220.den - presun makassar


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi » Makassar
September 5th 2018
Published: September 6th 2018
Edit Blog Post

Budim sa uz o 3.00.

Spat sa mi uz nechce, davam sprchu.

Tlak opat slabucky.

Smer bus stanica puduraya.

Bus stal vonku, dnu len jeden clovek.

Cesta trvala cca 50.min

Letisko uz v tuto dobu riadne zije. Vo familymarte kupujem instante nudle (za imigraciou stoja 3xviac).

Zas som nevedel pustit teplu vodu (rovnaka kanvica ako v niseku v japonsku).

Jedna handrova hlava mi s tym pomohla.

V automate si vytlacam letenku, i ked som mal eticket v appke air asie.

Presun k imigracii.

Bum a uz som v zone nikoho.

Sem sa dala preniest aj normalna voda. Kopa otvorenych obchodov a aj kopa ludi pospavajucich na zemi, kde zvacsa prijemny koberec

Prichadza dalsia kontrola, dalej sa uz tekutiny brat nesmu (viac ako 100ml)

To nevadi, pri gatoch su stroje s pitnou vodou.

Samozrejme som si vybral zas kokotsky rad kde predemnu brzdy.

Furt pipali, tak menim radu, tu taktiez kokoti. Jebo 5x zapipal. Bud zabudol na hodinky, opasok …. No ale to nebol len jeden clovek ale traja. Pici aj s takymito jebovcami.

Cakam v rade, voda neskutocne pomaly tecie. Do 2l flase davam asi 2dcl a presun ku gate 7, dalej je dalsi stroj, tu voda tecie uz normalne rychlo.

Skusal som strcit do zasuvky nabijacku ale neslo, zastrcka na tri koliky. Nepomohol ani mcgayver trik ked som do tretej diry pchal strichac nechtov.

Do lietadla idem medzi poslednymi.

Sedim medzi dvoma sedackami, takze nahovno.

Nahovno bolo hlasenie pilota ked sme sa museli uz z ranveja vratit kvoli technickej poruche nazad k chobotovy. Nabrali sme hodinove meskanie kym to opravili/skontrolovali. Nieco s hydroalikou.

Letusky ok, az na jebnuteho teplouska co furt vypraval a vyspevoval.

Par ludi malo objednane jedlo.

Let ok.

Pristatie take divne. Dosadli sme na zem, naklonenie dolava, doprava.

Kedze sme v indonezii pravidla idu bokom.

Par ludi vystupuje chobotom a ti zadny priamo na plochu. Medzi nimi i ja. Tak dobra skratka k colnikom.

No zas blba rada, moj colnik kazdeho podroboval vysluchu, tak som si odskocil na zachod a postavil sa do druhej rady.

Tu len otazka kolko tu ostanem a odkial letim nazad.

Samozrejme musim vypisat colne vyhlasenie. V letadle nam ich dali ale vsetko po indonezsky.

Zberali to uplny fagani. Moje isol velice studovat ale nic nevystudoval bo to nevedel precitat.

Odchytava ma starsi ujko (pracovnik na letisku asi turist guida). Ze ci chcem pomoct, zacal mi davat tipy na toraja. Neskor zistene, ze to bude asi mega turisticke, bo v meste bol kazdy na toto nazhaveny a kazdy tam mal znameho.

Vychadzam von, dolu do podchodu. Za ohradou uz vykrikujuci taxikari.

Ja sadam do letiskoveho busu.

Vsetci v rukach listky, tak idem von ale security ma nahana dnu, vraj ok.

Tak uz som nachystany na prvy ojeb. No ten sa nekona. Prichadza predavac listkov. Ludom meni karticky za listky (kupili to asi dnu na letisku), mne a este trom ludom dava listok za prachy. Normalna predpisova cena.

Do mesta sa dalo dostat aj angot (bemo, mikrolet, sade to ma iny nazov ale je to mini dodavka). Ale bolo by treba 3prestupy a uz som zlenivel. Hlavne po fajn krajinach ako taiwan, japonsko, korea.

Dnu som zjedol keksy z korei a papir hodil na zem. Tu je to normalne.

Bus postupne zastavoval a ludia vysadali.

Zadne dvere prisposobene na vystupovanie vo vyske asi meter. No cestou len jedno taketo nastupiste. Tak ludia skakali, teda ti neznali, znali sli cez predne dvere, ktore sa museli otvorit rucne.

Fra par vyskakuje pri terminali daya. Odtialto idu priame busy do toraja.

Aj som rozmyslal, ze idem priamo ale na nocny bus som si netrufal. Uz cul som dost ko.

Vystupujem pri rotterdam fort a idem k dvom vytipovanim ubytkam.

New legend hotel a wisma jampea. Prvy full (podla bookingu vsak nie) a druhy za 120k, zlavu nechceli dat.

Tak smer pod house (ten mi odporucila cs).

Cestou este navsteva inych ubytiek ale vsetko nad 200k.

Prvy dojem zatial fajn, konecne mensi chaos, zdraviaci ludia, pokrikujuci taxi, riksaci. Toto mi chybalo, uvidim kolko mi to nadsenie vydrzi.

Vonku trochu bordelu, restiky, poulicny predajcovia, pekne handrove hlavy.

V hosteli zadrel 150k, tak to bookujem cez agodu za 110.

Je to sice dorm ale hostel na urovni vyspelych statov. Dole stylova kaviarnicka, ac nesmi chybat. Dorm vo forme kapsuly. Vsetko nove, ciste. Sprchy jak by dal, gratis uterak, mala voda. V sprchach mydlo, sampon. Jo a tece aj tepla voda. Na indoneziu toto vsetko luxus.

Po ubytku, kontaktujem dve cs, uz je pre nich neskoro, tak zajtra.

Skusam aj ten tinder, tak mensie vymeny ale zas nic.

Zistoval som bus do toraja. Tak recepcna mi hned dohodila tour agenta.

Ten dosol asi po hodine. Dal mi ponuka za 3mil. V cene 6noci, 2xbus, guide, motorka, vylet na pohreb a treking. Jasne, ze to neberem, i ked bez guida sa asi na pohreb nedostanem, to budem riesit neskor.

Vybehnutie von, hladanie pracovne a holica.

Tak najdene pracovne za 7 a 9k.

Ta za 7k bola dost odruky. Berem pradlo (zabudol som kuklu) a idem si nafotit fajn zapad slnka na promenade.

Oslovuje ma chlapik a dava tip na blizku pracovnu za 7k, samozrejme ponuka aj motorku za 100k.

Prichadzam do pracovne a tetula zadre 30k za 2.2kg. 7k je regula pranie za 3dni.

Tak nic idem do pracovne za 9k, ha cena opat za 3dni, inak 32k na druhy den.( na ubytku 20k /kg)

Tak sa drbem 10min k pracovne kde bolo za 7k. Jasne ale expres je drahy.

Jeden typek sa podujal prekladat. Najskor mleli o 15, potom 25 az to skoncilo na 35 (za 5kg). Typek sa tez rozculoval ale tetula nepohla s cenou. Ak by som mal 5kg tak to berem.

Nuz nazad na roh somba opu a muchtar lutfi.

Tu je asi 5pracovny ale ceny rovnake. Expres za 2kg 30k.

Mom laundry je moj favorit. Dorozumievanie mojou zakladnou indonestinou. Cena, cas. Zajtra o 10.00.

Z pradla hned parkujem v blizkom stanku a davam nasi goreng. Som v indonezii, porcie uz male.

Po jedle presun na promenadu losari beach platform. Zadna plaz tu neni. Akurat zapachajuce more a betonovy plac s par sochami a roznymi velkymi napismy (i love makasar).

Na placi kopa handrovych hlav, rozne sochy, mickey mouse, transformeri v kostymoch.

Z mesity hulakanie.

Ludia len tak posedavaju, piju ladovy caj, jedia vyprazene arasidy.

Tym som neodolal a dal si i ja.

Bordel som nechal pod sebu, tak ako vsetci.

Mlade(nastrocne) handrove hlavy sa na mna usmievali. Par ludi tez bo turisti tu moc nechodia. Hello mister atd.

V dialke robosi stavaju novu mesitu. Zvarali, v tme fajn efekt.

Musim povedat, prvy dojem fajn. Normalne sa mi uz ani nechce vratit do europy ale ostat tu nafurt. Indonezia sa mi lubi.

Hehe ale uvidime co budem hovorit po tyzdni.

Dve dobre spravy z domova.

Na vszp mam preplatok 20€ a free pohladnice dorazili, dokonca aj jedna s predtlacenou znamkou.

Naklady :

Zostatok z minula cca 188k r
Bus puduraya- klia2 (3.45hod) - 12rm
Nudle vo family mart : 0.65€ (2.85rm karta)
Bus letisko - makassar : 27k r
Expres pranie 2.2kg : 30k r
Nasi goreng : 15k r
Arasidy : 15k r
Cola 0.39l : 6.5k r
POD House Makassar, 8dorm, ac, share sprcha :6.36€ (110700 r karta)


Advertisement



Tot: 0.053s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 17; dbt: 0.0327s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb