D-fens eli rankka päivä

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi » Menado
July 14th 2010
Published: July 13th 2010

Päivä on tosiaan ollut erittäin rankka. Torkuttiin kahvilan kulman sohvilla 7.15 asti ja mentiin ostamaan jatkolennot Manado-Surabaya viikon päähän. Heitettiin laukut säilöön ja otettiin pikavisiittiä Singaporeen. Mentiin suoraan brekkarille ulkoilmamarkkinoille. Vanha rakennus, josta sai kaikkea herkkua. Meidän aamupalapöytään päätyi taivaalliset chiliravut ja muutama intialainen roti prata-lätty sekä pari masala dosaa. Kierreltiin vielä Singaporen keskustan nurkkia ja nähtiin muutama uusi paikka. Aivan käsittämättömän kuuma, jopa kuumempi kuin Suomessa(tai no, ehkä samoissa)… 3h jälkeen lähdettiin kentälle ja koneeseen kohti Jakartaa.

Lion air on kyllä sellainen kohlausfirma ettei mitään järkeä. Laukut tagitettiin minne sattuu, kukaan ei tiennyt mistä kone lähtee jatkoyhteydellä. Kaikki indonesialaiset pomppii ylös vielä nousukiidon aikana jnejne… Jakartassa syötiin ehkä paskimmat safkat ikinä. Kylmää jotain(piti olla kanaa, ei ollut) sekä kylmää riisiä. Jatkolento oli delayssa tunnin ja kun piti boardata, niin ilmoittivat että menkääkin kaikki toiselle puolelle terminaalia toiseen koneeseen. Ei siinä mitään, mutta alkoi jo tulla ”rankka päivä” efektiä ilmoille väsymyksen,kuumuuden ja syömättömyyden takia. Oltiin muuten yllättäen ainoat länkkärit molemmilla lennoilla.

Kone oli niin käsittämättömän pieni, että S mahtui juuri ja juuri jalkoineen penkille. No mitenköhän minun kävi 3h20min jatkolennolla? Pyysin lentoemoa katsomaan miten sovin paikalleni (kenkälusikkakaan vaseliinin kera ei olisi auttanut) ja sitten se hääsi minikokoisen papparaisen pois exit-paikoilta. Lopulta siis pääsin istumaankin ja sain S:n viereen. Kaikki oksenteli koko matkan ja oli todella ankea setti. Todellista glamouria..

Päästiin lopulta Manadoon hiukan yli puolen yön ja napattiin hassu papparainen kuskaamaan meidät kaupan kautta hotellille. Saatiin taas huone nro 205. Ihan käsittämättömällä prosentilla napataan juuri tuo nro meille missä ikinä ollaankaan. Yleensä niissä on ollut jotain hämminkiä, mutta nyt klo 02.00 ja s nukkuu. Minä istun terassilla, kuuntelen heinäsirkkojen sirinää, huulessa Punchin Corona ja edessä iso ja kylmä Bintang… Herätys on 06.30 ja siitä sitten suoraan saarelle.

Tot: 0.448s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0684s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb