92.den - makasar (bulusaruang)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi » Makassar
May 13th 2019
Published: May 14th 2019
Edit Blog Post

Budicek 6.30.

Ranajky opat len keksi.

Motorka bola nachystana presne ako sme sa vcera dohodli. V nadrzi okolo ¾ benzinu.

Sadam na stroj a smer bulusaruang.

Vcera som sa este opie pytal kde zacina trek, som jej poslal aj bod z google maps ale miesto potvrdenia resp vyvratenia mi poslala zvukove nahravky co popisovali uz samotnu trasu a nie jej umiestnenie. Tie nahravky vsak uplne nepodstatne, z ¼ tam furt mlela ako sa to povie anglicky. Ah keby to bolo take zlozite napisat.

Este sa na mna nasrala, bo som jej nepovedal, ze som bol 6dni v bira, kam chcela ist i ona. No pritom mi vravela, ze v maji uz bude v kanade a este dva dni pred prichodom do biry, som jej pisal, ze tam idem. Fakt divne to difca.

Nazad na cestu.

Siel som po hlavnom tahu smer maros.

Zo zaciatku premavka trochu husta ale v pohodicke.

Pri semaforoch som sa riadil domacimi. Cervena necervena ide sa.

Premavka by bola dost plynuka keby sa drbkovci neodstavovali v lavom jazdnom pruhu, ktory komplet zablokovali.

Na niektorych miestach na situaciu dozerala policia.

Za maros som pokracoval dalej po hlavnej.

Premavka uz v pohode.

Povrch cesty ok, priemerna rychlost okolo 65km/hod.

Auta som obiehal zlava, zprava.

Podla google maps odbacam k mojmu cielu.

Na jednej stranke som nasiel, ze trek zacina v dedine Tompo bulu. Samozrejme takyto nazov mi mapy nenasli resp nasli ale bol to cely region.

Tu uz skoro ziadna premavka a prostredie sa zmenilo k dobremu.

Ryzove policka, pekne hory ala cinske yangshuao.

Ako som siel blizsie k mojmu cielu vozovka sa zhorsila.

Same vymoli, stupanie, 180zakruty avsak vsetko v peknom prostredy. Len skoda toho povrchu.

Prichadzam k mojmu oznacenemu bodu. Nic tu neni.

Pokracujem dalej. V jednej usadlosti sa pytam na cestu (ono je len jedna), ukazuju mi nech pokracujem.

Prichadzam do dediny tompo bulu.

Najskor len oznacenie dediny a nic.

Neskor par usadlosti, ludia na terasovitych ryzovych polickach.

Ti ma posielaju do centra dedinky.

Po 1.5hod co som vyrazil z ubytka prichadzam k domu kde sa treba zaregistrovat ak chce ist clovek na kopec.

No to zavrete.

Avsak dole kopa motoriek.

Nuz idem dalej do kopca, prva krizovatka doprava.

V zakrute je smerovnik so zaciatkom trialu.

Ha len kde dat motorku.

Idem nazad na hlavnu. Tu clovek v uniforme (statny zamestnanci tu nosia hnede uniformy).

Ten ma posiela nazad do registracneho domceku.

No tu furt nik.

Oproti v dome mlada baba. Tak sa jej pytam kde mozem nechat motorku. Ukazuje, nech to odparkujem k nim na dvor.

Stroj odparkovany a pesi k zaciatku trialu.

Opie mala pravdu znacenie je dobre (s nasim sa to vsak neda porovnat).

Idem po vyslapanej cesticke k ryzovym poliam. Tu kosela s natiahnutym rukavom ukazujuca smer.

Dostavam sa na betonove schody, hor sa hore.

Otacam sa a pekny vyhlad na zlte ryzove polia.

Schody po chvili koncia, na ich konci je pristresok.

Pokracujem uz po klasickej prirodnej ceste hore.

Prudke stupanie, obcas na strome uviazany spagat.

Dalsi pristresok, oznacenie pozicie c.3.

Pod vrcholom ma byt pozicia c.9

Podla opie cesta hore ma trvat 2-3hod, na nete som nasiel 3-4hod.

Opat stupanie, obcas mi cez cestu prebehne jasterica.

Pri kazdej pozicii je pristresok, co je fajn na oddych resp ak prsi.

Chvilku ma sprevadzaju traja psi.

Cakal som vacsiu vlhkost, ta vsak neni, objavuju sa dokonca i ihlicnany.

Sem tam pocut aj opice.

Som na prvej vyhliadke. V minulosti tu bola i rozhladna ale z nej ostala len konstrukcia.

Po odpocinku pokracujem dalej.

Uz ziadne stupanie ale rovinka v lese.

Som na pozicii c.9.

Tu velky plac na stanovanie. Vsetko pod stromami.

Kusok dalej su aj dva stany.

Podla toho ako to tu vyzera cez vikend to tu musi riadne zit. Moj odhad je tak, miesto na 40stanov.

Zacina po mne stekat pes. Pre istotu berem do hrsti kamene ale neutoci.

Zacina posledne stupanie.

Predbieham mladez.

Hore som za 1.5hod aj s pauzami.

Tu skupinka studentov z vysokej skoly.

Ako spravny studenti maju so sebou vlajku indonezie a tiez vlajku svojej skoly.

Co som takto turistokoval po indonezii, tak vzdy domaci mali pri sebe statnu vlajku. Tomu sa povie vlastenectvo.

Z hlavneho vrcholu sa presuvam na vedlajsi.

Ten je cisto pre mna, skupinka zostava na hlavnom vrchole.

Davam dole topanky, ponozky a tricko.

Zacina relax.

Okolie uplne genialne i ked vyhlad moc do daleka neni.

Kam len oko dohliadne vsade zelene kopce, sklanate kopce, v udoliach ryzove polia.

Zacina tu lietat dost vtakov, vyzera to ako lastovicka len to je modre.

Po asi hodinovom relaxe presun na hlavny vrch, tu to znackujem nalepkou a zacina zostup.

Pri stanovom tabore opat stekajuci pes.

Dalsie znackovanie prebehlo pri exrozhladni.

Tesne pred klesanim do dediny okolo mna preskakuje tlupa ciernych opic s cervenymi zadkami.

V dedine z domu vybiehaju dve handrove hlavy. Idu po mne. Chcu spolocnu fotku.

Nasadam na stroj a hor sa nazad do makasaru.

Nechcel som ist rovnakou trasou, zistujem inu cestu podla google ok, podla maps.me nie.

Zastavujem pri domorodcovy, ten mi posunkami ukazuje aby som siel tade kade som prisiel.

Zacina klesanie, vacsinu idem na volnobeh.

Odbacam k dakemu vodopadu. Na zaciatku su pristresky aj s registraciou ale nik tu neni.

Hlinenna siroka cesta sa po chvili zhorsila tak som to otocil. Nemal som sajnu ako daleko je to k vodopadu a ci vlastne za to stoji.

V neakej dedinke kupujem samosy.

Nejdem nazad na hlavny tah ale pomedzi ryzove polia a paradne skalne utvary smer ramang rammang.

K nemu sa vsak nedostavam.

Samosi jem na skalach pri riecke.

V okoli sa pasu kravy.

Cesta uplne genialna, povrch super okolo paradna krajinka, premavka minimalna.

Leang leang je daka spoplatnena prechadzka medzi skalami ale to ignorujem.

Zelene velke Ryzove pole a v nom cierne skaly. Uplna nadhera.

Dostavam sa na hlavny tah smer maros a neskor na super hlavny smer makasar.

V marose bolo jedlo a moja chyba, ze som sa tam nezastavil.

Bo neskor nikde nic.

Premavka obcas husta ale vsetko len vdaka odstavenym autam v jazdnom pruhu ci otacajucim sa autam.

Na ubytko prichadzam nieco pred 17.00.

Nadrz vraciam len o nieco menej ako som preberal.

Sprcha a spanok.

Po spanku smer pesi smerom makasar.

Jedlo opat nikde, len bakso.

Tak jedno davam. Tu zhovorcivy domaci i ked ang nevedeli moc dobre ale bola sranda.

Po jedle posedavanie pred indomartom resp dole pred ubytkom.

Kupil som si aj krabickove mlieko. Zaludok si odvykol na tuto pochutinu a pochvili som uz uplaloval na zachod.

Este som sa behol ostrihat do zapadnutej ulicky, na hlavnej chceli nekrestanskych 40k. V ulicke 30 ale po strihani vypytal klasickych 20k. To asi, ze si ma fotil. Zrejme budem vysiet na nastenke ako model.

Z teheranu zatial zamietave reakcie ale objavil som tam dorm za 6€ (hi tehran hostel). Podla webu to vyzera ok. Asi to zajednam u nich.

Dnes som najazdil cca 110km, nachodil 8km za 3.5hod cisteho casu.

Tento trip vrelo odporucam, len treba vlastnu dopravu.

K zaciatku trialu to bolo od mojho ubytka na motorke cca 1.5hod.

Foto

Makasar

https://photos.app.goo.gl/b4eZCBXzao4vzqJL6

Naklady :

Benzin 1.85l: 12k r
6ks snack : 5k r (4xsamosa, 2xkoblizek)
Iontovy napoj 0.5l : 6.9k r
Strihanie : 20k r
Mie ayam : 12k r
Nakup : 10k r
Nakup : 12.5k r
Motorka : 80k r


Advertisement



Tot: 0.074s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0507s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb