90.den - presun makasar


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi » Makassar
May 11th 2019
Published: May 14th 2019
Edit Blog Post

Vcera mi obsluha zajednala dopravu do makasaru. Cena rovnaka s tym, ze ma ma dojst vyzdvihnut o 10.00 ale azia, tak nakonec dosol o 10.30.

Po budicku este lezanie v hammake a pocuvanie sumenia mora a spevu vtakov. Dokonaly relax..

Na ranajky mi spravili v restike tentoraz prazenicu.

Po jedle som mal uz nachystany ucet v eurach. Kurz dali 16000, podla xe curency bol 16050, tak super.

Nuz len baba (ta to tu ma mat o mesiac vsetko pod palcom, bo dojde k vymene manazerok) bola opat v soku ked som chcel zaplatit nieco v eurach a nieco v rupiach. Proste to nevedela vyratat, tak musela zobudit manazerku (mlada baba).

Po uspesnom vyplateni, pobratie sa na plaz.

Tu hlavne plavanie, nech si uzijem more, bo ktovie kedy sa k nemu zas dostanem (asi az v gruzinsku).

Kedze bolo pod mrakom dalo sa lezat aj na bielom piesku. Nuz ale moc Som si nepolezal, bo otravne musky.

Neviem ci su tieto musky i na okolitych plazach.

Neskor este pokec na terase pred dormitory s fra dochodkynou.

Ako som uz spominal, kijang meskal.

Rozlucit som sa v restike nebol, ono som sa s tu ani nesocializoval.

Obsluha tu inak vacsinu casu len pospavala alebo hrala spolocenske hry a samozrejme furt kecala.

S ubytkom aj s ludmi ale spokojnost. Jedlo bolo tez ok. Hlavne sate (maso na palicke ) a pizza.

V aute sedim za vodicom.

V bire postupne naberanie pasazierov. Vsetci boli objednany vopred.

Jedna pica mala sedet v zadu (malo priestoru, prakticky batozinovy priestor), no odmietla to. Nuz jedna pasazierka si teda sadla na jej miesto.

Cesta isla pomalicky. Sofer spomaleny (rozumej normalny jazdec na svk)

Kopa aut a motoriek na ceste.

Ako sme sa blizili blizsie k makasaru, zacalo pribudat warungov (restika) ponukajucich konske maso.

Obcas sme obiehali aj pickupy nalozene este zivimi konmi.

V makasare som vsak taketo restiky nevidel.

Sofer nas vyhadzuje na terminaly malengkeri.

Pred terminalom nasadam do druheho petepete, v prvom sa mi nepozdaval vodic.

Chvilka cakania kym sa nazbiera trosku viac ludi (3) a smer centrum makasaru.

Na vacsine petepete (modre dodavky) je napisana destinacia.

Vyskakujem pri hoteli santika odkial to je na losari beach (neni to plaz, len promenada) asi 300m.

Povodne som rozmyslal, ze vyskocim skorej, bo na uliciach kopa jedla. Hlavne rozne typi es (zele ladovy pohar) a rozne sladkosti.

Ono je ramadan a moslimi cely den nejedia, tak po zapade slnka do seba hned tlacia nieco s vysokym obsahom cukru.

Zastavka v restike na bakso. Za tu cenu som cakal nieco super ale uplna slabota.

Na ubytku na recepcii rovnaka pica ako minule.

Cul vsak registracia bez problemov. Ubytko tentora zobrate cez agodu, oproti bookingu lacnejsie o 20k a platba prebehla platobnou kartou.

Postel mam inu ale opat pri okne do ulici.

Recepcnej sa pytam na moznost pozicat si motorku. Niekam vola, vraj neskor da vediet.

Ked to bude jak s kijangom do biry, kde sa na mna vyjebala tak dakujem pekne.

Baba z restiky mi chcela prenajat svoju motorku ale recepcna ju zabrzdila.

I tato restika vytiahla na terasu rozne typi es a sladkosti.

Neskor ako som tak chodil, tak fakt kvanta ludi toto predavalo na ulici.

Dostal som sa az do podzemneho nakupneho strediska karebosi.

V carfoure nakup jedla na zajtrasi mototrip.

Nakupny dom plny roznych stankov hlavne s oblecenim. Nesmeli samozrejme chybat ani predajcovia mobilov.

Vonku davam teda i ja es variantu.

Moslimi pri mne to zrali jak keby cely den nejedli, hehe sak oni fakt cely den nejedli.

Na ubytku, kde opat nejde wifi, zistujem od pici ako je to s motorku.

Vraj mi ju maybe (!) dovezie o 6.00 za 50k na 6hod. Tak pice hovorim, ze ja to chcem az do vecera. Ok,ok, rano sa mam dohodnut.

Vedla pod house kde byvam v kapsuli je restika s grilovanymi rybami.

Tak si jednu vyberam.

Pri konci som to do seba ledvaj tlacil.

Pri platbe ma prekvapili ked do uctu dali aj 10perc dph. Kurvy.

Vecer len sedenie na promenade kde je free rychla wifi.

Promenada napraskana ludmi (je sobota vecer).

Ti posedavali, bavili sa, kukali do mobilov, tak ako ja.

Vacsinu casu pisanie s vianocnou matkou a lenkou. S druhou menovanou by som sa teoreticky mal stretnut v turecku a odtlial by sme mali spolu skusit stopa az domov.

To by bolo fajn, bo par ma vacsiu sancu na stop ako jeden chalan. Samozrejme najlahsie to ma vzdy sama baba, potom dve baby, par, chalan a dvaja chalani (dost zlozite)

Pri pisani ma vyrusila asi 10rocna skupinka chlapcov.

Furt pri mne sedeli, volaco mi vypravali, ukazovali videa aky su skatebordosti.

Obcas dosli ich kamosi, vzdy im hovorili, ze ja som nemoslim.

Boli cely happy na otazku ci mam rad palestinu, tu som odpovedal, ze nemam rad izrael. To ich ozaj moc potesilo.

Na izbe po teplej sprche spanok.

Este som rozmyslal, ze dam pivko ale budicek o 5.30 ma vyviedol z miery.

Naklady :

Bira,dive camp, 8dorm, fan, share sprcha, ranajky : 430k r + 160€ (komplet 2,985mil r - 3xubytko, 4xpotapanie, jedlo450+1.92mil +)
Kijang bira - makasar term malengkeri : 100k r
Pepete term malengkeri - hotel santika : 5k r
Mie bakso spesial, juice alpukat : 33k r (18,15)
Nakup : 2.74 (revolut 43500 r)
Es pohar : 8k r
Gril ryba, ryza, obloha, alpukat : 105k r (70, 5,10,15, dph)


Advertisement



Tot: 0.572s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 46; dbt: 0.3528s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb