubytko.

Cestou asi 3km ziadne ine ubytko.

Som sa strategicky zastavil v restike kde sedeli vodici grab. No nist som sa nedozvedel. No english.

Dal som si cinske jedlo, konecne neaka zmena. Nudle s kuratom.

Dost kostolov a kopa deti v uniformach (skoro vsetci na intraku pri kostoloch).

Dost krizov, takze velmi krestanske mesto.

Opicky velmi pekne. No opicky ani nie, skor je to taky mix sikmakov.

Muzi tez dost sikmooko liznuty resp uplne cirny.

Videl som tu aj neaky mix belochov. Fakt zvlastne mesto na ludi.

Ako vsade kazdych par metrov predajna mobilov, v ktorej velmi pekne predavacky. Nechapem ako sa moze tolko predajni uzivit.

Prichadzam do ubytka. 150k za nist moc izbu. Tak nist, vraciam sa az k terminalu.

Cestou sa mi dari nazhavit free wifi. Nuz ubytka od 200k vyssie.

Pri terminali dve ubytka, tulipam inn zacinal na 265 a leon hotel na 300.

Od terminalu pekny vyhlad na sopku lokon kam mam zajtra namierene.

Podla belg z bunakenu velmi lahka tura ale neboli az pri okraji. Dost problem sa tam dostat (konecne zas neaka vyzva).

Nuz k dalsim ubytkam je to cez 5km a neni iste ci ceny z netu platia.

Tak to tocim a idem nazad do mountian view homestay.

Tentoraz idem bocnymi ulickami.

Tie pekne upravene a vsade kvety a rozne odnoze cirkvy.

V tomto meste byva raz do roka velka vystava kvetin.

V ubytku ma privitali drbnuty psi.

Ostavam tu dve noci a potom manadao. Povodne som chcel 3 ale ubytko ma presvedcilo o opaku.

Mal som investovat do lepsieho, som chuj.

Dnu trochu vlhko, kupelka hruza a objavili sa aj komari.

Vonku sklad prazdnych flias. Neskor na mini nakladiaku majitel vynasal smeti tak riadny zapach.

Majitel vsak pohodak dava rady co navstivit.

Oba vulkany lokon aj mahawu.

Pytam sa ho na jazero linow. Odporuca ho tez.

Toto jazero meni farbu, zalezi podla obsahu siry.

Na xty pokus zastavujem spravne modre bemo. Treba hladat smer sonder.

Vyklada ma pri kostole v dedinke lahendong.

Odtialto je to do mierneho kopca po asfaltke asi 15.min.

Chvilu idu se mnu dvaja skolaci.

Normalne vedeli ang. Nuz krestanstvo robi divy.

Na ceste vydrbany psi, prvy si ma nevsimali ale obdalec po mne stekali jak drbnuty, som sa normalne bal okolo nich prejst.

Este v tomohone tez dve zle skusenosti.

Jeden po mne vystartoval ale ked som sa otocil stahol sa, druhy mi cumakom narazil do slapky od zadu. Pritom obaja mali pri sebe majitelov.

No ked su ti majitelia taky ako na bunakene tak s panom bohom.

Na ubytku na bukanene mali psa. Stena, to 24hod uviazane o retaz, vybeh asi 2m. Vodu mu ani moc nedavali, uplne si ho nevsimali.

Prichadzam k jazeru, dost velke. Citit trochu siru, v dedine ju bolo vsak citit omnoho viac.

Neaky komplex, zrejme vyhliadka na jazero a moznost ist az k nemu.

Vstup 25+5, nasrat vam.

Vyhlady na jazero su aj z okolitej cesty, na jednom useku sa da aj k jazeru zbehnut.

Na druhom brehu vidiet vypari siry. Nieco podobne ako v diengu (tam to bolo lepsie).

Prichadzam k dakej kaviarnicke pri jazere, hore pri ceste buduju drevenny plot aby nebolo vidiet na jazero. Takze tipujem o tyzden bude treba ist do kaviarne, nieco si dat abo zaplatit vstup na rozne plosiny co tu buduju.

Da sa plavit po jazere aj na pltke, dokonca je tu socha slobody a vo vyske hupacka nad jazerom. Vsetko je to v objekte kaviarne.

Zacinalo poprchat tak nazad do ubytka

Na ceste zas kokot stekajuci pes. Ale ako som sa k nemu priblizoval dal sa na utek.

Na hlavnej stopujem bemo.

Miesto iba vzadu. Tam som uplne namackany, je to robene pre trpazlikov.

Cestou miname natural hot spring. Dost rozlahle ale ludi som tam nevidel.

Vyskakujem pri ubytku. Zas sok,davam mu 10k a normalne mi vidava normalnu sumu. Na jave nemyslitelne.

Z ubytka zas po hlavnej do centra. Davam bakso od vozickara. Mensie ako som zvyknuty ale aj lacnejsie.

Obcas ma niekto pozdravi ale ziadny mister ale len hi,hellou, good affernoon.

Videl som tu aj dva bary (prazdne) a dost veci je po ang.

Fakt ako keby som nebol ani v indonezii.

V laundry ma nepotesili, vraj mam donist pradlo do 15.00 inak to nestihnu spravit do zajtra. To budem este turistikovat.

Pod vyhliadkovou vezou (?) na ktorej je kriz mensi relax a rozmyslanie jak som to Posral s ubytkom. Mal som ist do drahsieho a lepsieho. Penez mam sice len tak tak ale malo by to vydrzat.

Cestou nazad zastavka vo fajn kavianicke.

Kapucino a kolacik. K tomu free rychla wifi a v tv strazcovia galaxie 2.

Kapucino humus. Len kava s mlikom.

Len tak som kukol cez agodu ubytko v kl a v chinatown som nasol dve ubytka za 18r, neni o com, zajtra to booknem. Len furt nevim ci byt 4noci v kl alebo spravit daky 2dnovy trip mimo. Kam to este nevim.

Z manado sa mi ozvala dalsia cs, ze ma prichili, no tam uz jednu mam. Skusil som jej napisat ci moze byt o den skor. Odpoved zistim az zajtra ked pojdem okolo kaviarne, bo na ubytku bez netu.

Suverejne najhorsie, predcilo aj ampanu.

Zajtra booknem aj ubytko v makasare ale blizsie pri letisku.

Z kaviarne som sa zastavil este na nasi goreng. Mali ich tam asi 4druhy. Jeden zakaznik mi to prelozil, dal som si klasiku.

Porcia ma sokovala, asi 2x vacsia ako obvykle ale i drahsia.

Nezedol som to vsetko, dal som si to zabalit.

Na ubytku studena sprcha len s hadicu bo hlavica na sprche chyba.

Jaj nech uz je rano.

Pokusim sa za den zdolat obe sopky.

Pozajtra prec z tohto mestecka.

Inak sympaticke mestecko, len mat lepsie ubytko.

Naklady:

Public Lod bunaken - manadao : 50k r
Pete pete : 4k r
Bus manadao ter.karombasan - tomohon : 8k r
Kwe tiau goreng ayam : 25k r
Napoj : 7k r
2x Mountain view homestay, singel, studena sprcha : 300k r
Bemo tomohon - lahendong : 5k r
Bemo lahendong - tomohon : 5k r
Voda 1.5l : 3.7k r
Bakso : 10k r
Capucino + kolac : 18k r (15+3)
Nasi goreng ayam s vajcom (mega porcia) : 28k r


Advertisement



Tot: 0.051s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 23; dbt: 0.0339s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb